Založ si blog

Čakanie 3. – Klopadlo. ..

 

Dotkli ste sa niekedy v živote niečoho, dotyk čoho vo vás hlboko rezonoval? Oslovil čímsi vašu dušu? Tak pre mňa je takou vecou klopadlo.

Videli ste už niekedy v živote klopadlo na dverách? Dotkli ste sa ho?

Nie?

No tak čo sa na tom teraz smejete? Viete, aké sú klopadlá úžasné? Je to pre mňa naozaj fascinujúca vec – klopadlo. A tak sa dnes v mojom blogu porozprávame o klopadlách…

 

O dverách a klopadlách…

Mohutné starobylé dvere. Z masívneho dreva,  tajomné ako čas rozprávok nášho detstva. A na nich klopadlo, čarokrásne. Zabúšite ním na dvere a ony sa rozozvučia.

A potom sa dvere pootvoria…

Hovorí sa, že sa k sebe musí hodiť zámok a kľúč. Ja si myslím, že sa k sebe musia hodiť aj dvere a klopadlo. A ja si myslím, že k nim musí ladiť aj človek, ktorý na tie dvere klope.

Neveríte? Dajme rozprávku…

 

Rozprávka o dverách a klopadle…

Kde bolo tam bolo, boli raz jedny dvere. Boli prekrásne, pôsobili jemne pritom silne, trochu tajomne, trochu rozprávkovo. S kľučkou, ktorú môžeme pevne uchopiť, ak sa rozhodneme nimi vkročiť. S nádherným klopadlom, ktoré sa matne ligotalo v slnečných lúčoch. Skrátka úplne úžasné dvere.

Predstavte si teraz, že ste v tejto chvíli v tom dome, do ktorého sa práve tými čarokrásnymi dverami vchádza. Je úplne jedno, ako si predstavujete zariadenie toho domu. A je úplne jedno, čo v tom dome robíte.

To, čo je naozaj dôležité, je to, že práve v tejto chvíli sa dvere rozozvučali. Zaznelo klopadlo, niekto je pri dverách a chce ísť dnu. Kto tam môže byť?

Idete k dverám. Je úplne jedno, či k nim kráčate pomaly, alebo nedočkavo bežíte…

Klopadlo opäť zaznelo. Idete k dverám – a presne viete, koho by ste za nimi chceli nájsť. V takej chvíli človek zatají túžobne dych. Otvárate dvere…

A len  vy viete, koho tam naozaj chcete vidieť.

Ach, hej, tak je to rozprávka o dverách, alebo o nás? Jasné, je to o nás samých – o uvedomení si toho, koho by sme za tými dverami chceli vidieť.

No čo, je to teraz tak aj vo vašej predstave, že sa hodí k sebe klopadlo, dvere a aj človek, ktorý na ne klope?

 

Ja, dvere a klopadlá…

Hm, hm, klopadlo. A dvere. Je to naozaj hlboko osobná vec, čo vám teraz prezrádzam o sebe. Neviem, prečo ma tak moc fascinujú, ale zbieram ich obrázky. Prezradím vám, na Pintereste mám krásnu zbierku obrázkov dverí a klopadiel…

Mala som nádhernú, naozaj obrovskú zbierku obrázkov aj na externom harddisku, popri koňoch, líškach, pivóniách a zopár ďalších mojich obľúbených kategóriách tam boli aj dvere a klopadlá.

Ibaže ja a USB kľúče, či externé harddisky – to je veľmi smutný príbeh, vždy sa mi nejaký pokazí úplne nevhodne.

A tak i ten môj obrázkový harddisk, v decembri. Takže len som nad tým mávla rezignovane rukou a hrdinsky skladám už dajaké dva mesiace zbierku odznovu. Najviac mi chýba jeden obrázok koňa, ktorý bol moja srdcovka – tmavosivý ťažný kôň, s vrkôčikovo zapletenou hrivou, vlastne len hlava koňa to bola. Našla som ho kedysi na facebooku, ani neviem na ktorej zo stránok a celé dva mesiace ho márne hľadám v google obrázkoch o koňoch v rôznych jazykoch. Mám ho hlboko v srdci, neviem prečo, ale moc a moc mi ten obrázok chýba. No verím, že tie veci, ktoré k nám majú prísť, k nám určite prídu…

 

Záverom…

Tak čo pekné dám záverom?

Ach, hej. Kebyže mám dom, tak mám na dverách aj klopadlo. Len tak, pre radosť. To teraz nie je o tajných snoch – len aby ste pochopili, že klopadlá naozaj milujem…

 

 

Elena K. Ištvánová    Predná Hora, 25.2.2017

 

 

 

 

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9014727x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie