Založ si blog

Čas šancí 8. – Kúty, Kúty, v nich dvaja – no, veď viete čo. . .

Začalo to tak pekne, zmiznutou Šumavou. Nie, nemusíte sa obávať, isteže Šumava nikam nezmizla. Alebo možno áno. Mám na stole knihu s názvom Zmizelá Šumava – môj predčasný narodeninový darček, ktorý som od dcéry dostala. Narodeniny budem mať až vo februári, kniha ku mne priplávala už v čase predvianočnom. Tak zvláštne mi cinkla, že ku mne patrí – povedala som jej. A obe vieme, že tie pravé veci nám tak zvláštne cinknú.

Aby som bola presná – trojkniha to je. Som zvedavá, aké posolstvo má pre mňa – a tak som dnes po nej siahla. Je plná príbehov o ľuďoch a miestach, ktoré už nie sú. Nádherný príbeh o obci Knížecí Pláně je v jej úvode. Vznikla v osemnástom storočí – a ľudia v tejto svojráznej dedinke žili svoje každodenné životy podľa velenia kniežaťa, neskôr slobodne – financi aj pašeráci pokope. Nakoniec tu život zanikol. Rozpadol sa kostol, aj domy rozprestreté na stráňach. Dnes je príroda toho miesta krehko čistá, akoby tu človek nikdy nevkročil…

Je zvláštne, ako sa krajina mení v čase. Zamyslela som sa nad premenami miest, ktoré poznám – a akosi žiadnu z nich nevidím ako zmenu k lepšiemu. Záhumnie z čias môjho detstva, s pár drevenými humnami, nádherným priezračným potokom a jeho brehmi plnými života vystriedal rad domov a obrovský betónový zregulovaný val, ktorým sa plazí na dne cca 3 cm vody. Lahôdky, kam sme chodievali s mamou vždy pri ceste do Popradu, bývali plné ľudí, ktorí si vybehli na mliečny koktail alebo kakao s chlebíčkami alebo šalátom. Dnes tam trónia dva čínske obchody, plné veteší všetkého druhu. A tak by som mohla pokračovať a pokračovať, nad premenami, z ktorých nežasnem obdivom. Táto úvaha zachytáva aj môj smútok nad premenou Prednej Hory z nádherného prírodného miesta na podivnú turistickú lokalitu. Podaktorí sú iste nadšení, keď sem prichádzajú, no ja si uvedomujem, ako môže komercionalizácia zabiť dušu miesta, pretože poznám pôvodnú verziu. Možno mi to má pomôcť ujasniť si, ako má či nemá vyzerať miesto, kam by som sa presťahovala. Hm, tá kniha o Šumave, čo mi tak náhle vošla do cesty, ma mätie – žeby som sa mala presťahovať tam?

Hlavne že knihu Známe se celé věky si akurát tak raz otvorila, a sľúbila si ju prečítať – zasyčal Zámer sveta do môjho rozjímania. Odložila som mlčky knihu o Šumave, lebo k tomu nebolo čo dodať, naozaj som zatiaľ ten sľub nesplnila – a šla som si zamiesiť chlieb. Ak žijete v horách a nechcete podchvíľou do mesta behať, alebo objednávať chlieb do bufetu v miestnej protialkoholickej liečebni, tak sa ho musíte naučiť piecť. Miesila som ho rázne, lebo kým cesto kyslo, objavila som na fb príspevok o Kútoch.

No, o Kútoch. Kúty, Kúty, v nich dvaja j…í. Hej, hej, pokojne, snažil sa ma brzdiť Zámer sveta, lebo som bola drak ako už dávno nie – bola som rozhodnutá hodiť kliatbu na tých dvoch obstarožných nepodarkov a ich rodiny aspoň na sto rokov.

Pokojne, vravíš mne, že – odpovedala som pomaly a pokojne, a to u mňa nie je dobré znamenie. Povedz mi prečo, doparoma, že prečo zomiera toľko dobrých a nevinných ľudí, ako teraz v Prahe,  a nevinných zvierat– a nezabiješ radšej takýchto dvoch nepodarkov, a nech ich pokrivené gény nepokračujú ďalej nijakými potomkami. Lebo čo dobré môžu naučiť takíto lumpi svoje deti – za pár rokov budú robiť šarapatu tiež, ako v prípade toho vraha z Bratislavy???!!

Zaprovokoval – Zabila by si malého Hitlera? V tejto chvíli aj jeho matku odpovedala som nepresvedčivo, s už hasnúcimi plameňmi. Lebo nie, isteže.

Zámer sveta ma tíšivo objal. No tak, no tak, pokojne, viem že ťa to bolí, no daj tomu mesiac. Pripájam k nim následky ich činov ako chvost k hadovi. 

Hej, nie ja to tu riadim, prikývla som s naberaním kontroly.

Len sa dívaj, o mesiac – zopakoval Zámer sveta

Nože, pozrite sa, tí ktorí ste z okolia Kútov – zrejme budete vedieť, kto sú tí dvaja obstarožní lumpi. VW caddy biele alebo strieborná metalíza – asi ich veľa po Kútoch nebehá.

Príspevok o tom, ako pri diaľnici našli otrávených psíkov

https://www.facebook.com/photo?fbid=7144816178906288&set=gm.2914252252050110&idorvanity=577553459053346

A toto sú tie psíky. Čieže sú?

 


Takže sa pozerajme spolu, či bude účinnejšia spravodlivosť tohto štátu, alebo zásah Zámeru sveta. Dívajte sa, ako sa  tej rodine bude dariť o mesiac.

 

Elena

 

P. S.: Z fb Nájdené psíky SR  prosba

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064728454746

ÁNO, PRÍPAD RIEŠI POLÍCIA, NÁLEZCOVIA ROBIA VŠETKO ABY BOL PÁCHATEĽ USVEDČENÝ. DNES RIEŠILI ODVOZ TELÍČOK NA PITVU.
A TERAZ SA PODRŽTE – OBĎALEČ SA NAŠLO OTRÁVENÉ AJ MALINKÉ ŠTENIATKO, KTORÉ SA NÁLEZCOM ANI NEUKÁZALO, ANI O ŇOM NETUŠILI, BOLO SCHOVANÉ 😭 ALE KEĎ SA OBJAVIL ZREJME MAJITEĽ KTORÝ ICH TAM VYHODIL A VIDEL PRÍSPEVOK O NICH ZE ICH EŠTE NEZRAZILO AUTO, PRIBEHLI K NEMU S DÔVEROU A ON IM DAL ICH POSLEDNÚ VEČERU 😡
AK MÁTE NEJAKE INFORMÁCIE KTORÉ BY POMOHLI K VYRIEŠENIU TOHTO OTRASNÉHO PRÍPADU KLUDNE NAPÍŠTE AJ DO SPRAVY – INFO RADI POSUNIEME NÁLEZCOM.
VĎAKA 🙏

 

Prosím, prosím, ak viete niečo o tých dvoch zrúdach, dajte im vedieť. Alebo o tom aute – kto v okolí má také auto? No, po tejto správe o šteniatku prajem páchateľovi, aby na tom aute vykrútil krk sebe a celej svojej rodine ešte dnes.

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Taiwan / Vojenské cvičenie /

Taiwan je v pohotovosti pred manévrami Pekingu po prezidentskej inaugurácii

01.05.2024 14:03

Čína považuje samosprávny Taiwan za svoju odštiepeneckú provinciu a jeho zjednotenie chce v prípade potreby dosiahnuť aj vojensky.

Väzeň / Väzni / ZVJS /

V slovenských väzniciach zaznamenali historicky najvyšší počet cudzincov

01.05.2024 12:56

Celkový počet väznených osôb sa, naopak, znížil.

Armáda / Ekvádor /

Na západe Ekvádoru platí výnimočný stav, armáda bude bojovať s gangmi

01.05.2024 11:34

Bezpečnostná situácia v Ekvádore sa dramaticky zhoršila po tom, ako začiatkom januára ušiel z väzenia jeden z najmocnejších zločineckých bosov José Adolf Macias.

Vlak

Žena sa v Bratislave postavila pred idúci vlak, na mieste zomrela

01.05.2024 10:11

Rušňovodič ihneď použil rýchločinné brzdenie, no stretu už nedokázal zabrániť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9020779x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie