Založ si blog

Kvapky srdca 6. – Život, aký chceš. ..

 

Ak vykročíme zo šialeného tempa pracovného života do dovolenkova, čas náhle spomalí. Z divoko sa valiacej rieky sa mení na potôčik, a v niektorých okamihoch na medovú kvapku, stekajúcu z lyžičky pomaly, pomaly, pomaly…

Ja si teraz užívam to spomalenie. Prezradím vám, že v mojom dovolenkove som pondelok konečne venovala ozaj dovolenke – vyrazila som do Žiliny, keďže po mojom nedávnom pochvalnom blogu len o primátoroch v diskusii diskutovali. Nikomu z miestnych nenapadlo napísať „Elenka, no keď chceš taký strom, pošleme ti pár semiačok v obálke z neho“. Spravila som preto druhý, poviem rovno že opäť neúspešný, pokus získať z toho stromu vetvičku alebo nejaké semienka. Neviem čo m čo by policajti povedali, keby ma videli márne doťahovať vetvičku z toho stromu, ale radšej to ani vedieť nechcem. Predstavte si, napomenuli ma kvôli kŕmeniu holubov. Brzdila som svoj zmysel pre humor, keď si popýtali občiansky – lebo uplakaným hlasom prednesenej hláške „vy ma chcete zatknúť?“ by snáď nenaleteli a recesiu by odhalili. Dala som „light verziu“ – otázku, či mi pošlú napomenutie. Ani po preslove, že sú holuby horšie ako potkany, som sa neopýtala, či ich to učili v policajnej akadémii. Bolo zjavné, že tomu veria, tak načo sa hrať na reformátora. Za to, že som bola taká milá a krotká, osud ma odmenil akciou v sekáči „všetko po 3,50 eura“. A tak som zo Žiliny nevliekla semienka zo stromu s obrovskými listami, ale tmavozelenú koženú kabelku a sivo-bordový šuštiakový kabátik.

Všetky obchody zaplavili odtiene tmavozelenej a bordovej, sú to módne odtiene tohtoročnej jesene. Presne tú kombináciu farieb – temnú zelenú a bordovú – som si kedysi obliekala veľmi často, pre mňa tvoria dvojicu „farby života“.

Do Červenice som sa však zatiaľ nedostala. V utorok som dovolenkovala v práci. Maľovanie kúpeľne mi zabralo ďalšie dva dni. Dovzdelala som sa v nových protiplesňových farbách a prípravkoch. A pochopila som, že možno chlapi pri maľovaní robia všetko ako treba – používajú škrabky a kadečo ďalšie – no ja si vystačím na oškrabanie kúpeľne s príborovým nožom (fakt!), a vyškriabanie tmelu spomedzi kachličiek zvládnem školskými nožničkami. Pravdou je, že v závere dňa ma už bolela ruka tak, že by som uvítala princa nielen na bielom koni, ale i na krave, ak by stenu v kúpeľni dooškraboval miesto mňa. Ale krízu som prekonala, zvládla som to. Steny som zatmelovala a natrela trikrát. Kachličky ešte čakajú na tmelovanie, lebo som kúpila tmel vo fľaši (ešte šťastie, že volal dcére priateľ pri snahe preraziť fľašu s tmelom a vysvetlil, že k tomu treba pištoľ – čo už, smola – fľašu musím nejako roztĺcť a tmelovať to ručne).

Pravdou je, že moje dovolenkovo bude ešte pokračovať. Budúci týždeň zatiahnem pracovné povinnosti, v piatom sme my mamy Otvoreného listu premiérovi na ministerstve vnútra – a potom snáď vyrazím. Ach, Červenica, čakaj na mňa. Snáď sa dovtedy aj oteplí trochu.

Je krásne dovolenkovo spomaliť. Normálne si musíte aj deň v kalendári pozrieť, koľkého vlastne je. No veď vravím – dovolenkovo je ako med, tečúci pomaly, pomaličky z lyžice a šíri sladkú medovú vôňu…

 

Elena  19.9.2019

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9007320x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie