Založ si blog

Plamenne 1. – Čo by mal Ústavný súd pozastaviť. . .

Ústavný súd by mal byť výkonný a nezávislý od politiky. Mal by postupovať tak, aby u občanov nevzbudzoval podozrenie z nekorektnosti a neobjektivity.  Je to ale skutočne u nás tak? Dajte si odpoveď na túto otázku sami – ja za mňa hovorím, že NIE.

Ústavný súd SR vyhovel žiadosti pani Čaputovej a pozastavil účinnosť 50-dňového moratória – dočkali sme sa správy v médiách

https://www.teraz.sk/najnovsie/prezidentka-vita-ze-us-pozastavil-u/436572-clanok.html.

K tomu mám dve pripomienky:

Tá prvá z nich je, že mne osobne sa to 50-dňové moratórium páčilo, lebo predvolebne sa rozbehne bezbrehé táranie a ohlupovanie ľudí. Nepotrebujem, aby ma ktosi inštruoval koho mám voliť, ja už svoj názor mám na uchádzačov o riadenie našej budúcnosti. Ani aby mi sľuboval ktosi kadečo, už verím len činom a žiadne prázdne slová ma o ničom nepresvedčia.

Tá druhá z nich je, že Ústavný súd by mal jednoznačne a dôsledne konať rovnako i čo sa týka podania pána Harabina –

https://dennikn.sk/minuta/1439292/

od apríla si doteraz nenašiel Ústavný súd SR čas na to, aby rozhodol v takej zásadnej veci. Pripomeňme si, že – ako uvádza článok na spomenutom linku –

Štefan Harabin podal na Ústavný súd sťažnosť aj po druhom kole prezidentských volieb. Vychádza pritom z rovnakých dôvodov ako po prvom kole. V podaní označil voľby za nezákonné a neústavné, navrhuje vyhlásiť ich za neplatné a opakovať ich.

Podľa Harabina Zuzana Čaputová ako víťazka volieb pri financovaní svojej volebnej kampane obišla zákon, a to aj v dôsledku kumulácie priamej podpory kandidáta Roberta Mistríka, ktorý pred voľbami odstúpil, a tretích strán.

Raz darmo, nemá moju úctu tá pani. Nemôžem sa o prezidentke vyjadrovať verejne urážlivo, aj keď to nie je nič osobné – ja si vo všeobecnosti nevážim ženy, nadväzujúce mimomanželské známosti počas trvania manželstva. Myslím, že o nás vždy vypovedá to, čo robíme – a že sa v každej životnej situácii dá postupovať čestne alebo nečestne. Naša voľba o nás hovorí veľa. Pre mňa je dôveryhodnosť dôležitou hodnotou, rovnako aj lojalita, záväzok  – ľudí, ktorí túto hodnotu svojim konaním porušujú, pokladám za nespoľahlivých pre rôzne životné situácie. A samozrejme viacero výhrad ohľadne jej zápočtov praxe a zamestnaní zaznelo, to tiež beriem v tých intenciách vyššie uvedeného – že sa mi moja skúsenosť o miere spoľahlivosti človeka vo vzťahu ku určitým znakom v jeho konaní plne potvrdzuje. Toľko k tomu.

Bez ohľadu na môj osobný názor o nej –  určite by ohľadne toho Harabinovho podania Ústavný súd  mal konať ,a do času svojho rozhodnutia by mal pozastaviť výkon funkcie prezidenta pani Čaputovej, lebo veď čo ak rozhodne v prospech námietky Harabina? Všetky jej rozhodnutia budú v takom prípade neplatné, aj jej podpisy zmlúv, aj všetko – no ten chaos čo by nastal si nechcem ani predstaviť. Naozaj je žiaduce, aby vo veci Ústavný súd SR rozhodnutie neodkladal.

 

Elena  19.12.2019

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003344x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie