Založ si blog

Na Konci Dní 4. – A verím, že. . .

 

Niečo milé do upršaného dňa dnes dám.  Teda – aby sme si rozumeli – ja mám dážď rada, chodievam vždy bez dáždnika (aj tak stále nosievam v rukách nákupy…). Hej, chcela som pôvodne o zlodejinách v zdravotníctve, ale tie počkajú…

 

Na úvod trochu filozofie…

Vždy som chcela v živote ísť cestou, ktorá má srdce. Taká cesta nemusí byť prechádzkou rozkvitnutým sadom, obloha života nebýva vždy bezoblačná. Ale musí človeka napĺňať kdesi hlboko v jeho vnútri pocitom, že ňou chce ísť, že je to tá jeho pravá cesta.

Kráčať cestou, ktorá nás neteší a nemá pre nás zmysel, je z môjho pohľadu oveľa horšie, než nekráčať ďalej vôbec.

 

Moje poznanie…

Sú udalosti, ktoré nás posúvajú dopredu – niekedy si to uvedomujeme ihneď a inokedy na to prídeme až po nejakej dobe, ako a kam nás posunuli. Pomaly zbierame čriepky zmúdrenia, skladáme úlomky do jasnejšieho obrazu svojich krokov a životnej cesty…

Ja som tak v priebehu času objavila múdrosť šamanskej cesty. Naučila ma životu nedávať žiadne sprievodné charakteristiky – ako že je dobrý či zlý – život je podľa mňa sám osebe tou základnou hodnotou. Jednoducho je. Toto poznanie sa stalo súčasťou mojej osobnej filozofie.

Nie, nehrám sa na veľkého šamana, len s láskou a úctou pristupujem ku všetkým živým bytostiam – nejde ani zďaleka len o ľudí. Mnoho ľudí pomáha zvieratám, podaktorí už aj prírode, rastlinám… Ony cítia lásku a oplácajú ju. Sme súčasť jedného celku. Šamani hovoria, že dokážeme prežiť bez rúk, nôh, očí, ale nedokážeme prežiť bez vody, vzduchu, slnka a hviezd – aby sme preto pouvažovali, čo naozaj sme…

 

A výsledky…

Keďže nemám rada teoretikov, prázdne filozofovanie – som človek praxe, činov, ako ste iste pochopili z môjho blogu – výsledky ako dôkaz…

Jahody na našom balkóne na Prednej Hore – bez skleníka, bez hnojív, iba s občasným poliatím a milým slovom – a to minulý mesiac bol balkón s jahodami ešte zasypaný snehom. A moja kapucínka – mám kapucínku hneď po pivóniách najradšej z kvetov – prežila zimu na nevykurovanej chodbe bytovky a už kvitne..

 

 

 

13162571_639982612827738_328151000_n DSC_0246

 

P. S. : A ešte niečo z mojej filozofie  – verím spolu s Robertom Fulghumom, po minulosobotňajšej konštelačke už aj viem – že láska je silnejšia ako smrť… Môj syn chce byť so mnou, rovnako ako ja s ním.

 

 

Elena K. Ištvánová  Predná Hora, 13.5.2016

 

Ariadna 9. – Jeho matka mala radšej potratiť. . .

07.05.2024

Dnes zasa bombový deň mali vo VUB-ke celoslovensky, a aj v základných školách piatich krajov https://myzahorie.sme.sk/c/23326738/vo-viacerych-skolach-opat-nahlasili-bombu.html?ref=najcpodcl Tak už šiestich https://www.startitup.sk/aktualne-na-skolach-v-siestich-krajoch-slovenska-su-desiatky-policajtov-evakuuju-pre-bombovu-hrozbu/ Bombová hrozba bola skúmaná aj v Žiari nad Hronom, kde [...]

Ariadna 8. – Chcete robiť starostu v Telgárte?

07.05.2024

Ako píše článok v linku https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/708836-zahadna-abdikacia-starostu-svoj-koniec-oznamil-v-liste-dovod-vraj-neuviedol/ starosta v Telgárte vraj záhadne abdikoval. No tak sa na to pozrime. Pravdu poviem – starosta Telgártu ma zaujal už pred časom pri reportáži, kedy vykladal ako dostali 6 stanov pre 102 ľudí, a tak sa v jednom stane tlačí 30 [...]

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť mali predstavitelia toho [...]

Predseda KDH Milan Majerský

Smer sa pri téme zmien pohlavia pridal k progresívnej opozícii, tvrdí šéf KDH

07.05.2024 16:52

Majerský hovorí o „premárnenej šanci zabrzdiť pomýlené ideológie, ktorých obeťami sú najmä zraniteľné dospievajúce deti“.

nehoda

Na Račianskej sa zrazil kamión s električkou: Zranili sa dvaja ľudia, tvoria sa kolóny

07.05.2024 16:06, aktualizované: 16:17

Obchádzka vedie po Jarošovej a Vajnorskej.

Rudolf Huliak / Tomáš Taraba /

Huliak požičal SNS pred voľbami 220-tisíc eur, Nadácia Zastavme korupciu žiada vysvetlenie

07.05.2024 15:53

Jeho príjmy priznané v majetkových priznaniach za posledné roky nezodpovedajú takej vysokej sume.

APTOPIX Russia Putin Inauguration

Čo možno čakať od kremeľského vládcu po piatej korunovácii?

07.05.2024 15:33

Pokračovanie vojny, vystupňovanie represií, možná mobilizácia a pokus o dobytie Charkova. Také sú očakávania expertov a kremeľských zasvätencov na začiatku ďalšieho funkčného obdobia Putina.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,863
Celková čítanosť: 9038823x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív