Založ si blog

Krucinál 2. – Na Belehrad, na Belehrad. . .

Do Liptovského Mikuláša máte lístky? zaznel hlas. Pri dverách busu stáli dve slečny.

Nočným busom som sa z Prahy vracala. Chodievala som tam pred tromi rokmi viac ako rok každý mesiac na pár dní na konštelačný výcvik. Šťastne i unavene som v podvečere v buse sedela pred dlhou cestou domov – presnejšie rovno do práce. Jedla som jablko a takmer mi zabehlo od smiechu, keď som počula odpoveď šoféra. Mal zmysel pre humor, jeho hlášky ma zabávali.

Do Liptovského Mikuláše boli podľa odpovede šoféra už všetky lístky vypredané. Slečna sa otočila ku kamarátke a zopakovala jej vážnym hlasom šoférove slová, aj s otázkou že čo idú robiť.  A obrátila sa späť ku šoférovi, že či nevie aký spoj tam ide najbližšie.

Šofér sa jej medovo opýtal, že či má na vetrovke kapucku. Prisvedčila. Tak že ju tam vezme na streche busu, keď má tú kapucku. Slečna sa natešene opýtala, či tam vezme i jej kamarátku, lebo i ona má na vetrovke kapucku.

Jasné, lístky im potom predal…

 

Spomínam túto príhodu, vynorila sa mi v pamäti, keď som dnes o tom uvažovala, aká je príznačná naivita a rezignovanosť Slovákov. Ako tá príslovečná varená žaba…

Prepojilo sa mi to s dnešnou debatou v buse o tom, čo sa bude diať. Že naša vláda vraj chce zaviesť ten ich sprostý OTP režim i do busov…

 

Tak som môj švejkovský analytický prístup uplatnila

a rozvíjala som teóriu, ako asi tak pocestujú tí chudáci ľudia z dedín neočkovaní – ani do obchodov, ani k lekárovi. A ako sa asi tak pôjdu otestovať, ak ich bus nevezme?

No vidím to tak, že nepotrvá dlho, kým začnú pokrikovať „Na Belehrad, na Belehrad…“ Teda, počkajte, nie na Belehrad – na Bratislavu…

A ako sa k nim rýchlo pridajú i šoféri autobusov. Lebo ráno o pol ôsmej má bus odchod na Poprad. Lenže kým skontroluje šofér tie testy a očkovania a prekonania, a vyčerpaný z tých kontrol sadne konečne za volant. – a zopakuje si to v každej lokalite. No poviem vám, to musí byť riadny matroš, čo autor toho nápadu berie…

 

A počkajte, počkajte, to som ešte neskončila.

Ako to bude s medzinárodnými spojmi? To mi v Revúcej pri buse českom povedia – „pani, pobehnite na české hranice, tam vás vezmeme i netestovanú?“ A nebodaj cestou z Česka, to by ma už rovno na slovenských hraniciach vyložili?

 

No čo na to dodať? Ani na streche busu, nám netestovaným – drahá vláda – nedovolíte cestovať? Budeme mať vetrovku s kapuckou…

 

Elena

 

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8936487x
Priemerná čítanosť článkov: 3146x

Kategórie