Založ si blog

Tvrdo 7. – Dočasný policajný prezident a jeho preslov. . . .

Naštval ma ten chlap – a hneď dva razy. A tak teraz uvidíte ako to vyzerá, keď som naozaj naštvaná.

Takže poďme k veci.

Jednak mal už dávno dať pokyn, aby sa na útvaroch objavili čierne zástavy a prejaviť verejne úctu generálovi Lučanskému.

A jednak sa nemal čo vyjadrovať k tomu, či majú alebo nemajú ísť ľudia na pohreb takýmto spôsobom

https://www1.pluska.sk/spravy/z-domova/nazivo-docasny-policajny-prezident-kovarik-sprisnene-opatrenia-suvislosti-covid-19?itm_site=centrum&itm_template=hp&itm_modul=topbox&itm_area=spravy&itm_position=4

 

Vraví, že sa vraj zhoršuje epidemiologická situácia. Nuž, na rovinu – na vyjadrovanie ku korone a jej prípadnému zhoršovaniu sú kompetentné orgány v tomto štáte, ale dočasný policajný prezident medzi ne určite nepatrí.

Ako uvádza spomenutý článok, tak

Kovařík zároveň upozorňuje, že polícia bude dohliadať na priebeh pohrebu zosnulého exprezidenta policajného zboru Milana Lučanského ( † 51). To ešte tam, pri poslednej rozlúčke s ním, sa nehanbia otravovať jeho rodinu? Ako sa im vôbec môžu pozrieť do očí? 

 

No a ďalšia perla ducha pána policajného skoroprezidenta. Polícia by mala napríklad kontrolovať, či ľudia na poslednej rozlúčke s generálom majú negatívne testy, pričom na preukázanie nebude stačiť sms správa.

Povedzte mi, prosím pekne, aká legislatíva umožňuje policajtom kontrolovať vaše zdravotné doklady? Lebo doklad o testovaní je dokladom zdravotným – je to zdravotný údaj, vyšetrenie má realizovať a aj vypísať zdravotník, práve on doklad vydáva. A tak ako polícia nemá čo kontrolovať doklad o tom, kedy máte menzes, alebo aký zub vám zubár vytrhol, nemá čo kontrolovať ani doklad o tom, či ste zdravotníkom na covid testovaný občan a s akým výsledkom vás otestoval.

 

A samozrejme, ak by policajti a prípadne i vojaci chceli obsadzovať Štrbu, tak žiadam dočasného policajného prezidenta a aj ministra obrany, aby sa všetci títo ľudia dokladovali platným PCR negatívnym testom, aby nebodaj oni nákazu nerozširovali,  v takej zúfalej situácii, ktorú opisuje.

 

Najviac ma však naštval vyjadrením, že vraj „Milan by si to neželal“. Nuž, a mňa naozaj nahnevať neradno. Aj keď vyjadrujem občas hnev, nie som nahnevaná do hĺbky svojej bytosti. Ale teraz tak nahnevaná som – lebo si dovolil zneužiť meno svojho mŕtveho kolegu – a môjho spolurodáka mimochodom, hrdo sa hlásim ku mojej rodnej dedine.

Takže  – vykoledoval si pán policajný skoroprezident – ak by si niečo generál Lučanský neželal, tak je to podľa mňa parťák, ktorý je sráčom. Ktorý sa za neho nedokáže postaviť, a to ani v tej poslednej možnej situácii – pri jeho smrti.

Krucinál s takým policajným prezidentom, aj keď len dočasným. Hanbila by som sa, policajti, na vašom mieste, hodne by som sa hanbila za neho. A som skutočne zvedavá, či sa nájde medzi vami aspoň zopár odvážnych a čestných chlapov, ktorí sa za Lučanského v tejto chvíli postavia. Aby ste sa nemuseli hanbiť aj sami za seba.

Lebo kto má vedieť lepšie ako policajti a jeho spolupracovníci, ktorý pracujú v tejto oblasti, že sa k nemu v súvislosti s väzbou tento štát nesprával čestne? Že porušili jeho práva? Že ho nechránili, ale ho bezprecedentne „v rámci zákona“ psychicky týrali?

Je to hanba, taká legislatíva, ktorá umožňuje takýmto spôsobom konať voči obvineným. Je to hanba – najmä  porovnaní s tým, ako si vo väzení žijú podaktorí právoplatne odsúdení. A nie je to len hanba bacharov, či vedenia väznice, ale i nás všetkých, že také niečo v spoločnosti strpíme. Že platíme fušerov, ktorí vyrábajú takúto legislatívu, ktorá umožňuje zneužívať zákony na týranie ľudí.

Dokedy im to budeme trpieť?

 

Prezradím vám, nedávno som čítala blog, ktorý napísal captivum – a hlboko ma ten blog oslovil. Úprimne zaň ďakujem – aspoň takto, nezapájam sa do diskusií pod blogmi. Takže upresňujem, že mne tu teraz nejde len o generála Lučanského – takýmto spôsobom trpí vo väzení v rámci obvinenia zrejme mnoho ľudí. Nevieme to, lebo to nepoznáme – až jedna chvíľa nám odhalí to morálne bahno, ktoré sa tam kopí. Lebo jedna vec je trest zo strany spoločnosti, keď je človek odsúdený – a i ten by mal byť úmerný vine a pochybeniu – a druhá vec je i „bonus“ toho, čo musí znášať a nevie sa proti tomu účinne brániť. Neľudskosť a bezohľadnosť, všetko v kóšer hraniciach lege artis…

 

 

Elena

 

K diskusii

pupuššško, Teba som rozhodne nemyslela, nebudem to radšej ďalej špecifikovať, aby som Ťa neurazila, keď si v službe…  A zlatko, nože pridaj nejaký koment aj k môjmu minulému blogu k téme – odkiaľ vedel Černák o prevoze generála Lučanského do Prešova s predstihom? 

A keď toľko točíš o tom adorovaní, dobre si pozri môj ďalší blog. Ale poseď pri tom, aby si nám neodkväcol ako strážnici vo vreci v Pyšnej princeznej…

 

ach, drahá štrkáč, neobjektívna ako vždy – ja vyčítam všetkým, ktorí tu navláčali koronu, bez rozdielu majetku a pôvodu. Lebo kvôli tomu ideme do zlých čias, ako čoskoro dôjde mnohým podľa tých dopadov…

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Czech Republic V4

Babiš s ruskými vlajočkami na lícach a nevydarený náhradník exministerky. Strelila si Fialova vláda až tri rýchle vlastné góly?

05.05.2024 06:00

Europoslanec sa hanbí za predvolebnú antikampaň svojich straníckych kolegov a dianie okolo odvolania ministerky vyzerá ako politická tragikomédia.

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu skomplikoval požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Po sobotňajšej nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030456x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív