Založ si blog

Je to tak 2. – Iba príbeh. . .

Je mŕtva.

A ja tu sedím, prehrabujem sa spomienkami. Víria v mojej hlave dookola. Tak ako vietor, rozvievajúci mi vlasy. Slnečné lúče hádžu odlesky na skalu a pozlátili hladinu potoka, ticho žblnkotajúceho pri mojich nohách.

Ach, hej, milovala vychádzajúce slnko. Spev vtákov. Vietor, ktorý šumel v lístí.

I teraz vietor šumí lístím a rozfukuje mi vlasy aj kradmú slzu. Bojovníci predsa neplačú.

Včera som bol plný očakávaní. Ako rýchlo osud mení naše životné plány.

Spomienky sa vynárajú jedna za druhou.

Jej tichý nežný úsmev.

Jej dôverčivý pohľad.

Svetlomedené vlasy, v ktorých slnko hádže zlatisté odlesky.

Je mŕtva. Vládca podsvetia mi ju nevráti, nech by som prosil akokoľvek. Už ani neviem, koľko času odvtedy uplynulo, bola tma a teraz svieti slnko. Čas stratil pre mňa význam, spomienky ním ticho blúdia.

Jej tichý nežný úsmev.

Jej dôverčivý pohľad.

Svetlomedené vlasy, v ktorých slnko hádže zlatisté odlesky. 

Keby som nebol šiel na tú poľovačku, bol by som ich ubránil. Nezomrela by. Hej, mohla žiť…

Sedím tu už po celé hodiny. Krv na skale dávno zaschla a zmenila sa na tmavú škvrnu. Obďaleč leží môj meč.

Prečo si dovolil, aby ju zabili, Bože? Dookola si kladiem túto zúfalú otázku.

Navonok ticho sedím. V skutočnosti sa topím sa v spomienkach a v zúfalstve. Bolí ma každý nádych. A spomienky ticho šepkajú v mojej hlave dookola, dookola, dookola.

Jej tichý nežný úsmev.

Jej dôverčivý pohľad.

Svetlomedené vlasy, v ktorých slnko hádže zlatisté odlesky. 

Je čas, pane, prichádza sluha. Som bojovník, a musím viesť vojsko do boja. Ukrývam bolesť hlboko vo svojom srdci. Na ruku si nasadzujem jej náramok – akú len mala z neho radosť. Nikdy ho nedala dole z ruky.

Spomienky víria v šialenom tanci.

Jej tichý nežný úsmev.

Jej dôverčivý pohľad.

Svetlomedené vlasy, v ktorých slnko hádže zlatisté odlesky. 

Spomínam si na chvíľu, keď som jej ten náramok dal na ruku. Nikdy, nikdy nedala viac ho z nej nedala dole. Ani ja ho nezložím z ruky. Bude ma sprevádzať stále. Sme ním spojení navždy. Raz sa zasa stretneme v ďalšom živote…

 

 

Elena   6.9.2020

 

https://www.dobrenoviny.sk/c/189041/archeologovia-objavili-hrob-keltskeho-bojovnika-na-pazi-mal-ojedinelu-vec?fbclid=IwAR0W5o46Bucbog37kCFpiHFTAafOjsNGUkVd_eVzXA1lrnCTmWJ-awtHJtQ

 

 

Archeológovia objavili hrob keltského bojovníka zo 4. storočia. Na paži mal ojedinelú vec

Nálezy pochádzajú zo 4. storočia pred naším letopočtom.

Archeológovia objavili hrob keltského bojovníka s mečom, štítom a kopijou. — Foto: facebook.com – Události z Prahy

 

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť predstavitelia toho spolku, [...]

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

polícia zatknutir naháňačka

Muži a žena. Zadržali páchateľov, ktorí z predajne ukradli trezor s 50-tisícmi eur

06.05.2024 13:19

Lup si odniesli na ubytovňu. Tam prekonali zabezpečenie trezoru a jeho obsah si ponechali.

preukaz, zdravotná poisťovňa, všeobecná, union, dôvera

Dôvera a Union vyplatili akcionárom 24 miliónov eur. Palkovič: Nesprávne

06.05.2024 12:57

Spoločnosť Penta , ktorá je akcionárom Dôvery, podotkla, že zdravotná poisťovňa mala koncom roka 2023 nerozdelený zisk z minulosti vo výške 162 miliónov eur.

Tusk, Leyenová

Leyenová: V Poľsku už neexistuje riziko porušenia zásad právneho štátu. Eurokomisia ruší konanie

06.05.2024 12:50, aktualizované: 13:16

Takzvaná procedúra podľa článku 7 Zmluvy o Európskej únii bola proti Poľsku spustená v roku 2017.

Hungary National Day

Magyar sa pustil sa do jamy levovej: Debrecínsku demonštráciu proti Orbánovi si všimli svetové médiá

06.05.2024 12:40

Portál Euronews podčiarkol, že Magyar sa za tri mesiace stal vyzývateľom Orbána číslo jeden.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,861
Celková čítanosť: 9034492x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív