Založ si blog

Úsmev 7. – Naše veľké životné vzory. . .

 

Kto z nás netúžil byť dobrým rodičom?

Keď má človek deti, snaží sa im vštepiť tie pravé hodnoty. Dobro, láskavosť a úžasných hrdinov ako životné vzory. A potom celý hrdý sleduje, ako sa tie ideály prejavujú v ich krokoch a vedú ich k životnému šťastiu. Ako hovorí Edgar Cayce – ideály utvárajú náš život. Pomáhajú nám prekonávať každodenné ťažkosti a voliť správne rozhodnutia.

No poviem vám – nie som ideálna mama.

 

Veľké vzory mojich detí…  

Niečo o mojich životných vzoroch som vám už v blogu prezradila – do svojho srdca som vpustila Rúfusa, Einsteina, Vodičku, Betty Mc Donnaldovú, Jana Šmída a mohla by som ešte chvíľu pokračovať.

A vzory mojich detí? Dievčatá som sprevádzala postupne časom plyšákov všetkého druhu, morských panien, Supermana, ale stratila som sa neskôr v mnohorakosti ich seriálového sledovania. Možno že oči mamy vidia svoje deti očami detstva po celý život…

(Musím sa vám v súvislosti s tým priznať, že cestou z tatranskej trojdňovej porady som nakupovala v Poprade v úžasnom sekáči – najstaršej Kike tričko, prostrednej Svetlanke plyšáka „Hello Kitty“ a najmladšej Jazmínke kľúčenku plyšového sloníka. O prekrásneho sloníka skoro vznikol boj, a s „Hello Kitty“ dieťa nadšene tancovalo.)

Nuž tak.

 

Dnešným ránom…

Cestou do práce v buse viedli sme dnes debatu s Kikou o hrdinoch a ideáloch. Dieťa ma požiadalo o podporu jej „naj“hrdinu. Lucifera – vraj by som mohla podpísať petíciu, aby pokračoval štvrtou sériou. Popis kladov hrdinu ma síce nepresvedčil o potrebe jeho ďalšej existencie, ale sú na tomto svete aj horší, tak čo by nie Lucifer…

A potom som zauvažovala aj o hrdinoch mojich dvoch mladších dcér. Moja popoludňajšia otázka doma znela „dievčatá, kto je pre vás ideálny hrdina?“

Jazmínka sa zasmiala „Deadpool, mami“ (panebože, kto to je preletelo mi hlavou – kebyže ja začnem sledovať filmy a seriály, to by bol pre mňa úplne nový svet. Občas s deťmi sedím pár minút v detskej izbe, keď sledujú niektoré seriály – ibaže zriedka). „Nie Beebo“? uisťovala sa moja najstaršia. „Nie, kdeže“ Jazmínka sa zjavne bavila (na toho hrdinu sa musím pozrieť). „Ukážeš mi ho?“ – šla som na vec rafinovane. Musela som nasadiť veľa síl po splnení priania, aby som povedala „no, a čím je pre Teba inšpiratívny?“ „Slovníkom“ kontrovalo pohotovo najstaršie dieťa – a obe sa besne rozosmiali. Teda to asi nebude ten pravý vzor, na jeho slovník sa iste radšej nepýtať – zavzdychala som v duchu.

Čo som to za vzory svojim deťom vštepila do života? Snažila som sa o humor, čestnosť a láskavosť – a tu Lucifer, Deadpool…

„No a Ty, Svetlana, kto je Tvoj hrdina“?“ chopili sa okamžite obe psychologickej iniciatívy voči Svetlanke, ktorá v kuchyni vyrábala limonádu z ovocia. „Paloma, či Hello Kitty“?

„Nie, kdeže“ povedalo cnostne moje najvyššie dieťa. „Môj najväčší hrdina je moja mama.“

Ha, zahrialo ma pri srdci. Hneď som podrástla o pár centimetrov – a moje sebavedomie o dva metre. No prosím – to sú tie správne ideály, moje zlaté dieťa.

„To čo si vyviedla, Svetlana, keď sa mame tak líškaš?“ a „Čo potrebuješ od mamy, Svetlana?“ zaznelo dvojhlasne sestersky. Jazmínka spravila rýchlo aj polobrat od Deadpoola „veď mama je predsa, Kika, jeden aj z mojich hlavných hrdinov“ dodala s milým úsmevom.

„Hm, veru, dievčatá, prechod od Lucifera a Deadpoola ku mame ako hlavnému hrdinovi by mal byť rýchly, bezvýhradný a trvalý“  dodala som pobavene.

Spoločne sme sa rozosmiali.

 

Záverom…

Ach, áno, niet nad správne životné ideály a hodnoty našich detí.

 

 

Elena  Predná Hora, 18.5.2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9302351x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív