Založ si blog

Spravodlivo 4. – Čas medveďov

Rozumiem strachu všetkých, ktorí sa u nás boja medveďov, pobiehajúcich dedinami a aj mestami.

Nedávno som dala blog o medveďoch, len s otázkami, aby sa vám vynárali odpovede k nim

Dnes vám prezradím niečo z mojich odpovedí.

 

Ibaže tie pobiehajúce medvede – nikdy ich toľko nepobiehalo dedinami a mestami. Odkiaľ sa tak náhle vzali a prečo ich odrazu  také kopy pobiehajú?  Až som zauvažovala, kto a ako ich plaší, či donúti pobiehať. Napadlo mi, že existujú frekvencie, ktoré počujú iba psy, tie na ne reagujú.  Vyplašíš ultrazvukom, ktorý nepočuješ, pohodlne aj myši, hady, krtov, hryzce.  Myslíš, že je nejaká frekvencia, ktorou by niekto medvede plašil, povedala som Zámeru sveta, či už vedome, alebo zámerne? A vyplašení ľudia by napríklad nabehli na koncept 15-minútových miest dobrovoľne mnohí…

A čo ten strach z nich, pokračovala som v úvahe, čí je to strach? Je to náš strach, alebo indukovaný, nelogicky umelo zvyšovaný? Pobiehajú tu vystrašené medvede, alebo nebezpečné a útočiace medvede? je sakra rozdiel, ako to napíšeš.

 

Zapátrala som – a článok v linku moje domnienky posilňuje

https://www.aktuality.sk/clanok/07hjbn7/medved-ani-vlk-nie-su-obavane-selmy-bat-by-sme-sa-mali-skor-ludi-psov-ci-srsnov-rozhovor/

útoky medveďov sa diali u nás každý rok, od jedného do niekoľkých, najviac 8 za rok. No po prvý raz pri nich zomrel človek až v roku 2021. Počty medveďov v priebehu času u nás boli zdecimované natoľko, že v roku 1932 ich na našom území vraj bolo iba 20.

Článok potvrdzuje aj moju logickú domnienku, že ak máme strach o svoj život, nie je to práve medveď, ktorého by sme sa mali obávať najviac.  Ak sa pozrieme na štatistiky, za ostatných 20 rokov zahynulo po páde zo stromu a skalného brala až 253 ľudí, na otravu rastlinami a hubami umrelo 47 ľudí, 31 ľudí usmrtil blesk, 22 ľudí umrelo po bodnutí sršňom, včelou a osou, uhryznutie alebo udretie hospodárskymi zvieratami či voľne žijúcimi kopytníkmi (diviakom a jeleňom) neprežilo 37 obetí. Ale smrteľne sa pre 18 ľudí skončili aj útoky psov. No a na slovenských cestách počas jedného roka  zahynulo 224 ľudí.

 

Pozrime sa ešte na jednu vec. Ak si zodpoviete úprimne na otázku,  ktorú podľa článku v linku v rámci sociálneho experimentu sociálne siete nahodili,

https://www.topky.sk/cl/11/2753261/Velky-socialny-experiment–Boli-by-ste-radsej-v-lese-s-muzom-alebo-medvedom–Takto-odpovedali-zeny?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=topky&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1-hL1sdcepeJjq6rpkBSUft9w3bO21HY1gKE1KeWKsoolEPl0oc31-_vk_aem_ARWp8ZNPG-hF43jXo01zmdipVjZLIFdVOMSMf2K74Q_3oe50_rg_ERfKh2rXLuYR_7sx-dRX75c-Pd_p2Z6e8dQH

tak koho by ste v lese menej rady stretli, ženy – nejakého cudzieho muža, alebo radšej medveďa?

7 z 8 žien by radšej stretlo toho medveďa.

No nebudem klamať, nie som tá ôsma.

A vlastne nijakú ôsmu som ani nenašla medzi mojimi známymi, lebo zo zvedavosti som im otázku nahodila.

Chlapi podľa článku v linku údajne reagovali na takúto odpoveď nahnevane, no našiel sa i lovec, ktorý ženám rozumel, lebo sám volil rovnakú alternatívu. Radšej medveďa.

 

No tak neviem teraz, zopakujeme ten test nejako rozsiahlo u nás v národe – ako referendovú otázku, alebo niečo na spôsob celonárodného testovania na kovid?

A potom čo urobíme s odpoveďami potvrdenými národom – začneme tých chlapov potĺkajúcich sa lesmi strieľať, keď sa ich pri stretnutí v lese bojíme viac ako medveďov?

 

Elena

 

 

K diskusii  palenque  vy ste zjavne nečítali v linku ten článok o sociálnom experimente, ktorý realizovali? Tam sa ženy vyjadrili jasne 7 z 8  sa chce v lese stretnúť radšej s medveďom.

Téééda 4. – Záverečná, Zuza. . .

16.06.2024

Ani nechcem zoširoka bilancovať bývalú prezidentku. Výstižne ju zhodnotili viacerí, napríklad tu Blaha https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/16/bye-bye-mrs-caputova Môj názor na ňu som písala jasne v blogu opakovane v priebehu času. Pre mňa je bývalá prezidentka osobou, ku ktorej úctu som stratila hneď na začiatku jej „prezidentského vykročenia“. Osobou, ktorá [...]

Téééda 3. – Zverejnite kreténa, Bystričania. . .

13.06.2024

Bystričania z okolia Bellusovej ulice na Uhliskách, ktorí máte kamery vonkajšie niekde v okolí štrkového parkoviska – urobte, prosím, dobrý skutok. Pozrite včerajší záznam vašich kamier – aby sme spoločnými silami odhalili úchyláka. Pozrite si detaily príbehu, ktorý sa na fb stránkach pomáhajúcich zvieratkám v núdzi objavil Ked uz clovek nevie kam s [...]

Naozaj 2. – Iba šanca. . .

12.06.2024

Z úbočí stúpali oblaky pary a posledný lúč slnka nebo rozžiaril do ružovkasto oranžových odleskov. Oblohou plával oblačný snehobiely drak. Dívala som sa na neho šťastne a, zhlboka som dýchala voňavý vzduch včerajšieho podvečera. Som doma, som doma, opakovala som si. Iba šanca to bola – povedal Zámer sveta mäkko. Na štyri dni ma odpratal do nemocnice. [...]

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Izrael pozastaví každý deň boje na 11 hodín. Majú to byť 'taktické' prestávky na uľahčenie humanitárnej pomoci

16.06.2024 08:11

Izraelská armáda v časti južného Pásma Gazy každý deň na 11 hodín pozastaví vojenské operácie, aby uľahčila dodávky humanitárnej pomoci.

Čína, Si Ťin-pching v Elyzejskom paláci

USA sa nás snažia vyprovokovať k útoku na Taiwan, povedal podľa FT čínsky prezident von der Leyenovej

16.06.2024 07:35

Washington sa snaží Čínu vyprovokovať dodávkami zbraní na Taiwan aj inými krokmi, sú presvedčení viacerí v Číne.

Taliansko, Ukrajina, vojna na Ukrajine, Rishi Sunak, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj je odhodlaný vzdorovať roky, podľa New York Times to povedal európskemu kolegovi

16.06.2024 07:00, aktualizované: 07:57

Ak nepostúpime teraz, tak to skúsime o rok, aj ďalší a ďalší. Podľa The New York Times to povedal Zelenskyj súkromne európskemu politikovi.

stíhačka, stíhačky, stíhačky na diaľnici

Na švajčiarskej diaľnici pristáli a štartovali stíhačky. Neutrálne Švajčiarsko chce byť bojaschopné

16.06.2024 07:00

Aj keď je Švajčiarsko neutrálne a nie je členom NATO, chce byť bojaschopné. Po napadnutí Ukrajiny má obavy zo zhoršujúcej sa bezpečnostnej situácie v Európe.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,894
Celková čítanosť: 9162461x
Priemerná čítanosť článkov: 3166x

Kategórie

Archív