Rómske deti dostali tablety a notebooky. Po 350 eur sa nakupovali, rodičia dostali peniaze na ne podľa počtu detí.
V TN prebehla koncom januára správa o tom, ako úspešne tento veľkolepý nápad dopadol.
Vonkoncom nejde o to, že niektorí popredávali tablety a notebooky do záložne, veď ak deti doniesli domov zo školy učebnice, v niektorých rodinách nimi spokojne prikúrili v peci. Predávali i potravinovú pomoc podaktorí. S týmto sme rátať mohli. Mali by nám z polície prezradiť, koľkých za to skutočne aj stíhali ako páchateľov či spolupáchateľov, či aké pokuty vybrali.
Ja o tom pochybujem..
To na čo poukazujem je skutočnosť, že namiesto učenia sa niečomu zmysluplnému pomocou tabletov a notebookov tieto deti hrajú na nich hry (predpokladám že strieľačky, posilňujúce agresivitu), četujú a sú na sociálnych sieťach, kamerujú sa.
Nakoľko je to u nich správanie podmienené tým, že nemajú iné hračky, a nakoľko sa v tomto správaní u nich objavuje závislostné správanie?
Ako u nich mohla vzrásť agresivita v prepojení na inšpiračné zdroje z internetu?
Aké inšpirácie tam nachádzajú v sexuálne nevhodných obsahoch, a ako to poznačí ich vývin?
Koľko z nich môže byť ohrozených pedofilmi a kadejakými zneužívačmi ich naivity?
V skutočnosti tento projekt nebol ani domyslený, ani vhodne nastavený. Lebo keby tie tablety boli mali deti v škole, kde by zostali v rámci popoludňajších hodín v družine alebo v záujmovom počítačovom krúžku, mohli sa pod odborným dohľadom venovať týmto technológiám bez rizika. Ak niektoré deti vláčia ten tablet so sebou aj vonku a stále niečo na ňom robia, nuž je otázne, či je to užitočné trávenie času podľa predstáv tvorcov toho nápadu.
Nikto deti individuálne a pre ne zrozumiteľne nepoučil o rizikách sextingu, o potrebe opatrnosti pri zverejňovaní svojich fotiek, o rizikách komunikácie na sociálnych sieťach.
Čo by sme sa dozvedeli, keby sa novinári detí povypytovali na sledovanie filmov pre ich vek nevhodných, nevhodných stránok, komunikácie s cudzími ľuďmi – či ich takí oslovujú, posielanie textov či fotiek a ich dostávanie so sextujúcim obsahom?
V správach zaznelo, že do školy s tabletmi nesmú, že si nahrávali učiteľky. No čo všetko by sme ešte zistili, že deti s tými notebookmi robia?
Otvorene, verejne a tvrdo to poviem – tie deti sa stali obeťami nerozumného a nezmyselného projektu – a skutočne budem rada, ak novinári skúsia od detí zistiť odpovede aspoň na niektoré z tých otázok.
A to ani nehovorím o tom, že vraj mali mať deti tie notebooky a tablety na domáce vyučovanie v prípade pandémie. Mnohé z tých .nepredaných do záložne majú už popraskané obrazovky, keby bolo z nejakých dôvodov vyučovanie doma, tak sotva by sa dali reálne využiť.
V televíznych správach v tom linku bola matka 6 detí, ktorá ani nevedela, kde sa jej šesť malých detí nachádza – „behajú dakde celý deň po osade s tabletmi v ruke“. Čo poviete, aký prehľad má tá matka nad obsahmi „tabletovania“ svojich detí?
Kladiem si otázku, či za toto podivné plýtvanie peňazí a podľa mňa aj dopady na vývin detí, nemal niekto byť potrestaný.
čo dobré mohla remiškompa "vymyslieť"... ...
Celá debata | RSS tejto debaty