Založ si blog

Slová šepkané vo vetre 7. – Zázračno. ..

 

No tak sme sa dnes pustili do ďalšej časti príbehu, ktorý v tejto jedenástke točíme okolo šťastia, snov, nádeje a všetkého možného, čo náš život v našich očiach „prifarbí na ružovo“.

Dnešný blog bude o zázračne, o čarokrásnych a krehkých chvíľach v našom živote. Také dúhovo krásne okamihy… Ale aj o magických chvíľach, ktoré sú na rozhraní bdenia a fantázie – a pri ktorých sme na pochybách, či je to sen, skutočnosť, alebo fantázia… Zažívate aj vy občas také pocity? Viete o čom hovorím? No tak sa teda teraz o tom poďme spolu porozprávať…

Ach, áno, zázračno a zázraky… Takže o nich bude dnešný blog.

Zázračno a my…

Zrejme každý z nás si prial niekedy v živote, aby sa stal nejaký zázrak.

No schválne – keby ste mali možnosť v tejto chvíli zaželať si akékoľvek tri zázraky, ktoré by potom sa skutočne udiali – čo by to bolo? Ale, pravdaže, teraz ide len o zázraky, ktoré sa týkajú vášho vlastného života – nie o svetový mier a záchranu tuleňov, či stromov v Amazónii.

Čo by ste si priali, sami pre seba, tak naozaj úprimne, z celého srdca? Akékoľvek tri zázraky, ktoré sa vám potom naozaj splnia… Naskočí vám to do vedomia ihneď, úplne jasne – alebo by ste potrebovali chvíľu uvažovať nad odpoveďou, váhate nad tým, čo všetko by ste si priali?

A ako by to zmenilo váš život? Ako by ste sa vy sami tými zázračnými zmenami vo svojom živote zmenili?

Občas sa zázračno samo osebe prejaví i v živote…

Jasné, cez rôzne nenáhodné náhody, koincidencie, ktoré prichádzajú do nášho života. O nenáhodných náhodách som písala už párkrát v mojom blogu. Objavujú sa náhle, nečakane a pútajú našu pozornosť, pretože nás chcú niekam nasmerovať.

Naučila som sa ich vnímať, uvedomujem si ich. No úprimne povedané – v poslednej dobe ich ignorujem a zavieram pred nimi oči.

Zázračno…

Keď boli moje deti malé, mali sme nádhernú knihu o krajine Zázračno, tuším od Heviera. „Sadnime si spolu na mračno, poputujme do krajiny Zázračno…“ takto začínala. Často sme si ju čítavali. Najviac som z nej čítavala najstaršej dcére Kike, pretože Svetlanka sa narodila až po štyroch rokoch, potom po dvoch rokoch Maroško a o rok ešte najmladšia Jazmínka. To už som nemala toľko času.

Ale s Kikou sme si čítanie užívali. Ležali sme v posteli, smiali sme sa a čítala som a čítala… Čítavali sme, samozrejme, kadečo, rôzne rozprávky a príbehy. Ale práve kniha o krajine Zázračno mi utkvela najviac v pamäti. Dodnes si viem vybaviť zopár veršov z nej.

Ja som krajinu Zázračno a chvíle s ňou spojené milovala…

Vidieť zázračné chvíle…

Vidieť zázračné chvíle života je niečo, čo sa potrebujeme učiť a je to svojim spôsobom umenie. Asi potrebujeme nazbierať životné skúsenosti a zmúdrieť, aby sme to zvládli.

Ja ich už vidím. Uvedomujem si zázračno jednoduchých vecí v živote, aj zázračne krásne okamihy života a sveta. Vychádzajúce slnko, nočná obloha plná hviezd, úprimne sa im viem vytešovať. Mám k takýmto okamihom hlbokú úctu a milujem ich.

A zázračné chvíle sú stále s nami, ak sa dokážeme dobre dívať- nielen očami, ale aj srdcom…

Čas zázrakov…

Pravdaže, najväčší čas zázrakov boli pre mňa Vianoce. A to nielen preto, že som si uchovala v duši kus dieťaťa. Ale predovšetkým kvôli tomu, že som prežívala Vianoce s deťmi. Veď to poznáte – ich radosť, očakávanie zázraku a dôvera, že sa udeje…

Spomínam si na vianočné sviatky, kedy už najmladšia dcéra bola „na hrane“. Začala chodiť do školy a mala vážne pochybnosti o Ježiškovi, ktorý na Vianoce príde. Bol štedrovečerný podvečer a už sa stmievalo, ale ona chodila po byte plná nepokoja. „Asi ten Ježiško nie je, mami, čo povieš? V škole deti vraveli, že nie je. Tak nie je?“ Vzala som ju k oknu a povedala som jej: „Veď sa presvedč sama. Ak Ježiško je, tak ho predsa uvidíš prichádzať.“ Na okne v spálni vydržala dajakých 5 minút a potom sklamane vyhlásila, že nič nevidí. A že ten Ježiško teda určite nie je. Povzbudila som ju, že detí je veľa a Ježiško jeden, aby bola trpezlivá. Dovtedy šli darčeky pod stromček. Už som chcela zazvoniť na zvončeku a zavolať dievčatá do obývačky, keď sa Jazmínka zrazu vzrušene rozkričala: „Mami, mami, poď sem, poď chytro sem. Už ide.“ A naozaj, v diaľke bolo vidieť malé pohybujúce sa svetielko. Mne, starému cynikovi, ihneď napadlo, že to je určite kurič s baterkou. Ale nikdy nevieš…

A kým som sa oknom spálne rozhliadala do tmy, prebehla Jazmínka do obývačky, radostne privolávajúc ostatných, že Ježiško existuje, že bol tu, že ho videla. A potom uvidela pod stromčekom darčeky… Ach, to bolo radosti…

Bol to jeden z úžasných okamihov môjho života, ktorý sa mi vynára v spomienkach…

Záverom…

Nie, nedáme hru na jednu otázku. Nebudem už teraz odpovedať.

Takže aspoň popis „malého zázraku“ – ešte začiatkom júla v mojom blogu Hlas dňa 4. Šťastné spomienky som nahodila fotografiu kvietku, ktorý mám na okne v spálni. Aj teraz, po viac ako troch mesiacoch odvtedy, kvet stále kvitne, len zmenil farbu zo snehovo bielej a červenej na nežne fialkastú – a je čarokrásny. Neviem ako sa ten kvet volá, ale je úžasný. Naozaj zázračne krásny. Je to taký malý zázrak…

Elena K. Ištvánová Predná Hora, 17.10.2016

P. S.: Ach, pravdaže, mňa by ste kyticou kvetov nenadchli. Ja milujem črepníkové živé kvety… Ak niekto viete ako sa tento môj zázračný kvietok volá – prosím, prosím, dajte názov…

dsc_0482a

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 8999391x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie