Založ si blog

Okamihy 7. – One Day. . .

Niekedy nám od Zámeru sveta prichádzajú odpovede veľmi rýchlo, ak ich vieme pozorne vnímať. Ja som tú moju odpoveď dostala dnes večer, keď som sa vracala z práce. Vkročila som do autobusu a spieval Asaf Avidan – One Day – Reckoning song. Neskutočne mi to pomohlo.

Takže, hej, dnes zasa raz o synchronicitách.

 

One Day – Reckoning song…

Čo mám s tým Asafom Avidanom? Ach, milujem tú pieseň, mala som ju ako zvonenie v mobile už dlho, dlho, dlho. Naozaj hodne dlho. Páči sa mi, pretože je v nej moc a moc srdca.

Prezradím vám teraz niečo o sebe. Som vizuálny typ, môj dominantný analyzátor je zrak. To znamená, že si viem najintenzívnejšie privolávať spomienky zrakové – v dobrom, aj v zlom.

A tak aj teraz pred vnútorným zrakom vidím takéto prestrihy – jedno letné popoludnie. Aj jesenné popoludnie. Ako vždy. Sedávali sme s Maroším v parku na lavičke, on držal v ruke môj mobil a dookola šla táto pieseň. Sem-tam sme dali prestrih na schellingrovky – Ovečku, alebo Šípkovú Růženku, ale tie ho nijako neočarili, a tak mi ich zakaždým cenzuroval. Mobil mi vzal z ruky, jemne, ale jednoznačne. Keď sme sedeli na zemi v parku a sypali sme si skalky, tak nemohol držať mobil, lebo vedel hýbať len jednou rúčkou. Vtedy ma chytal za bradu a prstom mi otváral ústa, aby som spievala. Vždy len keď sme boli sami dvaja v parku alebo doma, tak som mu spievala tú našu pieseň, poznal ju ešte pred narodením. Bola to jedna ruská pieseň – Ech, dorogi, pyľ da tuman… – je vlastne hodne symbolická.

Je o cestách a prachu víriacom sa na nich, o tom, že nepoznáme svoj osud a môžeme zomrieť uprostred stepí. A hej, pieseň končí tým, že „…na tých  nekonečných cestách stále za nami hľadia oči blízkych…“

Je to tak…

Maroško by mal teraz v lete osemnásť rokov. Mala som za tieto tri dni obrovskú krízu, vlastne najväčšiu vo svojom živote. Ďalej na túto tému v tejto chvíli nebudem písať, zvyšok dám v zajtrajšom blogu.

 

A tak čo ešte dnes?

Kadečo. Rodičovské združenie najmladšej dcéry, kam som musela vybehnúť. Na otočku z Košíc pribehla stredná dcéra a ráno ide späť. A najstaršia dcéra dostala zhodu z diplomky 1,18 percenta. Krásny výsledok, som na ňu hrdá. Ani neviem, či viac  tú jej nízku zhodu, alebo na jej zmysel pre humor, vtipnosť – spravila popoludní obrázok, v ktorom parodovala až patologické zháňanie zhody v záverečných prácach, ktorým robia pohon na študentov –

Dievčina na obrázku hovorí, že jej v kontrole originality našli zhodu s knihou od Evity, jedálnym lístkom UPJŠ a manuálom od televízora…

Ach, áno, aj to bol dnešný deň…

 

 

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 25.4.2017

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030051x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív