Založ si blog

Beštia 2. – Zlo nevymažeš zlom. . .

Šla tou cestou skorým ránom – ako každé deň – do práce.

Vzduch sviežo voňal, po včerajšom daždi už cesta vyschla.

Mláka pri parku sa o hodný kus zmenšila. Zadívala sa na miesto, kde našla včera ružový lístok. Pod kríkom sa zachytil ďalším z nich, zelený, spoznala to drobné písmo. Zohla sa a vytiahla ho, lístkov bolo niekoľko. Každý z nich bol inej farby.

Chcela si na vrchnom, zelenom lístku prečítať text, aspoň začiatok.

 

Vie, ako to bolí, Zámer sveta to vie – že niekto nám môže len tak ublížiť, aby si povyrazil. Že zasiahne bez akýchkoľvek zábran do života cudzích ľudí, len aby si chvíľu užíval. Že bezohľadne ničí to, čo roky budovali. 

Neviem, prečo je v  niektorých ľuďoch toľko zla. 

 

Pani, spadlo vám tam niečo? Pomôžem Vám? ozval sa hlas spoza chrbta.

Nie, ďakujem, spadli mi lístky, už ich mám  – odpovedala a vstala.

Strčila ich od vrecka.

Z toho ružového lístku večer šiel hnev, až sa občas nevdojak pri čítaní pozrela, či na ňom nehoria okraje. Zelený lístok vanul smútkom.

Kolegyne v práci ešte neboli, a tak lístok vytiahla z vrecka.

 

Na svete je toľko zla – utrpenia a bolesti. A kadejakí sebci bez morálnych zábran ho len zväčšujú. Prečo ich nezastavíš? – vyčítala som Zámeru sveta. Prečo dovolíš, aby takáto šlápota ubližovala ďalším a ďalším ľuďom?  Doparoma, prečo? 

Iba ma ticho objímal, to na mňa platí najviac.  No dobre, viem, nemala som to napísať, povedala som po chvíli. Ale je vo mne toľko hnevu, že si stále prajem, aby zaživa uhorela v aute. Vieš, že s tým prianím bojujem, dodala som smutne.

Dávam každému šancu, aby napravil svoj smer – povedal náhle. Niektorí to nevyužijú, a konajú rovnako vždy znovu a znovu. Sebectvo človeka vnútorne vyprázdni, je ako váza – tvar môže byť akýkoľvek, no vnútro je prázdne. 

 

Buchli dvere. Prišla kolegyňa. Rýchlo siahla po spise – lístky strčila doň.

No čau, Ty už pracuješ? Poviem Ti, čo …

Ahoj, prepáč, teraz nie. Potrebujem si toto naštudovať a dopísať, potom si dáme čaj, dobre?

Ach, ty pracantka – zasmiala sa – workoholizmom dýchaš v skorom ráne, idem radšej odniesť do podateľne včerajšie správy.

Uff, pokračovala v čítaní.

 

Mlčala som. Pozri, naozaj si myslíš, že sa jej nečestnosť nevracia? Menila by si s ňou? 

V žiadnom prípade – znela moja odpoveď, naozaj nie.  A myslela som to úprimne. To je fakt, došlo mi. A nielen pre životnú situáciu, ale i pre to, aký je človek, ako koná. Chýba jej hranica hanby za svoje činy – a úcty k iným ľuďom.

Tak vidíš, následky niekedy nevidíme v prvej chvíli. Sú ako noc – v jednej chvíli ich ešte nevidíš, no nakoniec si uvedomíš, ako sa postupne stmievalo – vysvetľoval mi tíško. 

Ach, veď vieš že by som chcela vymazať zo sveta zlo. Viem už, že to nejde, lebo by sa narušila rovnováha sveta. No zakaždým, keď  vnímam kroky zla – vidím, ako ktosi ubližuje iným ľuďom či zvieratám – cítim túžbu, aby tu toľko zla nebolo. 

Musíš mať viac trpezlivosti s týmto svetom, zaznel pobavene jeho hlas. Ty by si i svet stvorila za jeden deň. No asi hej, vytvorila by som logickú schému, zasmiala som sa i ja. Ja viem, ja viem – smial sa. A už je lepšie? dodal mäkko. No tak poď, urobíme krok. Otvor notebook.

Nejdem nič písať teraz. pätila som sa.

Nemusíš, čítaj.

https://www.topky.sk/cl/13/1912899/Jeden-z-najvacsich-masakrov-v-Ceskoslovensku–Stovky-mrtvych–brutalna-poprava-piatich-chlapcov

Plakala som. Zavalilo ma to. Toľko utrpenia, zmarených snov, životov ľudí, ktorí …

Dýchaj, pusti ich utrpenie, dýchaj – opakoval Zámer sveta.

Hej, prešla som z empatie do súcitu. Máš, pravdu, nechcem so zlom držať krok. Nechcem…

Tak vidíš, povedal tíško, máš na výber – buď zlo dobiehaš, alebo nie. 

Mlčky som pokrútila hlavou.  

Zrazu bola preč. Naozaj preč. Definitívne. Teraz sa už naozaj nevráti do mojich myšlienok, cítila som.

Ďakujem. Ako si to spravil? opýtala som sa.

Nechceš, aby som ti prezradil tie najlepšie metódy, ktoré mám, však? povedal medovo.

Slzy v kútiku oka zastali a rozosmiala som sa…

 

 


Elena 4.6.2020 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8980444x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie