Založ si blog

Človečina 11. – Deti v oblakoch. . .

 

Radostný detský krik k oblohe letí,

na lúke hrajú sa veselé deti,

smejú sa, výskajú, hry sa im daria,

šťastím a životom ich oči žiaria…

Mamy sa dívajú, tešia sa s nimi, 

a prejdú jari, letá i zimy, 

s deťmi sa smejú, ich snami žijú,

radosťou detí ich srdcia bijú…

 

Tichučký detský smiech z oblohy letí,

v oblakoch kdesi sú ukryté deti,

v slnečných lúčoch sem natiahli ruky,

žiť chceli a bežať na koniec lúky…

Mamy ich v srdciach tu na Zemi nesú,

no stále kladú si otázku „kde sú?“

„chýba mi ako soľ“ zúfalo vravia,

nemožno čakať, že roky žiaľ spravia…

 

Spomíenok more stále v nás víri,

láska je farebná, no smútok je číry,

deň detí dnes chceli sme osláviť s vami 

– no samé tu stojíme…

S láskou k vám   mamy

 

Je mnoho detí, ukrytých v oblakoch.

Sú mamy, ktorých deti s nimi prešli ešte kratší čas, ako je cesta k pôrodu a ich deti odišli nenarodené.

Sú mamy, ktorých deti zomreli pri pôrode, či tesne po ňom.

Sú mamy, ktorých deti rástli, no jedného dňa sa ich cesta životom smrťou prerušila. 

Sú mamy, ktorých deti vyrástli a mali deti, no už tu nie sú, zomreli.

Všetky tie mamy dnes myslia na svoje deti a dívajú sa na oblaky…

Pretože je mnoho detí, ukrytých v oblakoch.

 

Aj naše deti chceli žiť, behať po lúke, byť v objatí svojej mamy a tešiť sa z darčekov na Deň detí.

Sme mamy detí, ktoré zomreli v dôsledku pochybenia lekárov, ich nezodpovedného a nesprávneho postupu.

A naša cesta za spravodlivosťou je nekonečná.

 

Našim deťom…

 

Milovaný synček môj,

Bože čo všetko by som dala za to, aby som ta aspoň raz mohla objať, bozkať, poláskať, pritúliť si ťa a držať.

Môj synček, s tebou mi odišlo kusisko srdca, tak moc to bolí, sú to už roky čo s nami nie si, no tak moc to bolí 😭 tak moc ta chcem znova vidieť 😭 no uvedomenie že už nie si ma zabíja, žalúdok sa mi stiahne, hrča v hrdle rastie 😭😭😭

už ťa nikdy neuvidím 😭

nikdy ti už nebudem môcť pomôcť zašnurovať šnúrky,

nikdy už nebudem počuť to tvoje mamiii,

nikdy už si ťa nemôžem naučiť písať, čítať, ochrániť ta objať, dat pusku 😭😭😭😭

ach, bože, prečo toto museli spraviť tebe?

Nikto si nedokáže predstaviť tu bolesť, pokiaľ ju sám nežije 😭 milujem ta, synček môj 😭

 

DIEŤA je najväčší dar a radosť života !

 

 

Moje slniečko, vedela sa tešiť všetkému, jej očká žiarili aj keď dostala maličkosť, všetko si vážila, mala srdiečko zlaté 😪

Úprimný  úsmev mojej dcéry žiari v mojich spomienkach…

 

 

Drobci odrastú, no my neprestaneme byť ich mamou a otcom.

Vždy bude našim dieťaťom, i keď bude mať 30 rokov.

Smrť dieťaťa bez ohľadu na jeho vek je doživotná bolesť.

MDD – v tento Deň detí nezabudnite vrúcne objať svoje detičky a pobozkať ich na líčko.

No, synove dcéry Nelka a Vivien už nikdy nepocítia cit a vyznanie otcovskej lásky….

Môj syn Ivo bol milujúcim a starostlivým tatinkom svojich detí iba 5 rokov.

 

 

Ďalšie MDD bez teba, bola si moje už veľké dieťa, ktoré by tento rok už určite bolo mamou. Nikdy nezabudnem na tvoj smiech. keď sme sa bavili o tom ako určite budeš mať dvojičky Olíviu a Olivera. Deti si milovala.

