Založ si blog

Ja 5. – Sú veci, ktoré. . .

Áno, východy slnka sú prekrásne. Na miestach ako Zaježka dvojnásobne – uprostred lúky  na kopci, s výhľadom na lazy doďaleka. Až sa človeku tají dych tou nádherou.

Slnko vyžarovalo príjemné teplo a presvetlilo svet – na chvíľu mi pripadalo, že svet je v poriadku a fajn.

 

 

A aj zapadalo slnko zaježovsky čarovne (aj napriek lenmobilu vidno tú rozprávkovosť…), s oblakmi ľahko plynúcimi k horizontu. Stála som na úbočí kopca a len som sa dívala dlho, dlho. Som pochabo romantická, sú veci, ktoré ma neprestanú očarovávať – ako oblaky plávajúce oblohou a slnko na horizonte…

 

Cestou som spravila pár filozofických fotiek. Dám niečo z nich inokedy, možno nabudúce.

No pochválim sa vám aspoň mojim novým kamošom – priamo zo Zvolena. Vypadol z hniezda na autobuske, jeho mama ho chcela zachrániť, neprežila príchod autobusu. Nikto si ho vôbec nevšímal. Sedel tam v rachote autobusov malý a bezbranný, schúlený, vystrašený. Nuž čo iné mi ostalo, ako ho so sebou zobrať? Usadil sa pri krku a podriemkával, kým som jednou rukou držiac mobil zháňala na internete návod, čo by tak asi mohol jesť. Malý holub, pravdaže, ale poviem vám – splietli si ho s orlom cestou viacerí. Ešte i dnes ma presviedčala v práci upratovačka Marta, že vyzerá zvláštne a nemôže to byť holub. Meno som mu ešte nevymyslela, rozhodla som sa, že zalovím medzi obľúbenými rozprávkovými hrdinami z minulosti, oooo – napríklad Tarabas, alebo Romualdo, uvidíme. Ach, nie, žartujem, mne je sympatický Shrek, mám už kocúra a somárika, no tak to bude pravá voľba. Veru tak, rozhodla som sa. Ibaže dievčatá mali úplne inú predstavu – Kika  tvrdila, že to bude Karol, Svetlanka, že Jožo, Jazmínka ho volala „ten tvoj papúch“ – zato sa mu prihovárala zo všetkých najmilšie podchvíľou. Pripadalo by mi zvláštne vykrikovať na holuba z okna Karol či Jožo, nato dcéra podotkla, že ani s Romualdom to nebude životné terno. To je fakt, tak tomu menu ešte dáme čas.

A je to riadny vybíjanec, ten holub, driape sa mi na plece, je mu smutno samému – uvažujem, že by som ho mohla naozaj vydávať za orla, aby som ho nosila na pleci. Veď ako by som v práci pobiehala na pleci s holubom? Chodiť s orlom na pleci to znie veľkolepo – iste by ani zamestnávateľ nič nenamietal. Akurát že by niekto ochranárov mohol zavolať, však poznáte ľudí – ale tých by som zasa odklonila konštatovaním, že si z nich určite niekto vystrelil, lebo toto predsa žiadny orol nie je a holuba nosiť na pleci nijaký zákon nezakazuje.

Vyzerala som v noci ako stavbár – zo snahy kŕmiť holuba ovsenými vločkami vo vode rozmočenými, kým „môj orol“ napapaný spokojne zaspal.Cez deň sa mu páčilo v kvetináči na okne. Podrastie, dorastú mu pierka a verím, že dokáže vzlietnuť do sveta…

 

No a záverom ešte nejaký pekný pohľad na zaježovské lazy…

 

 

 

Elena 3.6.2019

 

 

 

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová

Rusi pripravovali útok v Nemecku, chceli odpáliť vojenskú pomoc Ukrajine. Boli odhalení

03.05.2024 14:50

Nórsko tiež podozrieva Moskvu z prípravy sabotáže proti infraštruktúre krajiny.

Tomáš Drucker, minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR

Drucker: Reedukačné centrá v Bystričanoch a Trstíne sa zatvoria

03.05.2024 14:40

Deti by mali byť do konca júna premiestené do iných zariadení.

parlament, fico

Fico sa zúčastní na mierovom summite. Eštok: Ukrajina potrebuje nepretržitú podporu

03.05.2024 14:14, aktualizované: 14:32

Rusko sa na mierovom summite nezúčastní.

Rusko / Špehovanie / Kyberkontrola /

NATO aj EÚ ostro odsúdili kyberútoky na Česko a Nemecko. Rusko ponesie následky, vyhlásila Baerbocková

03.05.2024 14:00, aktualizované: 14:31

EÚ je odhodlaná využiť celú škálu opatrení, aby odvrátila, odstrašila a odpovedala na ruské nekalé správanie v kyberpriestore," uviedol Borrell.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,858
Celková čítanosť: 9026232x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív