Založ si blog

Slová šepkané vo vetre 7. – Zázračno. ..

 

No tak sme sa dnes pustili do ďalšej časti príbehu, ktorý v tejto jedenástke točíme okolo šťastia, snov, nádeje a všetkého možného, čo náš život v našich očiach „prifarbí na ružovo“.

Dnešný blog bude o zázračne, o čarokrásnych a krehkých chvíľach v našom živote. Také dúhovo krásne okamihy… Ale aj o magických chvíľach, ktoré sú na rozhraní bdenia a fantázie – a pri ktorých sme na pochybách, či je to sen, skutočnosť, alebo fantázia… Zažívate aj vy občas také pocity? Viete o čom hovorím? No tak sa teda teraz o tom poďme spolu porozprávať…

Ach, áno, zázračno a zázraky… Takže o nich bude dnešný blog.

Zázračno a my…

Zrejme každý z nás si prial niekedy v živote, aby sa stal nejaký zázrak.

No schválne – keby ste mali možnosť v tejto chvíli zaželať si akékoľvek tri zázraky, ktoré by potom sa skutočne udiali – čo by to bolo? Ale, pravdaže, teraz ide len o zázraky, ktoré sa týkajú vášho vlastného života – nie o svetový mier a záchranu tuleňov, či stromov v Amazónii.

Čo by ste si priali, sami pre seba, tak naozaj úprimne, z celého srdca? Akékoľvek tri zázraky, ktoré sa vám potom naozaj splnia… Naskočí vám to do vedomia ihneď, úplne jasne – alebo by ste potrebovali chvíľu uvažovať nad odpoveďou, váhate nad tým, čo všetko by ste si priali?

A ako by to zmenilo váš život? Ako by ste sa vy sami tými zázračnými zmenami vo svojom živote zmenili?

Občas sa zázračno samo osebe prejaví i v živote…

Jasné, cez rôzne nenáhodné náhody, koincidencie, ktoré prichádzajú do nášho života. O nenáhodných náhodách som písala už párkrát v mojom blogu. Objavujú sa náhle, nečakane a pútajú našu pozornosť, pretože nás chcú niekam nasmerovať.

Naučila som sa ich vnímať, uvedomujem si ich. No úprimne povedané – v poslednej dobe ich ignorujem a zavieram pred nimi oči.

Zázračno…

Keď boli moje deti malé, mali sme nádhernú knihu o krajine Zázračno, tuším od Heviera. „Sadnime si spolu na mračno, poputujme do krajiny Zázračno…“ takto začínala. Často sme si ju čítavali. Najviac som z nej čítavala najstaršej dcére Kike, pretože Svetlanka sa narodila až po štyroch rokoch, potom po dvoch rokoch Maroško a o rok ešte najmladšia Jazmínka. To už som nemala toľko času.

Ale s Kikou sme si čítanie užívali. Ležali sme v posteli, smiali sme sa a čítala som a čítala… Čítavali sme, samozrejme, kadečo, rôzne rozprávky a príbehy. Ale práve kniha o krajine Zázračno mi utkvela najviac v pamäti. Dodnes si viem vybaviť zopár veršov z nej.

Ja som krajinu Zázračno a chvíle s ňou spojené milovala…

Vidieť zázračné chvíle…

Vidieť zázračné chvíle života je niečo, čo sa potrebujeme učiť a je to svojim spôsobom umenie. Asi potrebujeme nazbierať životné skúsenosti a zmúdrieť, aby sme to zvládli.

Ja ich už vidím. Uvedomujem si zázračno jednoduchých vecí v živote, aj zázračne krásne okamihy života a sveta. Vychádzajúce slnko, nočná obloha plná hviezd, úprimne sa im viem vytešovať. Mám k takýmto okamihom hlbokú úctu a milujem ich.

A zázračné chvíle sú stále s nami, ak sa dokážeme dobre dívať- nielen očami, ale aj srdcom…

Čas zázrakov…

Pravdaže, najväčší čas zázrakov boli pre mňa Vianoce. A to nielen preto, že som si uchovala v duši kus dieťaťa. Ale predovšetkým kvôli tomu, že som prežívala Vianoce s deťmi. Veď to poznáte – ich radosť, očakávanie zázraku a dôvera, že sa udeje…

Spomínam si na vianočné sviatky, kedy už najmladšia dcéra bola „na hrane“. Začala chodiť do školy a mala vážne pochybnosti o Ježiškovi, ktorý na Vianoce príde. Bol štedrovečerný podvečer a už sa stmievalo, ale ona chodila po byte plná nepokoja. „Asi ten Ježiško nie je, mami, čo povieš? V škole deti vraveli, že nie je. Tak nie je?“ Vzala som ju k oknu a povedala som jej: „Veď sa presvedč sama. Ak Ježiško je, tak ho predsa uvidíš prichádzať.“ Na okne v spálni vydržala dajakých 5 minút a potom sklamane vyhlásila, že nič nevidí. A že ten Ježiško teda určite nie je. Povzbudila som ju, že detí je veľa a Ježiško jeden, aby bola trpezlivá. Dovtedy šli darčeky pod stromček. Už som chcela zazvoniť na zvončeku a zavolať dievčatá do obývačky, keď sa Jazmínka zrazu vzrušene rozkričala: „Mami, mami, poď sem, poď chytro sem. Už ide.“ A naozaj, v diaľke bolo vidieť malé pohybujúce sa svetielko. Mne, starému cynikovi, ihneď napadlo, že to je určite kurič s baterkou. Ale nikdy nevieš…

A kým som sa oknom spálne rozhliadala do tmy, prebehla Jazmínka do obývačky, radostne privolávajúc ostatných, že Ježiško existuje, že bol tu, že ho videla. A potom uvidela pod stromčekom darčeky… Ach, to bolo radosti…

Bol to jeden z úžasných okamihov môjho života, ktorý sa mi vynára v spomienkach…

Záverom…

Nie, nedáme hru na jednu otázku. Nebudem už teraz odpovedať.

Takže aspoň popis „malého zázraku“ – ešte začiatkom júla v mojom blogu Hlas dňa 4. Šťastné spomienky som nahodila fotografiu kvietku, ktorý mám na okne v spálni. Aj teraz, po viac ako troch mesiacoch odvtedy, kvet stále kvitne, len zmenil farbu zo snehovo bielej a červenej na nežne fialkastú – a je čarokrásny. Neviem ako sa ten kvet volá, ale je úžasný. Naozaj zázračne krásny. Je to taký malý zázrak…

Elena K. Ištvánová Predná Hora, 17.10.2016

P. S.: Ach, pravdaže, mňa by ste kyticou kvetov nenadchli. Ja milujem črepníkové živé kvety… Ak niekto viete ako sa tento môj zázračný kvietok volá – prosím, prosím, dajte názov…

dsc_0482a

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

gobbels

Aj zadarmo. Berlín sa nevie zbaviť vily po Goebbelsovi, uvažuje o zbúraní

03.05.2024 23:03

Berlín sa snaží zbaviť vily, ktorú kedysi vlastnil šéf propagandy nacistickej Tretej ríše Joseph Goebbels.

nemecko požiar

V Berlíne vzbĺkla hala firmy zo skupiny Diehl. Vyrába aj systém Iris-T dodaný Ukrajine

03.05.2024 21:45

S plameňmi v berlínskej časti Lichterfelde bojovalo 180 hasičov, ale požiar do večera pod kontrolou ešte nemali, napísala DPA.

Rusko / Špehovanie / Kyberkontrola /

Spojené štáty odsúdili ruské kyberútoky na Európu vrátane Slovenska, je za nimi známy aktér

03.05.2024 21:17

USA skupinu spojili napríklad aj so zasahovaním do amerických prezidentských volieb, ktoré vyhral Donald Trump.

brazília, priehrada, pretrhnutie, voda, záplava

Juh Brazílie sužujú najhoršie povodne za 80 rokov, 37 ľudí zomrelo

03.05.2024 20:37

Je to už štvrtá takáto ekologická katastrofa za rok, v júli, septembri a novembri 2023 udreli záplavy, pri ktorých zahynulo celkovo 75 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9027947x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív