Založ si blog

Očami dieťaťa 11. – Tafida – budeme sa prizerať ako zomiera? ? ?

 

Malé dievčatko, len 5-ročné. Chce žiť, rodičia za ňu bojujú a lekári nemocnice Gaslini v Taliansku ju chcú liečiť. Tak kde je problém? Problémom je, že dieťa je v nemocnici Royal London Hospital v Anglicku. V rukách lekárov, ktorí sú rozhodnutí pripraviť ju o život.

Pripravili už o život Alfieho, aj Charlieho – písala som o oboch prípadoch v mojom blogu.

V tejto chvíli o príbehu Tafidy a jednej výzve plnej nádeje.

 

Príbeh Tafidy Raqeeb…  

Rodičia ju chcú na vlastné náklady a za sprievodu odborníkov – lekárov presunúť do talianskej nemocnice, kde sú ochotní ju liečiť.

Ako uvádza k petícii organizácia Citizengo:

 

Malá Tafida Raqeeb má len päť rokov a až do začiatku tohto roku bola úplne zdravá. Vo februári 2019 však po krvácaní do mozgu a následnej respiračnej a srdcovej zástave spôsobenej nediagnostikovanou, ale dokonale liečiteľnou anomáliou, upadla do bezvedomia.

Rodičom boli povedané, aby sa po vyčerpávajúcej operácii mozgu pripravili na najhoršie. Lekári v snahe odpojiť ju od ventilátora a poslať ju na druhý svet, vykonali sken mozgu, ktorý vyvrátil ich domnienku o mozgovej smrti.

Navyše, podľa diagnózy nezávislého neurochirurga je Tafida v hlbokej kóme, z ktorej sa veľmi pomaly vynára a potrebuje čas na zotavenie – proces, ktorý môže trvať až jeden rok. Jej ošetrujúci lekári s takýmto stanoviskom nesúhlasia a opakovane rodičom podsúvajú myšlienku, aby zvážili ukončenie jej života.

Po dvoch mesiacoch od operácie začala Tafida otvárať oči a pohybovať končatinami. No zakaždým, keď sa jej stav zhoršil, rodičia boli informovaní, aby sa s ňou rozlúčili. Tafida však aj napriek nepriaznivým prognózam vždy zabojovala a dostala sa z najhoršieho vonku.

Dvaja experti z medzinárodne uznávanej detskej nemocnice Gaslini v Janove uviedli, že sú schopní a ochotní liečiť Tafidu, a že rozhodne nespĺňa podmienky na aktívne urýchlenie ukončenia jej života, pretože u nej nedošlo k smrti mozgu. 

Rodičia preto požadujú, aby si mohli Tafidu vziať domov a bezpečne a na vlastné náklady ju previezť a liečiť v Taliansku.

Britská nemocnica Royal London Hospital ju však odmieta prepustiť, naopak podala na súd žiadosť o možnosť ukončiť liečbu a život malej Tafidy. 

Pomôžte nám apelovať na nemocnicu Royal London Hospital, ktorá proti vôli rodičov „väzní“ Tafidu a odmieta ju prepustiť z nemocnice do starostlivosti rodičov a talianskych odborníkov.

 

Márnosť, spomienky…

Strašne zle mi bolo z toho prípadu pri prvom prečítaní správy v maili.

Zavalili ma spomienky. Spomenula som si, ako som sama, úplne sama, stála pred nemocnicou v Banskej Bystrici v marci 2014 a zháňala pomoc pre môjho syna, aby ho neodpojili z prístrojov. Ani neviete, čo by som bola vtedy dala za čo len jediného človeka, ktorý by sa ku mne postavil a podporil ma.

Kto ma podporil? Nemocnicu vtedy oslovil s prosbou, aby moje dieťa neodpájali z prístrojov, náš vtedajší pán predseda BBsK Kotleba. Aj televízia JOJ, ktorá vtedy mojou zúfalú výzvu natočila.

Moje dieťa napriek môjmu nesúhlasu lekári od prístrojov na druhý deň odpojili. Poviem vám, čo vtedy vo mne zomrelo – láska a dôvera k vlasti – a odvtedy necítim povinnosť byť s týmto štátom solidárna. Stratila som úctu voči nemu, lebo on ju nemá voči mne.

Súcitím s Tafidou, aj s jej rodičmi, rozumiem im.    

 

Neviem, čo sa to stalo…

Neviem, čo sa to stalo so svetom a čo sa to stalo s nami, keď tolerujeme takú nenormálnosť. Nie je v poriadku zabíjať ľudí s postihnutím, zabíjať choré deti. Nie, nie je v poriadku tváriť sa, že o živote a smrti chorého človeka môže rozhodovať nejaký súd.

Nijaký rodič by sa nemal dostať do situácie, že musí proti štátu bojovať za život svojho dieťaťa.

Každý z nás by mal dostať šancu na život a liečbu.

Ľudia by nemali bolestne zomierať niekoľko dní bez jedla a vody „pod lekárskym dohľadom“. Takým hyenám v bielom by som zobrala diplomy.

Stačí tak málo – pre petíciu je potrebné zozbierať viac ako 200 000 podpisov. Je ich približne 145 000 v súčasnosti. Pridáte aj ten Váš?

http://www.citizengo.org/sk/lf/172248-pustite-tafidu-do-talianska

 

 

Elena   2.8.2019

 

 

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

Rómske deti / Rómovia / Róm /

Prieskum: Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít by sa podľa 60 % Slovákov mali vzdelávať oddelene

05.05.2024 20:02

Prieskum CEEV Živica a Teach bol uskutočnený v spolupráci s prieskumnou agentúrou Focus vo februári 2024 na vzorke 1025 respondentov.

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,860
Celková čítanosť: 9031587x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív