Založ si blog

Človečina 1. – Hento Toto. . .

Naozaj stačia iba dve slová, aby  sme boli dúhoví.

Aby sa v našom svete rozžiarilo slnko a na tvári nám zatrblietal úsmev a aby sme sa súčasne aj rozplakali. Veď hovorím – ako dúha…

Iba dve slová stačia…

Zámer sveta sa díva natešene. A pobavene. A dojato.

Neviem či vedel, že ma tak zdúhovie – lenže on vie všetko – tak vedel…

Teším sa na dve nádherné brošne. Je to ten najkrajší dar. Naozaj sa teším.

 

Cítila som únavu z písacieho denno-nočného maratónu a po rannom blogu i smútok z toľkej špiny – nehanbili sa okradnúť postihnuté deti, čvarga… Vyčerpane som ťukala som do notebooku len vďaka sebadisciplíne, zotrvačne. Zámer sveta na mňa dýchal teplým dychom.

No tak, pozri sa, šepkal upokojujúco. Pozrela som naň. Hento toto zašepkal a zasmial sa.

Prosím, potrebujem niečo prekrásne, povedz mi niečo útešné – poprosila som. Sú okamihy, kedy ma to bahno okolo nás naozaj nahnevá, toto bola jedna z nich – okradnúť postihnuté deti o Čilistov dokáže len netvor bez morálnych zábran.

Hento toto  zopakoval so smiechom.

Nič mi na tom smiešne nepripadalo. Hento toto – zopakovala som i ja. Nič sa nestalo. Obloha bola zatiahnutá, fúkal mrazivý vietor, a mne bolo smutno z toľkej špiny. Tých ľudí by bolo hnať ako kráľa Kazisveta, vidlami – dýchla som plameň hnevu.

Hento toto, usmieval sa môjmu dračiemu dychu Zámer sveta.

 

Hento toto?  Doplo mi náhle. Rozbehla som sa k notebooku. Môjmu najlepšiemu kamarátovi googlovi som napísala – čo je to Hento toto?

Zámer sveta sa hlasno smial. Konečne, prikyvoval.

Hento Toto existuje? Aaaaach… Dojalo ma, že mi rozumie tak hlboko, zakaždým ma to dojíma. Zámer sveta mi skombinoval tému ľudí s postihnutím, ktorí vždy zahrejú moje srdce, s niečím úžasným.

Niečím, čo ladí presne ku mne. Áááá, túto si kúpim. A ešte aj túto.

Mám rada veci vtipné a prekrásne.

Ach, hej, mám rada Hento Toto…

 

Elena

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8936928x
Priemerná čítanosť článkov: 3146x

Kategórie