Založ si blog

Nachádzanie 7. – Čas otázok . ..

Vlny mora bili o breh ostrova. Rozsýpali biely piesok zo strany na stranu, zhŕňali ho a opätovne rozsýpali…

Belasobelasý vták v lúčoch ranného slnka ležal stále nehybne.  Lúče vychádzajúceho slnka ho pohládzali. Vietor mu jemne povieval perím, zasýpal ho lupeňmi červených kvetov šíriacich omamne sladkú vôňu.

Nakoniec sa pohol. Otvoril oči. Posadil sa. Zadíval sa na morskú hladinu. Pootočil hlavu, zrazu zbadal druhého belasého vtáka. Ten ho uprene tíško sledoval. Po chvíli  podletel bližšie k belasému vtákovi a spýtal sa „Vidíš ma?“

Belasobelasý vták  sa na neho díval, ale neodpovedal.

„Vidíš ma?“ zaznela opäť otázka.

Belasobelasý vták stále mlčal.

Belasý vták priletel bližšie, po chvíli trpezlivo zopakoval otázku. „No tak, odpovedz, vidíš ma?“

„Vidím ťa“ odpovedal belasobelasý vták. „Ibaže očami nevidím všetko.  Nevidím veci pre mňa dôležité. Aby som ťa naozaj videl – nie je pre mňa podstatné kým si bol, ale kým si teraz a kým chceš byť. Aby som ťa naozaj videl,  potrebujem pochopiť čoho sa v živote dokážeš pustiť a čoho sa budeš v živote držať i v tej najsilnejšej víchrici. Neviem kto si. Vieš to však ty sám?“ zašepkal smutne…

 

Elena   Bratislava, 26.5.2017

 

 

Téééda 4. – Záverečná, Zuza. . .

16.06.2024

Ani nechcem zoširoka bilancovať bývalú prezidentku. Výstižne ju zhodnotili viacerí, napríklad tu Blaha https://www.hlavnydennik.sk/2024/06/16/bye-bye-mrs-caputova Môj názor na ňu som písala jasne v blogu opakovane v priebehu času. Pre mňa je bývalá prezidentka osobou, ku ktorej úctu som stratila hneď na začiatku jej „prezidentského vykročenia“. Osobou, ktorá [...]

Téééda 3. – Zverejnite kreténa, Bystričania. . .

13.06.2024

Bystričania z okolia Bellusovej ulice na Uhliskách, ktorí máte kamery vonkajšie niekde v okolí štrkového parkoviska – urobte, prosím, dobrý skutok. Pozrite včerajší záznam vašich kamier – aby sme spoločnými silami odhalili úchyláka. Pozrite si detaily príbehu, ktorý sa na fb stránkach pomáhajúcich zvieratkám v núdzi objavil Ked uz clovek nevie kam s [...]

Naozaj 2. – Iba šanca. . .

12.06.2024

Z úbočí stúpali oblaky pary a posledný lúč slnka nebo rozžiaril do ružovkasto oranžových odleskov. Oblohou plával oblačný snehobiely drak. Dívala som sa na neho šťastne a, zhlboka som dýchala voňavý vzduch včerajšieho podvečera. Som doma, som doma, opakovala som si. Iba šanca to bola – povedal Zámer sveta mäkko. Na štyri dni ma odpratal do nemocnice. [...]

vojna na Ukrajine, Rusko

BBC: Ruská armáda má kavalériu 21. storočia. Z motoriek

16.06.2024 08:55

Ruská armáda na ukrajinskom bojisku čoraz častejšie používa ľahkú techniku - motocykle a terénne vozidlá rôznej konštrukcie.

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Izrael pozastaví každý deň boje na 11 hodín. Majú to byť 'taktické' prestávky na uľahčenie humanitárnej pomoci

16.06.2024 08:11

Izraelská armáda v časti južného Pásma Gazy každý deň na 11 hodín pozastaví vojenské operácie, aby uľahčila dodávky humanitárnej pomoci.

Čína, Si Ťin-pching v Elyzejskom paláci

USA sa nás snažia vyprovokovať k útoku na Taiwan, povedal podľa FT čínsky prezident von der Leyenovej

16.06.2024 07:35

Washington sa snaží Čínu vyprovokovať dodávkami zbraní na Taiwan aj inými krokmi, sú presvedčení viacerí v Číne.

Taliansko, Ukrajina, vojna na Ukrajine, Rishi Sunak, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj je odhodlaný vzdorovať roky, podľa New York Times to povedal európskemu kolegovi

16.06.2024 07:00, aktualizované: 08:32

Ak nepostúpime teraz, tak to skúsime o rok, aj ďalší a ďalší. Podľa The New York Times to povedal Zelenskyj súkromne európskemu politikovi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,894
Celková čítanosť: 9162925x
Priemerná čítanosť článkov: 3166x

Kategórie

Archív