Osud to však zariadil inak.

“Nesúď matky za ich bolesť, za ich slabosti, za ich pády až na samé dno. Pretože smrť nikdy nebola viac ako vtedy, keď dotĺklo srdce jej ratolesti.”

 

Ninočka bola úžasné dievčatko a milovala oslavy…..

MDD patril k jedným z zo sviatkov, na ktoré sa tešila. Nechcela žiadne drahé darčeky, stačila jej malá čokoládka.

Úplne na ňu sedí citát, ktorý má na hrobčeku

„Bola si skromná v živote, veľká v láske a dobrote“.

Ninka je ôsmy rok v nebíčku, lebo lekári zanedbali starostlivosť o ňu😭 Dnes jej môžeme so slzami v očiach a uboleným srdcom priniesť na hrob iba kvetinku a zapáliť sviecku😭

A tí, ktorí sú za to zodpovední, si užívajú svoje rodiny!

A čo má najviac šokovalo, bolo vyjadrenie právnika nemocnice, že na súdnych pojednávaniach SA NEZISTILO, ŽE BY SME MY RODICIA UTRPELI DÁKU PSYCHICKÚ  UJMU! Nemám slov!

 

 

vidím ťa ako sa hlasito smeješ

vidím ťa aká si plná života a rozdávaš lásku naokolo

vidím ťa vo vrane, počujem tvoje krá krá

vidín ťa ako túliš a objímaš svoju sestričku Jasmínku,

vidím ťa ako sa tešíš pod padajúcimi kvapkami zo záhradnej hadice,

vidím ťa …. všade a vo všetkom

Spomienky sú pre mňa zo dňa na deň ťažšie, tie ktoré spúšťajú vodopád sĺz, ktoré nie a nie prestať.

Spomienky tak krásne, plné šťastia a napriek tomu plné bolesti a smútku, anjelik môj.

Spomienky, ktoré nemôžem objať, stisnúť  a cítiť v prázdnom náručí.

Nelúčime sa, anjelik môj, stretneme sa v nekonečnom vesmíre.

 

Deň detí bez Sebinka….a s vnúčatkami ktoré sa narodili po jeho smrti…radosť strieda beznádej….už nikdy ho neobjímem, neovoniam tú voňavú hlavičku, nepohrám sa, nezoberiem na prechádzku…

Nie je k dispozícii žiadny popis.

Pocit straty, zúfalstva, smútku, búšenie srdca, úzkosť na hrudi…Nikdy sa z toho nedostaneme…myslím si to, je to klišé že čas to vyrieši…nič nevyrieši. Rodičia prežili to najhoršie…ale ani starí rodičia nemajú prichádzať o svoje vnúčatká, z ktorých sa mali tešiť…

 

 

Timejka, moja jediná dcéra –  od malicka vzorne a usilovne dieta,  rada sa ucila a mala rada zvierata, uz ako dospievala velmi rada pomahala kazdemu mala velke srdce rada sa zaoberala s postihnutými detmi preto sa aj prihlasila na vysoku skolu odbor specialna pedagogika , bohuzial jej plany prekazila zakerna choroba ktora nebola diagnostikovana vcas a nedostala sancu na vyliecenie a ako 22 rocna zomrela

V spomienkach mojich navždy, dieťa moje.

 

 

A mohol by tu byť rad ďalších fotiek detí, ktoré zomreli pochybením lekárov u nás. A rad slov ich mám…

Za všetky

záverom Ty, môj synček so skúmavým pohľadom a nádherným úsmevom. Zniesla by som čokoľvek kvôli Tebe, všetko, vieš. Spomienky krúžia okolo mňa v tejto chvíli ako kondor.

Si v mojom srdci.

.

 

Posielam v mene mám lásku všetkým deťom v oblakoch na krídlach kondora….

https://www.youtube.com/watch?v=4wYCet9rtEo

 

 

Elena

 

P. S.: Všetky fotografie sú z rodinných archívov a uverejnené so súhlasom rodín.

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8935592x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie