Založ si blog

Záblesky 10. – Putovná atrakcia. . .

 

„Nie každý deň končí manželstvo trvajúce vyše 26 rokov. To moje rozviedli v utorok – formálne, pre mňa skončilo v deň, keď som zistila, že ma manžel podvádza…“

Fúha. Rýchlo som zápisník zavrela a položila.

Na mojej obľúbenej lavičke v parku plného vrán nikto nesedel, no na kraji lavičky ležal malý belasý zápisníček. Už nejakú chvíľu som zápasila s dilemou, či ho otvoriť. Sedela som tam pol hodiny, a nikde nikto, kto by ho hľadal. Zvláštne, možno by som mala nájsť majiteľa, niekedy si ľudia zvyknú napísať meno a adresu niekde v úvode. Možno nevie, kde zápisník zabudol a hľadá ho. Nazriem, len nazriem.

Zápisník zostal na lavičke, no tie dve úvodné vety vo mne vyvolali zvedavosť. Uvažovala som o nich aj cestou domov. 26 rokov je hodne dlhá doba, to človek len tak nehodí za hlavu…

Na druhý deň tam zápisník stále bol. Začalo popŕchať, a tak som ho vzala. Večer s naň spomenula. Možno nájdem majiteľa, ak ho prezriem.

„Pre mňa sú záväzky posvätné, o to viac ma nevera zranila, trpia i naše deti – chýba im otec. Hlavou mi pri rozvode bežali spomienky na to, čo sme prežili za tých 26 rokov. Pre mňa je pevnou hranicou láska, nikdy by som nebola s niekým bez toho, aby som ho milovala. Stála som pri ňom aj v zlých časoch. Keby ma miloval rovnako, nedokázal by ma podviesť, lebo by chápal, ako mi tým ublíži. Je to otec mojich detí, prajemmu , aby bol šťastný, naozaj úprimne.  

Stará pijavica je iná káva – nemala morálne zábrany ubližovať mne a mojim deťom. Nuž, spomínate si na filmový citát „Nepotěšil jste mě, Marečku, ani já vás nepotěším …“? Od svojho rozvodu sa nasťahovala postupne k siedmym, nie po prvý raz šla zo vzťahu do vzťahu cez neveru, takže má prax a nepozná morálne zábrany. Pre mňa je to len osoba, ktorá ma podvádzala s mojim manželom – nemám k nej úctu. Nepodala by som jej ruku, ani by som si s ňou nesadla k spoločnému stolu. Ako sa na seba dokáže pozerať ráno v zrkadle po špinavostiach, čo v živote spravila? Zrejme v pohode, čestnosť a slušnosť pre ňu nič neznamená. Nuž, charakter nepretrieš mejkapom – nahodíš falošný úsmev cez srdce hada, ale i tak všetci vidia, že ti trčí hadí chvost – premieta sa to aj v jej výzore, vyzerá vyžito a schátralo.“

To je ozajstná putovná atrakcia, tá stará pijavica, hovorím si pobavene.

Čítala som na jednej stránke vyjadrenie ženy, ktorá vie, ako jej kolegyňu z práce podvádza manžel a uvažuje, či jej to povedať. V diskusii sa na ňu zniesla vlna komentárov, že čo sa stará, či závidí a podobne. Uvažovala som, prečo sme stratili zdravú hranicu morálky. Nerozumiem ako nejaká žena dokáže vliezť do postele chlapovi, o ktorom vie, že má doma ženu a deti. Čo za rodinu vychová človeka s takýmito morálnymi zásadami? Určite by som bola vďačná tomu, kto by sa len tak neprizeral, ako ma partner klame. Mňa upozornil tesne pred vianocami manželov kamarát akú podivnú priateľku má manžel na facebooku (žiaľ, nielen tam). Keď som jej napísala, aby nám dala pokoj, že sme zažili veľa ťažkého, klamala že len zdieľa duchovné citáty. Vedela, že dostaneme odškodnenie za smrť syna,. ani kamión by ju od prachov už neodtiahol – nie to nejaké morálne zábrany, ktoré nemá. Neviem čo ju naučili jej rodičia, ale zjavne nie to, že má žiť čestne. Zavinila, že s ňou nikdy nebudem vychádzať po dobrom a nechcem, aby sa snažila spoznať moje deti – nie je pre ne morálny vzor.“

Uff, nadýchla som sa. Je to fakt, čo to učíme naše deti toleranciou ku ľuďom, ktorí podvádzajú? Však kedysi by taká osoba sedela na námestí v klietke hanby. Dnes sa tvári, akoby sa nemala za čo hanbiť. A čo týmto postojom učíme naše deti – že je normálne klamať a podvádzať?

„Príbeh neskončil. Visí nad ňou moja podmienečná kliatba, nesmie od môjho bývalého muža nikdy odísť. A rátajme tri mesiace od nadobudnutia právoplatnosti rozsudku o rozvode, koniec septembra či polovica októbra – budem vidieť, ako jej to aj Zámer sveta zrátal…“

Áno, prikyvujem, tiež verím, že všetko zlo sa človeku poskladá späť na jeho chrbát. A tá pani zjavne ublížila nejednému.

„Musím to napísať v tejto chvíli. Lebo odteraz ju nechávam s následkami jej činov samú…“

 

        

Elena   25.6.2019

 

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8936864x
Priemerná čítanosť článkov: 3146x

Kategórie