Založ si blog

Jedenástka 9. – V závoji bielych lupienkov. . .

Sedieť v tráve a žuť šťaveľ v závane voňavého vzduchu a pri tichej vtáčej piesni.

Trochu pohody a pokoja v tejto chvíli nesiem.

Veď hej, čas Brdárky.

 

Už pár rokov tam idem v čase čerešňových kvetov, keď brdárskovský svet zázračne zbelie.

Zaváhala som, či ísť, lebo davy ľudí sa tam tento rok valili, a ja davy nemusím…

Nakoniec včera vďaka môjmu prostredniatku som sa tam dostala.

 

Vzduch vonia tak brdárkovsky, slobodou šírych priestorov.

 

 

 

Cesta nás láka vykročiť do diaľky…

 

 

A ešte ďalej…

 

Stromy už odkvitli mnohé tento rok, akosi skoro. Len kde-tu ešte čerešňa žiari snehovobielou hlavou.

 

 

 

Lupienky v záplave slnečných lúčov vietor nesie vzduchom…

 

 

Rozprávkovo krásna krajina, ktorá ma objíma nežne a krehko v závoji bielych lupienkov….

 

 

A pritom mi odhaľuje šíre priestory a tíško šepká  „povedz mi, čo naozaj chceš“. Nie, nie, moju odpoveď uchová a nikomu neprezradí…

 

 

Ach, hej, toto srdce mi pribalila Brdárka na cestu domov. Ona má to moje, to vie…

 

 

 

Elena

 

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Kolumbíjska univerzita

Nepokoje na amerických univerzitách: Polícia zatkla už vyše 2000 protiizraelských aktivistov

03.05.2024 13:35

Vlnu študentského aktivizmu začal incident, keď vedenie Kolumbijskej univerzity v New Yorku poslalo políciu na študentov, ktorí sa utáborili uprostred jej kampusu.

Zuzana Čaputová

Čaputová: K demokracii nepatrí snaha o politické ovládnutie médií

03.05.2024 13:27

"Tam, kde je ohrozená sloboda tlače, je ohrozená aj demokracia," uviedla prezidentka.

EÚ / Eurovoľby /

Koľko zarábajú europoslanci? Pôsobenie v EP im prináša tisíce eur aj po odchode do penzie. Aké sú ich právomoci?

03.05.2024 11:49

Europoslanci zastupujú v Bruseli asi 450 miliónov občanov EÚ.

Izrael Gaza vojaci

Bola potvrdená ďalšia vražda rukojemníka v Gaze. Turecko obnoví obchod s Izraelom až v prípade mieru

03.05.2024 11:20

Turecko vo štvrtok zastavilo všetok vývoz a dovoz do a z Izraela s odvolaním sa na "zhoršujúcu sa humanitárnu tragédiu" na palestínskych územiach.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,858
Celková čítanosť: 9026080x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív