Založ si blog

Téééda 4. – Záverečná, Zuza. . .

Ani nechcem zoširoka bilancovať bývalú prezidentku. Výstižne ju zhodnotili viacerí, napríklad tu Blaha

https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/16/bye-bye-mrs-caputova

Môj názor na ňu som písala jasne v blogu opakovane v priebehu času. Pre mňa je bývalá prezidentka osobou, ku ktorej úctu som stratila hneď na začiatku jej „prezidentského vykročenia“. Osobou, ktorá nemá na správnom mieste ani morálne hranice, ani srdce. A  len sa to potvrdilo v situácii, kedy sa za ňou vybrali rodičia detí, ktoré zomreli pre závažné pochybenie lekára. Ľudia vyčerpaní celé roky trvajúcou cestou za spravodlivosťou  a mnohí aj cestou z rôznych kútov Slovenska, trvajúcou už od večera. Nevyšla k nim ani na päť minút, ani jedinou vetou  ich povzbudiť a prejaviť úctu k ich situácii. Čumela spoza záclony a poslala Rizmana prisľúbiť im, že sa im ozve budúci týždeň.

Nuž, ale potom mali zjavne obaja iné činnosti, ktoré ich náležite zaneprázdnili – neozvali sa tým rodičom nikdy.

Našťastie sa teraz prezidentom stal človek, ktorý sa voči týmto rodičom správal oveľa dôstojnejšie  a s ľudským pochopením už v čase, kedy bol premiérom.

 

Ani k tomu Čaputovej záverečnému „rozlúčkovému cirkusu“ som nemala potrebu nič dodať, a len som sa naň pobavene pozerala. No dobre, nebudem klamať – smiala som sa nahlas. Ale veď pozrite

https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/15/hlas-ludu-sme-magori

ako to trefne autor článku napísal Tie sladké slová venované JEDINEJ a NAJLEPŠEJ PREZIDENTKE hovoria za všetko. Chválospevy a panychídy ako v päťdesiatom treťom, keď sa ľud navždy lúčil so Stalinom a s Gottwaldom. Človek by neveril, že sa tie časy vrátia. A tu ho máš!

Už len aby vydali tie jej kecy a rozdali ich každému občanovi, aby si ich povinne čítaval.

Vraj vniesla do paláca ľudskosť a noblesu? Netušila som, že váľanie sa pri kresle sa označuje ako noblesa.

A najviac ma dostal list ĽDN, zverejnený v tom článku v linku –  netuším, čo si mohla tá pani Lucia dať, keď prišla na nápad, že Macron je buchnutý do Čaputovej. Vážne toto Čaputovú očarí? Až mi to pripadá, ako tie zúfalecké obstarožné panie, ktoré samé seba presviedčajú, že „všetky oči na mne“.

Trefne to zhodnotil ten článok Všetko je to na jedno kopyto. Už chýba len: Jediná čistá a nepoškvrnená.

 

No a tam je podľa mňa pes zakopaný – ten záver rozhodne dopísať nemožno. Viete čo ma potešilo najviac? To, že niekto Čaputovej dokázal pripomenúť veci, ktoré mne už na začiatku zasvietili u nej ako červená kontrolka na pokazenej chladničke – že ich ako problém vidí aj niekto iný. V otvorenom liste Savenny Monteloup, ktorý zverejnil článok v linku, sú pomenované

https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/14/odpadnete-otvoreny-list-caputovej-tak-toto-zuzana-nepredycha

V prvom rade sa mi páči, ako si nik neuvedomil, že si prekročila všetky hranice profesionality, keď si si nabrnkla podriadeného. To sa nerobí, Zuzi. Ale ja som tvor zvedavý a viem, že minulé správanie je prediktorom správania budúceho a že teda toto nebol nejaký veľký exces, ale Ty si nabrnkávaš chlapov viac, než by ľudia pri Tvojom imidži čakali. Good job, Zuzi.

Keď si prijímala v paláci jednorodičovské rodiny, prijala si aj tie ženy s deťmi, ktoré kvôli Tebe doma plakali do vankúša? Vieš čo bolo zvlášť nechutné? Ako si hrala formu, keď kritizovali novinárku za smilnenie s mužom, ktorý sa kvôli nej rozviedol, a Ty si hovorila aké je to nepekné práve takto útočiť na ženu a myslela si tým tú rozbíjačku rodiny a nie tú podvádzanú ženu. Takmer ma roztrhlo, keď som to Tvoje farizejstvo počula…

 

Nuž, veru, nechcela som sa s bývalou prezidentkou blogom lúčiť, lebo sú ľudia, ktorým nemáte chuť povedať ani pár slov pri odchode. Nie, Slovensko nebolo jej milované, ani Slovákom nerozumela – a z paláca neurobila chrám múdrosti, čistoty a súcitnosti.

A tak len realistický pozdrav, ktorý zodpovedá tomu, čo z hradu skutočne urobila

Záverečná, Zuza.

 

Elena

 

K diskusii  Je to typicky progresívne, nevedieť zniesť iné názory ako tie ich. Okamžite začnú iných urážať, namiesto toho napríklad aby uviedli čo dobré a prínosné Čaputová urobila a čím konkrétne morálnu a ľudskú úroveň Slovenska podľa nich pozdvihla. Aká prezidentka, takí voliči…

Téééda 10. – O zle medzi nami. . .

24.06.2024

Prešlo už pol roka od chvíle, kedy v Prahe pošahaný páchateľ zavraždil 14 ľudí a Česi ešte stále riešia „šialeného strelca na filde“. Snažia sa pomenovať – alebo podľa mňa skôr nepomenovať – chyby, ktoré sa vyskytli pri útoku a každý sa vyhovára, ako vie. A. Psychiatra navštevoval – ale psychiatrička vraj nemala komu oznámiť, [...]

Téééda 9. – Druhá najväčšia investícia na Slovensku – a načo, prepánajána. . .

24.06.2024

Médiá oznamujú skvelú správu – druhá najväčšia investícia sa na Slovensku chystá https://www.topky.sk/cl/10/2788009/Druha-najvacsia-investicia-v-historii-je-tu–Na-Slovensku-vznikne-GIGAFABRIKA–KDE-bude-a-CO-bude-vyrabat- A načo to potrebujeme, prosím pekne – vysvetlite mi to niekto. Veď takú investíciu musíme finančne uplácať, aby sem prišli. [...]

Téééda 8. – Ako vyriešime otázku 13. dôchodkov na Slovensku spravodlivo. . .

23.06.2024

V článku v linku https://www1.pluska.sk/diskusia/rady-a-tipy/analytici-navrhli-zmeny-13-dochodkoch-vyplacat-nemal-tymto-seniorom-ste-medzi-nimi sa uvádza, že výdavky nášho štátu dosahujú úroveň, ktorá presahuje ekonomické možnosti krajiny. Určite by sme mohli a mali verejne poanalyzovať, aké výdavky má náš štát – a iste by sme našli oblasti, v ktorých je potrebné [...]

Martina Holečková

Poslanci na návrh nitrianskeho župana Becíka odvolali podpredsedníčku kraja Holečkovú

24.06.2024 13:23

Holečkovú na post nominoval Demokratický poslanecký klub. Viacerí jeho členovia tvrdia, že v prípade jej odvolania má ísť o revanš.

ŠÚKL / Štátny ústav pre kontrolu liečiv /

ŠÚKL sťahuje z trhu jednu šaržu lieku na liečbu problémov s prištítnymi žľazami

24.06.2024 12:53

Ide o šaržu s exspiráciou v júli v roku 2025.

LGBTI / Dúhová vlajka /

Prieskum: Polovica slovenskej populácie nesúhlasí s rovnakými právami pre LGBTQI+ páry

24.06.2024 12:35

Slovensko je krajinou s najmenšou mierou tolerancie a prijatia ľudí z LGBTQI+ komunity, čo dokazujú aj dáta z Eurobarometra.

Gröhling

SaS odmieta rušenie jedného volebného obvodu, zmenu považuje za účelovú

24.06.2024 12:22

Strana argumentuje prepadom veľkého počtu hlasov a ich nerovnosťou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,900
Celková čítanosť: 9203288x
Priemerná čítanosť článkov: 3174x

Kategórie

Archív