Založ si blog

Územie anjelov 3. – Spomienkovanie. . .

„Dovoľ  svojmu srdcu, aby si samo vybralo svoj osud…“

 

Uvažujete niekedy o tom, akú cestu životom, aký osud, by si vybralo vaše srdce? Že prečo táto otázka?

Hm, dnešný blog nebude o tom, čo by si vyberalo moje srdce, ale o tom, čo si moje srdce vybralo kedysi a v čom som žila – zaspomienkujeme… A  poviem vám o najvzácnejšej knižke, ktorú mám v knižnici – ukážem vám ju. Takže tak.

 

Citát v úvode…

Hm, to je dnešná veštba pre mňa na budúci týždeň. A to ešte keby ste videli môj horoskop z webky Šamanizmus, o tom šťastí, ktoré ma tento mesiac údajne zasype…

Nepozerám horoskopy pravidelne, ale takmer vôbec som dnešnú noc nespala kvôli nepohode pred zajtrajším súdom – a tak som sa dopracovala i k tejto veštbe v oddychových pauzách pri čítaní knihy v mobile – konečne som tak dočítala prvý diel trilógie, pretože doma mám knižne len tretí diel – Stále. Na dnešnú noc si chystám druhý diel tej knihy a z celého srdca ďakujem tomu, kto tie prvé dva diely trilógie uploadol. Nedali sa nikde zohnať  – ani v antikvariátoch, ani na Bazoši –  a moc som si ich chcela prečítať. Takže ešte raz, neznámy dobročinec, ďakujem…

 

Čo by si vybralo moje srdce teraz, aký osud?  

Chcela by som naspäť svojho syna, keby to šlo. Nič viac.

A inak, tak reálne? Pokojný domov, bezpečné zázemie, to by mi stačilo.

A keby som mala snívať do budúcnosti? Myslíte ten môj kedysi vysnívaný dom so záhradou a koňa pre dcéru a tak podobne? Ach, neviem…

 

Spomienkovanie…

Milujem spomienky. Vracajú nás k osudu, ktorý sme si vybrali a ktorý sme žili.

Tí, ktorí máte deti, viete, že s nimi zažijete skutočne veľa nečakaných  a až nepredstaviteľných príhod.

Jasné, s každým z mojich štyroch detí mám celý rad takých príbehov

Ak mám dať nejakú spomienku, tak predvianočne najmilšia je moja spomienka s mojou strednou dcérou Svetlankou. Bola nápadne pekné dieťa, ako malý anjelik s modrými očamia  výrazne blond kučeravejúcimi sa vlasmi. Mala nejaké tri či štyri roky, usmievavá, krásne oblešená, v predvianočnom čase sme boli spolu pri detskej lekárke na očkovanie. Keďže sme museli pár hodín počkať na autobus domov, prechádzali sme sa po meste, obdivovali sme vianočnú výzdobu, spievali sme si dookola vianočnú pesničku „V nebi niekto ráta z lupienkov margariet…“

Svetlanke sa moc páčila, tak sme si ju spievali dookola a dookola. Dodnes tú pieseň milujem v čase vianoc…

A potom sme šli domov, v poloprázdnom autobute ticho, sedeli sme vpredu a dívali sme sa na krajinu ubiehajúcu za oknami. Svetlanka si začala pesničku spievať zasa, sama – tak hlasno a falošne ju zaťahovala tenučkým detským hláskom, že sa aj šofér smial. V snahe odpútať ju od spevu som jej chvíľu vykladala o krajine, ubiehajúcej za oknami.  Potom zatíchla a ja som sa vytešovala, no iba také tri nadýchnutia – pretože zrazu do ticha autobusu zaznel zvonivo dcérin hlas – „mami, ty si už stará? “Áno, som už som veľká, som stará oproti Tebe“ odpovedala som váhavo. Nato sa na mňa zadívala zvedavo a dodala: „Mami, a kedy umrieš?“ .

Vlastne s týmto mojim dieťaťom som si zažila takých zábavných príhod  najviac, bolo by o čom rozprávať.

Najstaršia Kristínka pri mne sedávala v autobuse obvykle ticho, múdro sledovala okolitý svet za oknami – už ako dvojročná ma volala „srdiečko moje“, skutočne neviem, kde na to prišla. Najmladšia Jazmínka, s ňou som cestovala veľmi veľa od mala, tiež sedávala ticho, ale obvykle mne na rukách a túlila sa ku mne, pojedajúc cukríky.

Maroško – môj synček, moje svetielko, dokázal večer vytvárať taký náš malý súkromný svet – zakryl mne a sebe hlavu dekou, a tak mi zaspával na pleci…

Ach, hej, milujem spomienky – vracajú nás k osudu, ktorý sme si vybrali a ktorý sme žili.

 

Záverom…

Spomienky zostávajú v minulosti a pred nami je budúcnosť…

„Kamkoľvek idete – choďte celým srdcom“ povedal Konfucius.

Kam?

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 4.12.2016

P. S:: Áno, pravdaže, sľúbila som vám ukázať moju najvzácnejšiu knihu. Tak to je ona – je to denník plný príhod o mojich deťoch…

dsc_02471

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8981685x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie