Založ si blog

Slnko za mrakmi 3. – Zajtra. . .

 

 

Zajtra môže byť krásne slovo, však? Neznamená vôbec, že by sme nežili dneškom – iba toľko, že si plánujeme aj budúcnosť – snívame o nej, alebo do nej niečo chystáme…

B je správne, B je správne – v tomto prípade.

Započúvajte sa pozorne. Teraz možno počujete môj tichý smiech… Hej, som v tejto chvíli síce hodne unavená, ale mám veselú náladu (aj keď nie z terajšieho večera, to by bolo veru veľa dôvodov na plač), takže pripravte sa na trochu pochabý blog. Ale nebojte sa, bude tam aj niečo vážne.

Takže dnešný blog o zajtrajšku.

 

Zajtra…

Pravdaže, žijeme prítomnosťou, tu a teraz. Ale napriek tomu si myslím, že slovo zajtra môže byť zaujímavé, radostné, alebo aj úžasné. Závisí od toho, čo si pod ním predstavujeme… Pravdaže, je „zajtra“ a „Zajtra“ (také to raz…).

Každá cesta začína prvým krokom. Aj tá veľká – a kým k tomu „zajtra“ môžeme vykročiť bez väčšieho zaváhania, to „Zajtra“ musíme premyslieť, naplánovať a pripraviť rozumne.

Aj z detskej izby práve počujem smiech, dievčatá spolu niečo pozerajú. Určite nejaký svoj seriál. Ach, hej, seriál – keď už sme pri ňom – tak vám niečo prezradím. Nuž, neviem, možno ste lepší znalci seriálov ako ja, či dokonca ich milovníci –  a seriál Star Wars vám je známy (ja nie som sledovateľ seriálov, dokonca sa v nich ani nevyznám, ako vidno).  A tak vám teda prezradím, čo má spoločné záľuba v seriáloch a Star Wars a premýšľanie o svojich krokoch do budúcnosti. Veľa, poviem vám, veľmi veľa.

Pretože keď si rozumne nepremyslíme svoje kroky, môžeme dopadnúť ako istý chlapec z Wisconsinu – veľký fanúšik spomenutého seriálu, zjavne až priveľký… Vykročil do školy veľmi nepremyslene. A to bolo len jeho malé „zajtra“. Ako do školy vykročil a ako to dopadlo?  Nuž, nie veľmi slávne… Jeho humorný príbeh popísalo moje najstaršie dieťa – píše články pre ComixBox.eu

http://www.comicbox.eu/skolu-evakuovali-kvoli-darth-vaderovi/

Ak chcete, čítajte to celé tam. Takže tak…

 

Dnes…

No,  dnes vám chcem povedať niečo pekné, keď už mám takú milú náladu. Prezradím vám niečo o českom filme, ktorý som síce nevidela – ale pozrela by som si ho moc a moc rada.  Volá sa Normální autistický film – vytvorila ho autorská dvojica známy český režisér Janek a autista „aspík“ (má Aspergerov syndróm) Roskaňuk. Nádherný rozhovor s nimi priniesol časopis Psychologie dnes. Film zbiera ocenenia kde sa len dá, doma i v zahraničí. A hej, skutočne rada by som si ho pozrela…

V tom rozhovore spomínajú okrem iného aj savantov. To je špecifická skupina autistov, ktorí majú mimoriadne nadanie. Naozaj neuveriteľné – na internete k tomu nájdete rôzne články. A verte, že ak si niečo o savantoch pozriete, nebudete veriť vlastným očiam – čo všetko dokážu. Ach, áno, pravdaže, Rain man s tým poznaním telefónnych zoznamov spamäti bol tiež savant.

A hej, viete aký je film o autistoch milujem (a vždy pri ňom slzím, ja už som taká citlivka)? Jmenuji se Khan. Je to úžasný film – kebyže ma zobudíte o polnoci, tak si s vami pokojne sadnem ho sledovať. Môžem ho sledovať dnes, i zajtra, i kedykoľvek . Je prekrásny.

 

Moje dnes a zajtra…

Mňa včera a dnes zavalilo toľko bláznivo prepojených koincidencií, že som skoro padla z nôh –  nie, nemôžem vám určite nič o nich napísať, sama mám z nich v hlave riadny zmätok – hm, čo mi tým osud chce povedať? Ale padať z nôh som veľmi nemohla, lebo som na pracovisku liezla na strechu (fotiť v nej diery pre žiadosť na riešenie havarijnej situácie), písala a odosielala som projekt, a riešila som aj kopu ďalších vecí. Moje dnes mi rozbilo celý mesiac definitívne – teda ten zvyšok, čo z neho ešte bol. Pribudla ďalšia porada v BB na 22., aj ďalšie tri dni vzdelávania do konca mesiaca (ale tie už ignorujem, to by som v BB  mohla mať rovno prechodný pobyt). Konečne večer, pred chvíľou som sa vrátila z práce. A teraz po dopísaní blogu ma ešte čaká dištančná úloha k ružomberskému vzdelávaniu (SWOT analýza zariadenia i s grafom). Ach, veru, moje dnes je takéto – a čítať Anjela pre Emily budem až zajtra. Alebo si ho vezmem so sebou do Ružomberku v piatok…

Moje „zajtra“ je aj cesta k mame – a idú tam so mnou všetky tri dcéry (teda tá tretia dorazí po prednáškach popoludní). Pre mňa to moc znamená, pretože už ani neviem ako dávno sme boli takto niekde všetky spolu (vlastne viem, v ZOO v Spišskej Novej Vsi, to sme boli celá rodina, i s Maroškom) – roky, roky dozadu). A pretože je to možno aj prvý krok k môjmu veľkému „Zajtra“ – k budúcnosti (tá moja úžasná budúcnosť, ktorá ma tak konštelačne radostne vítala, možno mi naozaj otvára náruč. Hm, som zvedavá moc a moc, čakám na ten koniec mesiaca do Blavy. Územie anjelov – no to by bolo riadne „Zajtra“, ach).

Dobre – a teraz niečo vážne – aby som len nevykladala zbytočne o tej budúcnosti, tak  – no, mám jednu veľkú zmenu. Naozaj veľkú. Uvidíte ju tu zajtra – (no vlastne domov dorazíme od mamy až večer okolo ôsmej, a to ešte pešujeme na kopec od horárne – takže buď neskoro večer zajtra, alebo neskoro večer v piatok (jasné, povlečiem NTB do Ružomberku).

 

Záverom…

Mať dnešok je úžasné, ale ak máme aj zajtra, tak sa máme na čo tešiť…

Ja sa napríklad na zajtrajšok moc teším – na mamu, na rodnú dedinu, aj na večer, budem si konečne čítať ďalej Anjela pre Emily (už aspoň 20-krát, ale to vôbec neprekáža).

Ach. áno, zajtrajšok má rozhodne svetlé stránky…

 

Elena    Predná Hora, 10.5.2017

 

 

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8980654x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie