Založ si blog

IBA JA 4. – More bublín ľahko a rýchlo. . .

Hračka chŕliaca kopy bublín v reklame na facebooku ma včera v skorom ráne zaujala. Nie že by som si ju chcela kúpiť – niečo mi na nej prekážalo podvedome – a tak ma ku uvažovaniu postrčila. Hej, ďalšie moje pocity nesúladu.

Mám rada bublifuky. Veľmi dlho som po smrti môjho syna bublifuk nosila všade so sebou v kabelke, a bublinky som vyfukovala, keď som s ním chcela viesť tichý dialóg. Kráčajúc popri zaprášenej ulici mesta, plnej áut – priesvitne dúhové bublinky tam pôsobili až neskutočne krehko, rozprávkovo. Na balkóne nášho bytu som ich dávala do náručia vetru, a ten ich odnášal k nebu. Nežné bublinky, žiariace v lúčoch slnka…

 

Ach, to more bublín – radšej si budem vyfukovať obyčajný bublifuk, sledovať jedinú bublinku letiacu vzduchom.

Pochopila som dnes konečne ten môj pocit nesúladu s bublinkovou hračkou, moderným bublifukom – nevzácnosť –   stráca sa jedinečnosť. Áno, pre mňa je jedinečnosť dôležitá. Nechcem byť iba jedna z mnohých, ani nahraditeľná a vymeniteľná. Tým „priveľa bublín“ sa vytráca krása jedinej bubliny, ktorú sledujeme s úžasom.

 

Nevzácnosť – to je fenomén, ktorý v našich životoch robí hodne šarapaty.

Striedanie vládcov devastuje hodnotu vládnutia a vedenia krajiny. Nie je krajina vzácnejšia pre jedného celoživotného vládcu, ako pre tých, ktorí sú pri koryte najviac štyri roky?

Putovanie z práce do práce narušuje úctu voči ľudí voči práci i práce voči ľuďom. Učeň všetkého, majster ničoho – na jednej strane. Na druhej strane zamestnávateľ s postojom – však nech ide, príde druhý. Oceňujeme, že ak sme v nejakej práci celoživotne a na jednom mieste, vrastie nám podkožu, neodflakujeme ju a stávame sa uznávanými v tej oblasti?

Vzťahová aj sexuálna bezzábranovosť devastujú hodnotu lásky, partnerstva i rodiny.  Ako nájsť toho, kto ma vidí ako jedinú, keď radodajných i zúfalo loviacich sú kopy?

Možno pre túto nepripútanosť ako hodnotový fenomén si nerozumiem s dnešným svetom. Je taký kvantitatívny, ľahko nahraditeľný, „na jedno použitie“. Jednorazové misky a príbory, kamarátky s výhodami, socsieťové konverzácie namiesto blízkosti.

 

Iba zopár bublín. Iba zopár fb priateľov. Môj svet je o pripútanosti a nenahraditeľnosti…

 

Elena

 

P.S.:

A prezradím vám niečo o vzácnosti…

Pre mňa sú agáty výnimočné, kto by to vedel lepšie ako Zámer sveta? A tak ma čakal na strome plnom už suchých plodov jediný, maginhradský agátový kvet…

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Systém Patriot, PVO

USA majú viac ako 1 100 Patriotov. Poskytnúť ich Ukrajine však vyzývajú spojencov

30.04.2024 22:49

Poľsko aj Grécko už americkej výzve povedali nie.

požiar

V Čani horeli obydlia, oheň sa rozšíril do zberného dvora. Dym bolo vidno aj z Košíc

30.04.2024 21:43

Požiar sa šíril rýchlo horľavými konštrukciami obydlí, v zbernom dvore následne horeli plasty.

električka snd

Ministerstvo električku popred SND neodmietlo. Divadlo argumentuje garážami a štúdiám neverí

30.04.2024 20:53

Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva

Covid

EMA požaduje aktualizáciu vakcín proti covidu pred ďalšou očkovacou kampaňou

30.04.2024 20:19

Najrozšírenejším variantom na svete je teraz variant JN.1, ktorý "predbehol" subvariant XBB

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019968x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie