Založ si blog

Svetlo v nás 10. – Ten, kto nesie svetlo. . .

Sú ľudia, ktorí nesú svetlo. Rozžiaria miestnosť, keď do nej vstúpia – nie oslepujúco ako slnko, ale sprevádzajúco ako mesiac.

Sú ľudia, ktorí sa nás dotýkajú jemne, akoby závanom motýlieho krídla. A pritom ten dotyk láme skaly v našom srdci.

Sú ľudia ktorých slová sú krehké ako snehové vločky, no majú silu tornáda.

Sú ľudia, ktorí svojim vnútorným svetlom svietia na cestu iným. No hej, nie je ich veľa.

O jednom z nich v tejto chvíli píšem.

Keby bol vôňou, podľa mňa by bol céder, s pridaním spodných tónov mystickej ruže Márie Magdalény a horných tónov mimózy.

 

Čas letí rýchlo – povedala som si, keď kalendár preskočil k 13. januáru. Lebo predvčerom som chcela tieto slová napísať…

Čas letí rýchlo – povedala som si, keď som o ňom uvažovala predvčerom – vážne je to už 15 rokov, ako zomrel Rúfus?

 

Patrím k milovníkom jeho rozprávok, v ktorých večné pravdy hovorí tak jednoducho. Písala som o nich v blogu mnohokrát, napríklad tu

Slová šepkané vo vetre 11. – O tých, ktorých milujeme navždy. . .

i tu napríklad

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2018/05/31/trashed/

či tu

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2016/11/19/ariana-2-otravena-rozpravkami/

Aj tu

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2016/07/03/ako-havran-7-zlomky-poznania/

 

A jeho Legenda o ľudskom údele ma oslovuje do hĺbky srdca.

S láskou, mama 7. – Ľudský údel. . .

No i jeho báseň Rakvy z Vietnamu, moja srdcovka zo školských recitátorských čias, tak vysoko aktuálna v časoch vojny – vrátim sa k nej v niektorom z blogov

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/02/22/no-4/

 

 

Svojimi dielami nám svieti na cestu. Sú plné múdrych myšlienok. V jednej zo svojich básní Rúfus uvádza, že báseň a modlitba sú sestry. V inej hovorí o láske k dieťaťu – nebom mi daná, si môj štít, pre dušu kôrka chleba…

No azda najobľúbenejšou z jeho myšlienok je pre mňa tá, že rozprávky tu nie sú preto, aby uspávali deti, ale aby zobudili dospelých…

 

Elena

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Systém Patriot, PVO

USA majú viac ako 1 100 Patriotov. Poskytnúť ich Ukrajine však vyzývajú spojencov

30.04.2024 22:49

Poľsko aj Grécko už americkej výzve povedali nie.

požiar

V Čani horeli obydlia, oheň sa rozšíril do zberného dvora. Dym bolo vidno aj z Košíc

30.04.2024 21:43

Požiar sa šíril rýchlo horľavými konštrukciami obydlí, v zbernom dvore následne horeli plasty.

električka snd

Ministerstvo električku popred SND neodmietlo. Divadlo argumentuje garážami a štúdiám neverí

30.04.2024 20:53

Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva

Covid

EMA požaduje aktualizáciu vakcín proti covidu pred ďalšou očkovacou kampaňou

30.04.2024 20:19

Najrozšírenejším variantom na svete je teraz variant JN.1, ktorý "predbehol" subvariant XBB

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9020046x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie