Založ si blog

Povedz mi 3. – Povedz mi, čo je to šťastie. . .

A ja pochopím, aký si človek, mohli by sme dokončiť myšlienku z nadpisu.

Lebo naša predstava šťastia prezrádza hodne o tom, akí sme ľudia, však?

Pouvažujeme o tom.

 

Šťastie ľudia hľadajú, čakajú, či tvoria…

Už to samo o sebe veľa hovorí, nie?

Ach, áno, dodám ešte štvrtú možnosť – vidia.

Hľadať, čakať či tvoriť šťastie sú všetko modely odkladania šťastia podľa mňa. Raz budeme šťastní…

Vidieť šťastie (svoje, nie cudzie – s cudzím to ide ľahko kedykoľvek) môžeme i v ťažkej situácii. Naše kotvy a istoty sú to v tej chvíli. To, čomu veríme a čo nás drží. Čo nám pomáha dýchať a urobiť krok, a ešte jeden krok…

 

Podmieňovanie šťastia…

Niekedy si hovoríme iluzívne budem šťastný, ak… A dosadíme si tam to, čo podľa našej predstavy potrebujeme k tomu, aby sme sa konečne začali cítiť šťastne. Ibaže naozaj inak nevieme zažívať šťastie?

Prší u nás v tejto chvíli a otvoreným oknom pofukuje chladný vietor.  Odsúvam deň za dňom odchod do lesa, lebo vliecť sa do lesa so stanom a spacákom by bolo nepohodlné. Odkráčať len s fľašou vody a bubnom podľa mojej pôvodnej predstavy v tomto počasí neradno. Mohla by som iluzívne povedať, že budem šťastná, ak sa konečne oteplí. Ale skutočne šťastná, alebo iba spokojná? A nebudem chcieť v suchom a teplom počasí, aby tie diviaky, čo rozryli lúku tento týždeň, boli v lese kdesi ďaleko odo mňa? A potom, keby ani diviakov nebolo, aby som bola šťastná, chcela by som, aby…

Šťastní skrátka nie sme preto, že sa vytvárajú kadejaké podmienky, ale preto, že šťastní vieme byť. Presne o tom hovorí ten citát zo záveru minulého blogu„vták nespieva preto, že pozná odpoveď, spieva preto, že pozná pieseň…“

 

Šťastnenie…

Sú okamihy, kedy cítime šťastie.

Stála som v predsvitaní na balkóne, noc ustupovala krôčik po krôčiku. Nad horizontom sa objavili prvé lúče slnka. postupne sa slnečné lúče jemne dotkli muškátov, kapucínok a krások na balkóne. Vietor šumel v korunách stromov a privieval vône lesa. A ja som sa cítila v tej chvíli šťastne, vnímala som hlboké prepojenie so svetom.

Slnečné lúče všetko pozlátia a rozžiaria svet. Pocit úžasnosti tej chvíle je také šťastie.

A potom je pocit, že má zmysel cesta, ktorou kráčame. Zmysluplnosť našich krokov, aj keď niekedy nesvieti slnko, ale prší – všetko na tej ceste má zmysel. Také šťastie je v zmysle životnej spokojnosti a zmyslu života.

No áno, sú rôzne druhy šťastia.

 

Čo je pre mňa zdrojom šťastia dnes…

Potešili ma knihy z Martinusu. Moc. Niečo o živote Indiánov, ich filozofii a etike, je to jedna z mojich srdcových tém. A prekrásna kniha so zvláštnym názvom Chlapec, krtko, líška a kôň. Otvorím ju náhodne.

Hm, to nebude jedna veta, aby to dalo zmysel –

„Povedal si niekedy niečo naozaj odvážne? opýtal sa chlapec.  Pomoc, povedal kôň. Ak požiadaš o pomoc, neznamená to, že sa vzdávaš. Znamená to, že sa odmietaš vzdať.“

Hm, silné posolstvo. Šťastie je, keď …  Nie, viac k tomu nepoviem.

 

 

 

Elena 17.7.2020

 

 

 

 

 

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9300748x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív