Založ si blog

O časoch 2. – Niť dobra. ..

Vo chvíľach, keď mi je ťažko, snažím sa sledovať kvapky Dobra. Pripomenúť si, že sú ľudia, ktorí robia dobré veci nezištne a láskavo. Vietor rozvieva ich skutky ako semienka púpav, hovorím si. Som už raz taký naivný idealista, ktorý si praje, aby sme sa všetci správali čestne, aby svet bol bezpečným a láskavým miestom pre všetkých.

Aby Dobro vo svete vyhralo nad Zlom.

 

Nuž, útok vo Viedni je hodne zlá vec – je desivý pocit, že vášho blízkeho ktosi brutálne zabije na ulici, len tak, lebo je bláznivý fanatik. Panebože, toho gaunera, čo mu tu na Slovensku údajne predal strelivo (a vraj tu kúpili strelivo i na ten francúzsky útok v Charlie Hebdo!), by som zavrela do cely bez jedla a vody. No je len jednou z kvapiek zla, ktoré sa tu v týchto dňoch rozprskli. 

Ešte v nedeľu popoludní mi volala kolegyňa s plačom- čierna mačička je mŕtva. Jedna z dvoch túlavých mačiek, ktoré sme pri pracovisku kŕmili –  našla ju pri lavičke a mala podozrenie, že ju ktosi musel kopnúť. Ľadový chlad ma oblial, navonok v takých situáciách extrémneho súcitenia pôsobím pokojne, naučila som sa navonok maskovať, ale vnútorne cítim intenzívnu bolesť. K tomu to násilné testovanie, potom viedenský útok. Pred chvíľou som objavila desivú správu

https://ereport.sk/v-prievidzskom-domove-potvrdili-tyranie-starcekov-privazovali-plachtou-a-fackovali/https://ereport.sk/v-prievidzskom-domove-potvrdili-tyranie-starcekov-privazovali-plachtou-a-fackovali/a, ktoré tu teraz privialo. 

To vážne niekto toto dokáže urobiť? – hovorila som si zúfalo. A tak som sa snažila prekloniť, uvažovala som o hroboch a nádhernom príklade v Starej Ľubovni, kde mesto zapálilo na hroboch sviečky namiesto ľudí. Páči sa mi aj akcia istého obchodného reťazca na darovanie potravín tým, ktorí to potrebujú. Včera ku mne priplávala aj informácia o nádhernom obchodíku v Prahe s názvom Boruvka (v preklade Čučoriedka) – pomáhajú ľuďom s postihnutím a robia prekrásne veci.  Hneď som si s nimi písala, tak nejaké darčeky k Vianociam odtiaľ objednám. Stačí niekedy tak málo, aby sme šírili dobro, nemusia to byť veľké veci, ide o úprimnosť presvedčenia.

 

Keď sa pozorne dívaš, zistíš k čomu ťa vediem…

Môj dnešný dialóg so Zámerom sveta bol zvláštny. Občiansky preukaz som stratila cestou z toho nedeľňajšieho testovania – nepôjdem tam predsa s kabelkou, aby som ju nemusela dezinfikovať, povedala som dieťaťu, keď sme vyrážali. Ibaže mikroténové vrecko s občianskym mi vypadlo z vrecka cestou domov, zistila som to v pondelok. Nahlásiť stratu  občianskeho je v tomto štáte príbeh bez konca, lebo na úrade odo mňa chceli rodný list. Je jednoduchšie si ho vybaviť  ako cestovať poň domov, pomyslela som si. Lenže na matrike k vybaveniu rodného listu chceli občiansky preukaz. Po upokojení mi to zrazu došlo – ty nechceš, aby som ten občiansky vybavovala, povedala som Zámeru sveta. Díval sa pobavene. Ach, tak, nepotrebujem ho vybavovať, však?

Zavolala som dieťaťu domov, či niekto ten preukaz doniesol. Nikto. Zneistela som. Ak ťa niekam vediem, tak ťa tam dovediem, zašepkal Zámer sveta tíško, zapamätaj si to. No áno, občiansky sa popoludní ku mne vrátil. Silná lekcia, a zďaleka sa netýkala len dneška, viem to, hoci tomu celkom nerozumiem, kam ma ťahá.

 

 

Elena  3.11.2020

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004488x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie