Založ si blog

Aká je pravda 1. – Prečo to ide v Česku, a na Slovensku nie? 

Prečo to ide v Česku, a na Slovensku nie?

Túto otázku som si položila, keď som videla aké raňajky dávajú v bežnej pôrodnici  – nie nadštandardnej – na Slovensku a v Česku.

Nie tak dávno akýsi Slovák uverejnil, že do nemocnice v ktoromsi vyspelom štáte sa dostal – pracuje tam a žije – a akéže raňajky dostal, aj starostlivosť. Kývla som vtedy rukou – no vyspelé krajiny. Lenže toto je Česko, ľudia…

A tak vám ukážem, čo ide v Česku – a u nás nie – v rámci bežnej starostlivosti…

 

Krásny status k téme uverejnila pani, ktorá v tom Česku rodila

Marcela Kozejová Palkechová

12 h 
Že prečo Havířov? Pre milión detailov:
1. Veta, ktorú len málo pravdepodobne začujete v slovenskej porodnici: A jaké je vaše porodné přáni? Jak by ste chtěla přivést miminko na svět? Všechno nám to povězte.
2. Ambulantný pôrod: Na druhý deň sme išli domov, lebo sme chceli a výsledky dovolili.
3. Pôrod do vane: Naozajstná pôrodná vaňa s červeným tlmeným osvetlením, pre čo najmenej stresujúci príchod bábätka na svet.
4. Absolútne prítmie: Nám sa pôrod skomplikoval, ale ani len primár si nedovolil rozžiariť celú miestnosť, akoby príchod bábätka do najmenej stresujúceho prostredia bolo prvoradé. To isté vyšetrenie pediatričkou.
5. Stačilo len spomenúť po pôrode, že som hladná a o 0:20 mi doniesla sestrička misku horúcej polievky do postele.
6. K moje dule sa všetci vrátane primára správali ako k členovi tímu, nie ako k niekomu, koho treba strpieť a v prípade komplikácií musí ísť nabok, ako to u nás už býva.
7.Naozajstný bonding. Prvé dve hodiny mi nikto bábätko nezobral ani umyť, odmerať ani odvážiť.
8. O každom kroku či postupe som bola vopred informovaná a na všetko pýtali súhlas.
9. Žiadne otravné monitoringy srdca bábätka v ľahu na stole počas pôrodu. Pôrodná asistentka mala malý bezdrôtový monitor, s ktorým sa dostala aj do vody a nikto nežiadal ani len zmenu polohy.
10. Ak to niekoho nepresvedčilo, tak prikladám obrázok raňajok z môjho prvého pobytu po pôrode v TN a takto nejako vyzerajú raňajkové švédske stoly v Havířově. (podotýkam nejde o žiadne súkromné luxusné zariadenie).

foto prevzaté z fb pani Pachelkovej

 

U nás sa to akosi zvrhlo – a pripadá mi, že namiesto snahy o kvalitu služby sa pacient stal iba PLATIČOM.

 

Jedno si treba uvedomiť – zdravotnú starostlivosť si pracujúci ľudia platia v podobe zdravotných odvodov. Je to teda platená služba.

Čo myslíte, aký by mal byť rozdiel v platbe občana za službu medzi tými dvomi raňajkami?  A nie, toto nie je otázka v štýle, koľko by sme si mali priplatiť, aby v nemocnici náš blízky či my sami sme dostali takéto raňajky – lebo ešte raz opakujem, že toto v Česku poskytujú nie v rámci nadštandardu, ale bežne.

 

Určite by sme mali platiť v slovenskom zdravotníctve menej, keď nedostávame primeranú kvalitu.  

 

 

Elena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

požiar v Berlíne, IRIS-T, Nemecko, Diehl, hasiči

Rozsiahly požiar v Nemecku: horí výrobná hala firmy produkujúcej zbrane pre Ukrajinu

03.05.2024 15:49

Firma je súčasťou skupiny Diehl, do ktorej patrí aj výrobca systému protivzdušnej obrany Iris-T, ktorý Nemecko poskytlo Ruskom napadnutej Ukrajine.

minister obrany Robert Kalinak

Minister obrany Kaliňák poďakoval za príspevok Španielska do jednotky NATO na Slovensku

03.05.2024 15:23

Od júla bude na Slovensku pôsobiť do 780 španielskych vojakov aj s technikou.

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová

Rusi pripravovali útok v Nemecku, chceli odpáliť vojenskú pomoc Ukrajine. Boli odhalení

03.05.2024 14:50

Nórsko tiež podozrieva Moskvu z prípravy sabotáže proti infraštruktúre krajiny.

Tomáš Drucker, minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR

Drucker: Reedukačné centrá v Bystričanoch a Trstíne sa zatvoria

03.05.2024 14:40

Deti by mali byť do konca júna premiestené do iných zariadení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9026436x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív