Založ si blog

Vlastnou cestou 10 – Krajina drakov. . .

Krajina drakov sa rozprestierala doďaleka.

Draky sa mi preháňali nad hlavou v skorom ráne pred tromi týždňami, keď som šla do práce.

Fotky sú moje, samozrejme.

 

Krajina bola temno-temná, lebo pouličné lampy u nás hasnú priskoro. Plížila som sa tmou, a kdesi na horizonte bolo tušiť, že prichádza deň

 

.Postupne, krok po kroku sa blížillo svitanie k horizontu…

 

 

Stromy sa týčili po stranách cesty, rozprávkovo krásne. Kedysi som zakaždým čakala, že sa čistinkou ukrytou medzi stromami roztancujú víly na tom krehkom rozhraní medzi nocou a dňom.

No ústavníci tam vysekali väčšinou stromov, nastavali kadejaké cestičky, tribúnky, besiedky a hriská pre pacientov, a dali celonočné osvetlenie, a tak rozprávková nádhera čistinky zmizla.  Zostal iba malý úlomok pôvodnej krásy.

 

 

V mobile temnota nebola taká temná a nežne sa fialovela.  Na socsieťach je všetko také falošné,vzdychla som si, v realite sa stále brodiac tmou…

 

Mesiac, hej, mesiac – zakývala som mu milo, sprevádzal ma od bytoviek v tej temnote po celý čas. Verne putoval so mnou k autobusovej zastávke.

Čakala som na bus pri fontánke. Voda sa v nej nehýbala a ani nesvietila farbami. Len mesiac sa v nej odrážal na hladine.

Slnko je zlatisté, ale ty si zo zlata, zašepkala som mu. Ľudí ako mesiac naozaj dokážeme oceniť, až keď zažijeme temnotu ťažkých čias a vieme, kto v nich verne stojí pri nás. Oni sú tým pravým zlatom nášho života.

Stačilo pohnúť mobilom a svet ešte viac zosvetlel. Nuž, čo všetkého najviac musíte veriť svojim očiam, oveľa viac ako moderným technológiám, tam sa oproti realite vyfarbí inak nielen obloha, ale aj ľudia…

 

 

A potom som odrazu uvidela draka. Niesol sa nad horizontom a šibal mohutným chvostom.

 

 

Smutne som nastupovala do busu, a opúšťala nádherného oblačného draka. Tak sa maj, zavolala som na neho, rada ťa zasa niekedy uvidím.

A potom v Revúcej cestou k práci nebom krúžili draci rôznych veľkostí

 

 

Malí aj veľkí draci šantili v nebeskom priestore, až sa človeku zachcelo vzlietnuť a krúžiť oblohou s nimi…

 

Pohľad na drakov som si uložila do srdca, ktoré radostne tancovalo.

 

 

Ďakujem Ti, zašepkala som Zámeru sveta tíško, lebo draci mi vrátili pocit že žijem.

Niet za čo, zasmial sa pobavene. A pozri, rozostrel mi srdce k nohám…

 

 

 

 

Elena

 

Lebo 3. – Vôbec sa nečudujem, že sa Slováci modlia za Fica. . .

20.05.2024

Veru, životná realita nám náležite odhalí niektoré veci. Tak aj teraz po atentáte na premiéra, Polícia pracuje s verziou, že páchateľ nekonal sám, ako uviedol článok v linku https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/710649-jednou-z-verzii-vysetrovania-atentatu-na-fica-je-ze-utocnik-nebol-osamelym-vlkom/. podľa ktorého facebooková a komunikačná história páchateľa bola [...]

Lebo 2. – Harabin má pravdu. . .

18.05.2024

Harabin navrhol rozpustiť Progresívne Slovensko. Pokladám ho za múdreho a rozhľadeného človeka, na rozdiel od mnohých iných má schopnosť anticipovať. Plne sa stotožňujem s jeho návrhom. Návrh na rozpustenie strany by mal podať generálny prokurátor, takže Žilinka by sa mal rozhýbať k činu. Šimečkov včerajší preslov o atmosfére v spoločnosti je falošný [...]

Lebo 1. – Taký milý a tichý pán. . .

17.05.2024

Ako to už býva, zmäť informácií sa objavuje aj v prípade páchateľa atentátu proti premiérovi. Nejdem osobnosť páchateľa rozoberať zoširoka, len na pár aspektov situácie poukážem. Prekvapenie susedov a jeho blízkych ma prekvapuje. Vraj milý a tichý pán to bol – no tak o ňom veľa nevedeli, akoby sa o neho zaujímali len tak povrchne. Zato jeden z jeho známych [...]

atentát Banská Bystrica Fico nemocnica polícia

Stav premiéra Fica je stabilizovaný, klinicky sa zlepšuje

20.05.2024 11:27

Predseda vlády komunikuje a naďalej zostáva v nemocnici v Banskej Bystrici.

Branislav Gröhling, SaS

SaS vyzvala politické strany skončiť s urážkami a rozoštvávaním spoločnosti

20.05.2024 11:21

Zároveň ich požiadal, aby prijali pozvanie na stretnutie do Prezidentského paláca.

Systém Patriot, PVO

Nedovolíme Nemcom brániť Ukrajinu zo Slovenska, vyhlásil Blanár. Podľa neho by to krajinu zatiahlo do vojny

20.05.2024 11:02

Ide o snahu rozmiestniť u nás nemecké protilietadlové raketové jednotky tak, aby chránili vzdušný priestor Ukrajiny, domnieva sa Blanár.

eurovoľby, kandidátky

Už len v pondelok môžu voliči cez email požiadať o hlasovací preukaz pre eurovoľby

20.05.2024 10:48

Osobne môže volič preukaz vybaviť najneskôr posledný pracovný deň pred voľbami, čiže do 7. júna.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,876
Celková čítanosť: 9086678x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív