Založ si blog

Zlatobyľ 6. – Nad zlato. . .

Hladina jazera sa v lúčoch slnka zlatisto ligotala.

Vodný had vystrčil hlavu nad hladinu a vdychoval vzduch. Dívali sme sa na seba v tichom porozumení zázraku života. Po chvíli zmizol pod vodnú hladinu.

 

Vodný had  mojej kamarátke Editke neprekážal. Zato medveďa, toho privolávala pri ceste lesom podchvíľou – v myšlienkách teda – uisťujúc sa nahlas, že či tu žiadne medvede určite nie sú. Ruiny domu sme potom objavili, a v nich sme si kamene našli – ten môj pripomínal medveďa spiaceho na skale. Nie, Editke som nepripomenula, že mne šaman kedysi predpovedal, že ma bude verne sprevádzať medveď, zjavne by jej to na pohode nepridalo…

 

Zlatá rybka, čuj môj hlas, vyjdi z vody, zjav sa zas… prezradila som zasa raz moju znalosť ruských rozprávok i snílkovskú vodnársku povahu súčasne. Na hladine sa ukázali kruhy.

Rozosmiali sme sa obe – pretože akých asi ľudí si za kamarátky vyberajú pochabí ľudia, ak nie rovnako pochabých?

Zlatá rybka, zlatá rybka, ukáž sa – privolávali sme ju.

Kruhov na vode pribudlo.

Zlatá rybka, no tak, zlatá rybka, prosím, prosím, ukáž sa nám – zvolala som ešte raz, kým vykročíme ďalej.

Náhle sa nad hladinu vyhodila ligotavá rybka.

Letela vzduchom vysoko za nášho nadšeného pokriku „rýchlo si niečo želajme.“

Aj sme si želali…

 

Ach, hej, po dlhšej dobe som aj stavala konštelačky, v prírode také intenzívne.Krajina sa v lúčoch slnka ligotala ako zlato.

Odškrtli sme si ďalší splnený sen s tým jazerom – už dlhšie sme ho chceli obe vidieť. A hoci cestu tam som odkrívala statočne, späť sme šli busom. Musím mať trpezlivosť s tou mojou nohou ešte nedoliečenou po úraze, skonštatovala som.

Zlaté lúče slnka na nás riadne dýchli, skonštatovali sme cestou busom – lebo pravú ruku sme mali obe sčervenenú…

 

A čo je nad zlato? To predsa viete, nie? Nad zlato sú dobré kamarátky – ktoré neodnesie čas…

 

 

Elena

 

Fotky sú moje, samozrejme, z dnešného výletu. A tu je vodný had, ktorého by ste aj videli, keby som mala lepší foťák v mobile…

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003553x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie