Založ si blog

Prakticky filozoficky 4. – To je život. . .

Čo toto je, povedz mi, nejaký pochybný posilňovací efekt? – pýtala som sa.

Nie, to je život – odpovedal Zámer sveta  pokojne. Rozhodilo ťa to, je toho dnes na Teba veľa.  Upokoj sa, dýchaj.

No kto mi to asi tak naložil? opýtala som sa ironicky.

Buď láskavá k sebe, plač, dodal. Upokoj sa a dýchaj, poslúchni ma.

Nechcem plakať, som otrasená, počuješ, nebudem plakať, tvrdohlavo som vzdorovala. A láskavý buď ku mne Ty.

Ozajstná sloboda je pre mňa aj byť pravdivá k sebe. Som otrasená v tejto chvíli. A neviem akú zázračnú mieru láskavosti by som potrebovala, aby som sa upokojila.

 

Bláznivo krutý je osud, vravela som si ráno, lebo brat mal v pondelok pohreb, a pritom dnes by mal narodeniny. Prečo zomrel pred narodeninami?

O čo lepšie by bolo zomrieť tri dni po narodeninách? oponoval Zámer sveta. Alebo rovno na narodeniny radšej?

Správny čas na smrť blízkeho nie je pre nás nikdy, priznala som si.

Posielala som v duchu energiu mame. A ďakovala som Zámeru sveta za prichádzajúce otepľovanie sa, aby túlavé mačky nemrzli. Pridala som i balíček dobra pre tých, ktorí to potrebujú v tejto chvíli najviac, lebo mnoho ľudí nemá nikoho, kto by im to zaprial, tak nech Zámer sveta posunie kam treba. Studený vzduch sa vovalil do spálne v sychravom ráne otvoreným oknom. No k otepleniu to má ďaleko, chúďatá zvieratá, vzdychla som si.

Milú spomienku na brata som vylovila podvečer. Potom mi Zámer sveta prihodil videjko – a vyvolalo mi pobavený úsmev na tvár. Uznajte, je paradox, aby video o Muránskej planine natočili Česi a presviedčali nás, aká je čarokrásna.

https://www.youtube.com/watch?v=8t7EeNYpLws&fbclid=IwAR2ZEkwoCaFq0vmQCum9q8PeLijBESI3X3gIyCyQ_beOkei9HOQYiT28VTE

 

A potom som si prečítala na internete článok, ktorý mi vzal úsmev z tváre. Jeho názov Odišiel dobrý človek je výstižný.

https://davdva.sk/odisiel-dobry-clovek-redaktor-basnik-a-predok-slavneho-vytvarnika-martina-benku-spisovatel-marian-benka-20-9-1970-20-1-2021/

Zomrel človek, u ktorého som absolvovala šamanský rituál zomierania a znovuzrodenia, neskutočne silný zážitok. Včera zomrel.

S hlbokou vďakou a úctou jeho pamiatke

https://www.youtube.com/watch?v=p4h_TkvVBwg

 

Elena

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004290x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie