Založ si blog

Kvapky srdca 9. – Vo chvíľach, ako je táto. ..

Vo chvíľach ako je táto myslím na oblohu na svitaní. Keď chcem zahriať svoje srdce a rozfúkať únavu. Vtedy mi pomáha obloha pred vnútorným zrakom. Preháňajú sa ňou oblaky i vietor, a vychádzajúce slnko ju prežaruje nežne a krehko.

A tak dám ešte zopár neskorých nočných – vlastne už skorých ranných – slov o oblohe…

 

Zázračno oblohy…

Viete, ako sa vznáša kondor oblohou? Ako krúži kdesi vo výške? Ako plynie s vetrom a pod sebou má krajinu naširoko – naďaleko? Ako sa nesie počas letu jeho hlas? Ten pocit sa nedá opísať – je to nádherný dar, také poznanie. Dostala som ho od Zámeru sveta na jednom šamanskom výcviku – ocitla som sa náhle v tele kondora, krúžiaceho vo výške. Celý deň ma do neho prepínalo, a dostala som k tomu aj silný odkaz „dívaj sa očami kondora“. Viem, čo mi to hovorí – a dokážem sa k tomu pohľadu vrátiť, vybaviť si ho.

No k pohode netreba ani zážitok kondorieho letu, stačí mi na chvíľu predstava oblohy, ktorou plynú oblaky a cítiť na tvári ako vanie vietor…

 

Vidieť oblohu…

Tí, ktorí chodíte do práce skoro ráno ako ja, viete dobre s akým temným šerom sa už stretávame. A tak pozorujem svitanie až cestou do práce. Je chvíľu po polnoci a mrholí, obloha bude ráno zatiahnutá. No včera bolo ešte nádherne a v Revúcej bola obloha fialkasto belasá, s riasovitými obláčikmi, ich huňatú belobu lemovalo slnko zlatisto-oranžovými kontúrami. Sú to okamihy, kedy túžim sedieť kdesi vysoko v horách, len tak sedieť a dívať sa na vychádzajúce slnko. Namiesto toho zapadám do kolotoča pracovného náhlenia.

 

Ako vnímame oblohu…

Môžeme ju vnímať všetkými zmyslami, no niektorý máme citlivejší, tzv. dominantný.

Som podľa dominancie analyzátora vizuálno-taktilný typ (vizuálny znamená, že si obrazy dokážem vyvolať pred vnútorným zrakom, taktilný znamená dotykovú citlivosť, takže ma dokáže upokojiť dotyk a dokážem si predstaviť závan vetra na tvári…), využívam to vo chvíľach, keď chcem zvýšiť svoju pohodu. Vo chvíľach ako je táto, kedy sa radosť z dokončenej práce prelína s vyčerpaním. Spálňa pôvodne modrá svieti v tejto chvíli žiarivou bielobou. Jednu stenu ešte raz pretriem večer po návrate z práce a spálňu upracem –  som rada, že som ju stihla vymaľovať pred niekoľkodňovou cestou do Blavy.

 

Ak chcete vedieť, aký váš analyzátor je dominantný, je to jednoduché…

Test analyzátorov, aj s vyhodnotením – taká moja upravená verzia je na internete v prílohe mojej práce o extrémnom násilí, kde píšem aj viac o jeho možnom využití:

https://mpc-edu.sk/sites/default/files/projekty/vystup/3_oso_istvanova_elena_-_problematika_extremneho_skolskeho_nasilia.pdf

 

Záverom…

Nuž, áno, blog som síce po polnoci napísala, no vyčerpane nenahodila.

A tak malú popolnočnú úvahu o svitaní dávam teraz. Pretože keď je celý svet v temnote, práve svitanie nám prináša nádej…

 

Elena  25.9.2019

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8979589x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie