Založ si blog

Kvapky srdca 9. – Vo chvíľach, ako je táto. ..

Vo chvíľach ako je táto myslím na oblohu na svitaní. Keď chcem zahriať svoje srdce a rozfúkať únavu. Vtedy mi pomáha obloha pred vnútorným zrakom. Preháňajú sa ňou oblaky i vietor, a vychádzajúce slnko ju prežaruje nežne a krehko.

A tak dám ešte zopár neskorých nočných – vlastne už skorých ranných – slov o oblohe…

 

Zázračno oblohy…

Viete, ako sa vznáša kondor oblohou? Ako krúži kdesi vo výške? Ako plynie s vetrom a pod sebou má krajinu naširoko – naďaleko? Ako sa nesie počas letu jeho hlas? Ten pocit sa nedá opísať – je to nádherný dar, také poznanie. Dostala som ho od Zámeru sveta na jednom šamanskom výcviku – ocitla som sa náhle v tele kondora, krúžiaceho vo výške. Celý deň ma do neho prepínalo, a dostala som k tomu aj silný odkaz „dívaj sa očami kondora“. Viem, čo mi to hovorí – a dokážem sa k tomu pohľadu vrátiť, vybaviť si ho.

No k pohode netreba ani zážitok kondorieho letu, stačí mi na chvíľu predstava oblohy, ktorou plynú oblaky a cítiť na tvári ako vanie vietor…

 

Vidieť oblohu…

Tí, ktorí chodíte do práce skoro ráno ako ja, viete dobre s akým temným šerom sa už stretávame. A tak pozorujem svitanie až cestou do práce. Je chvíľu po polnoci a mrholí, obloha bude ráno zatiahnutá. No včera bolo ešte nádherne a v Revúcej bola obloha fialkasto belasá, s riasovitými obláčikmi, ich huňatú belobu lemovalo slnko zlatisto-oranžovými kontúrami. Sú to okamihy, kedy túžim sedieť kdesi vysoko v horách, len tak sedieť a dívať sa na vychádzajúce slnko. Namiesto toho zapadám do kolotoča pracovného náhlenia.

 

Ako vnímame oblohu…

Môžeme ju vnímať všetkými zmyslami, no niektorý máme citlivejší, tzv. dominantný.

Som podľa dominancie analyzátora vizuálno-taktilný typ (vizuálny znamená, že si obrazy dokážem vyvolať pred vnútorným zrakom, taktilný znamená dotykovú citlivosť, takže ma dokáže upokojiť dotyk a dokážem si predstaviť závan vetra na tvári…), využívam to vo chvíľach, keď chcem zvýšiť svoju pohodu. Vo chvíľach ako je táto, kedy sa radosť z dokončenej práce prelína s vyčerpaním. Spálňa pôvodne modrá svieti v tejto chvíli žiarivou bielobou. Jednu stenu ešte raz pretriem večer po návrate z práce a spálňu upracem –  som rada, že som ju stihla vymaľovať pred niekoľkodňovou cestou do Blavy.

 

Ak chcete vedieť, aký váš analyzátor je dominantný, je to jednoduché…

Test analyzátorov, aj s vyhodnotením – taká moja upravená verzia je na internete v prílohe mojej práce o extrémnom násilí, kde píšem aj viac o jeho možnom využití:

https://mpc-edu.sk/sites/default/files/projekty/vystup/3_oso_istvanova_elena_-_problematika_extremneho_skolskeho_nasilia.pdf

 

Záverom…

Nuž, áno, blog som síce po polnoci napísala, no vyčerpane nenahodila.

A tak malú popolnočnú úvahu o svitaní dávam teraz. Pretože keď je celý svet v temnote, práve svitanie nám prináša nádej…

 

Elena  25.9.2019

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

France May Day

Prvomájové demonštrácie sprevádzali incidenty, v Paríži a Istanbule zadržali desiatky ľudí

01.05.2024 20:38

V Nemecku dnes demonštrovalo viac ako 10-tisíc ľudí.

Rusko / Sankcie / Rubeľ / Mena /

USA uvalili nové sankcie na stovky subjektov v Rusku, Číne a Hongkongu

01.05.2024 20:14

Sankcie sú namierené napríklad proti spoločnostiam spojeným s ruským projektom na ťažbu zemného plynu a výrobu skvapalneného zemného plynu v Arktíde.

EÚ / Slovensko / SR /

Stovky ľudí v Bruseli roztiahli obrovskú vlajku EÚ. Nečakane prišla von der Leyenová, pozdravila aj Slovákov

01.05.2024 19:48

Stovky ľudí si v bruselskom parku pripomenuli 20. výročie rozšírenia Európskej únie roztiahnutím obrej vlajky EÚ.

Nożykova synagóga

Na varšavskú synagógu hodili tri Molotovove koktaily. Duda aj Sikorski útok odsúdili

01.05.2024 19:30

Izraelský veľvyslanec v Poľsku Jakov Livne uviedol, že "nehorázne antisemitské útoky ako tento nemožno dnes tolerovať".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9021132x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie