Založ si blog

Je to tak 8. – Tie správne odpovede. . .

Správne odpovede sú len tie, ktoré dáme sami sebe.

A hej, Yoda je veľký učiteľ.

Toľko podstata dnešného blogu hneď na úvod.

 

Správne odpovede sú dôležité… 

Nikdy nám ich nedajú iní, sú naše. Sú niekedy zdanlivo neodpovedajúce na otázku, akoby s ňou nesúviseli. Lebo niekto dá otázku „Mám urobiť to a to……?“ A je úplne jedno čo si za „to a to“ dosadí – mám si prefarbiť vlasy, mám vziať takú prácu, mám si kúpiť to a to, mám si vybrať hentú školu, mám začať chodiť s tou ženou, mám odísť od manžela, mám sa presťahovať na dedinu? Jedinou správnou v takej situácii je odpoveď „nie si zrelý“. Lebo ak sa kohokoľvek pýtame, čo máme robiť my sami, potom to prezrádza našu nepripravenosť konať – sú to malé zadné dvierka k  „to nie ja, to oni…“

Životom nepripravene kráčame aj v štýle „skúsim, či to vyjde…“ – najmä ak sme závislo zaviaznutí a skúšame po celé roky dookola to isté, čo nefunguje – takéto nastavenie nás vedie od dospelej zodpovednosti človeka rozhodujúceho o svojom živote ku detskému schovávaniu sa do početných „životných pokusov“. Ak sme zrelí, dokážeme rozoznať riziká a odkráčať navždy z problémového vzťahu.

Len nezrelosť vedie ľudí aj ku rozohrávaniu vypočítavých hier a nakvačeniu sa na kohokoľvek, len aby som nebol sám. Podľa mňa človeku je oveľa lepšie samému, ako v nejakom patologickom vzťahu s konfliktmi a nečestnosťou – a zrelý človek si je toho vedomý. Myslím, že keď naozaj prevezmeme za seba zodpovednosť a začneme sa o seba starať s láskou, tak už neznesieme vo svojej blízkosti nijakého falošného hráča. Do svojho života nepustíme len tak hocikoho. Riešime potom bez ilúzií a citlivo   voči sebe pravosť toho, čo nám do života vstupuje. Nakoľko je to zrelé. Lebo na rovinu – dokážeme chrániť svoje deti, dokážeme chrániť svoje domáce zvieratká – tak to by sme mali vedieť chrániť aj sami seba. Chrániť seba pred zbytočným utrpením a sklamaniami, chrániť svoje srdce pred zraneniami.

Väčšina ľudí síce chce tie správne odpovede pre svoju cestu životom nájsť, no nenačúvajú hlasu svojej duše, svojej intuícii a nevedia rozlíšiť, čo je skutočne pravé. Vidieť z našich skutkov a počuť z našich rečí nakoľko smerujeme ku životnému zmúdreniu a pokore – môžeme to rozlíšiť aj u iných. A do svojho života vpustiť iba tých, ktorí naozaj sú zrelí, konajú spoľahlivo a neubližujú nám nijako.

Naša zrelosť nám skrátka prináša rozhodnutia a odpovede, za ktoré preberáme sami zodpovednosť. To je yodiovské „som jedno so Silou, a Sila je so mnou…“

 

Ach, áno, Yoda povedal…

Pokusy neexistujú. Buď to urob, alebo nie, nemáš nijaký pokus.

Nech vás Sila sprevádza…

 

 

Elena  11.9.2020

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Tibor Gašpar

NAKA v kauze Ezechiel 7 navrhla obžalovať Gašpara aj Bödöra

06.05.2024 09:59

Prípad sa týka podozrení z korupcie v kauzách Doprastav, Váhostav a Technopol.

brazília, záplavy

Počet obetí záplav na juhu Brazílie stúpol už na najmenej 75

06.05.2024 08:32

Ďalších 103 osôb je nezvestných. Záplavy po sebe zanechali rozsiahlu skazu.

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,860
Celková čítanosť: 9032917x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív