Čas otázok 3. – Cesty a mosty, ktoré „niet za čo opraviť“. . .

Padajú nám mosty. Znepriechodňujú sa cesty.

Ach, tá klíma, tá jej zmena za to môže – znie mantra z úst podaktorých, ktorí sú platení za to, aby bezproblémovo fungoval chod štátu.

Nie, nie je to tak. Je to v skutočnosti dlhodobé zanedbávanie základných povinností zo strany štátu, systematickej starostlivosti o cesty a o občanov.

Takže k tomu dám argumenty teraz.

 

Cesta medzi Muráňom a Prednou Horou spadla…

Ešte v júni tohto roku v búrke cesta sa zrútila.

https://www.bystricoviny.sk/z-regionu/foto-na-murani-je-po-privalovych-dazdoch-mimoriadna-situacia-velke-skody-na-cestach/

Predseda BBsK na TA3 oznámil, že peniaze na opravu cesty nie sú

https://www.ta3.com/clanok/1188426/znicene-cesty-na-gemeri-neopravia-zupa-potrebuje-miliony.html

Ľudia v regióne, ktorí cestujú za prácou, majú zvýšené finančné aj časové náklady na obchádzke národným parkom Muránska planina. Je to cesta pôvodne určená pre peších turistov a cyklistov, nie pre autá, v zime ju nemožno použiť ako dopravnú. A tak ľuďom v regióne dochádzajúcim za prácou hrozí, ak aspoň polovicu cesty neopravia do zimy (tá tu v horách prichádza skoro a s pokusom o opravu sa má len začať v priebehu mesiaca septembra), že budú do práce v Revúcej či z Revúcej cestovať cez Brezno alebo cez Rožňavu. Náklady časové aj finančné na takéto putovanie by boli neúnosné, a tak veľa ľudí zvažuje v takej situácii výpoveď z práce.

A nie je jedinou cestou, ktorá u nás na Slovensku spadla za posledné roky. padajú mosty i cesty. Kto za to nesie zodpovednosť,  a mal by občanov odškodniť za ich časové aj finančné straty s tým spojené?

 

Stretnutie ministra dopravy so zástupcami krajov sa odohralo ešte vo februári 2018.

Hovorilo sa na ňom – predstavte si – o katastrofálnom stave ciest na Slovensku

https://www.noviny.sk/slovensko/305287-slovensku-chybaju-useky-dialnic-ale-katastrofalny-je-aj-stav-tych-existujucich-minister-tvrdi-ze-na-to-financie-poskytne

Zoznam priorít by bol nekonečný, a to stačí spomenúť len dopravu – zaznelo tam. 

No krásne. Skutočne výstižná charakteristika dlhodobého prístupu tohto štátu ku starostlivosti o svojich občanov.

 

Doplním, aby sme boli v obraze…

Nie, kraje, ale štát nás zanedbáva – štát sa nemôže tváriť, že sa ho stav ciest 2. a 3. triedy na Slovensku netýka – „nech sa starajú kraje“.

Je to dlhodobý problém, kraje naň poukazovali.

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/483649-viskupic-vuc-nemaju-z-coho-opravit-cesty-ii-a-iii-triedy/

„Otvárame tému, že sa zle financujú cesty, jednoducho zo súčasných rozpočtov žúp ‚dvojky‘ a ‚trojky‘ opravené nebudú. Potrebujeme sa s touto alebo akoukoľvek inou vládou dohodnúť, ktorá daň alebo výnos štátu budú určené na to, aby mohli byť sanované. Jednoducho, ak to nebude, tak treba, aby sa odvážny politik postavil pred novinárov, verejnosť a povedal, že za súčasného nastavenia sa tieto cesty ani po 17 rokoch, tak ako fungujú župy, jednoducho opraviť nedajú. Rozpočtových prostriedkov z výberu podielových daní je málo. Postačia na široký kompetenčný rámec žúp – stredné školy, domovy sociálnych služieb alebo kultúrne inštitúcie, ale na to, aby sa sme robili infraštruktúru, ktorá je v tisícoch kilometrov, to sa nedá,“ reagoval po zasadnutí predseda Trnavského samosprávneho kraja a predseda Združenia samosprávnych krajov SK8 Jozef Viskupič.

Toto skutočne musí byť jedna z národných priorít – dôstojné a bezpečné cesty pre ľudí, ktorí vyrábajú hodnoty.

 

 

Elena 15.8.2020

 

P. S.:

Ak uvažujeme, odkiaľ na cesty a mosty zobrať peniaze – O stíhačku made in USA menej, o poriadnu cestu pre ľudí na Slovensku viac.

Opravíme za ušetrené peniaze u nás na Slovensku všetky cesty a mosty.  Aj zamestnanosť sa zvýši, lebo naši ľudia budú mať prácu.

 

Takto 1. – Green Deal poriešime rýchlo a ľahko. . .

03.11.2025

Nielen Green Deal dnes môžeme poriešiť jednou ranou. Píšem opäť k téme síce, že rýchlo a ľahko poriešime, ale padnú tu ťažké fakty i ostré slová. Dnes nám tu podaktorí politici i političky medové motúziky ťahajú popod nos, ako nás vraj až tak veľmi neoberú pri tom Green Deale – „iba mesačne o cca tridsať eur“. Vážne si tu nejaké [...]

A ešte i tu 10. – Pokrivený meter spravodlivosti

01.11.2025

Zúfalá prosba o pomoc sa objavila – včera zmizol vlčiak – no kde inde ako na východe Slovenska https://presov.dnes24.sk/urgentna-prosba-hlada-sa-fenka-vlciaka-z-velkeho-sarisa-v-noci-zmizla-bez-stopy-468236?fbclid=IwY2xjawNyrgVleHRuA2FlbQIxMQABHu2n5t1UPYuEJPRhmPkNHpr2X1r6wTTy-efEbO4bQtyfT5JJ25883Z6S7a___aem_7t8_ofhyhVDrM205yrdwqg Vo Veľkom Šariši intenzívne hľadajú [...]

A ešte i tu 9. – Kto pomôže? Hľadáme machra pre Kuraľany. . .

31.10.2025

V obci Kuraľany práve teraz súrne potrebujú pomoc pri vyslobodení mačičky zo šachty. Stenolezci, horolezci, či iní lezecky šikovní ľudia pomôžte. Šachta je hlboká šestnásť metrov má priemer 90 cm. Ak viete pomôcť, kontaktujte na fb Lívia Vojtaššáková Hasiči odmietli ísť pomôcť. Kto pomôže? Nájde sa hrdina? Elena K diskusii [...]

Protest Bratislava

Šimečka, Gröhling, Majerský a Naď pri jednom stole. Dohodli sa na budúcej spolupráci

04.11.2025 13:15

Šéfovia PS,SaS,KDH a Demokratov sa dohodli na konzultáciách o budúcej spolupráci.

Dick Cheney

Zomrel americký viceprezident Cheney, architekt vojny proti terorizmu

04.11.2025 13:06, aktualizované: 13:12

Bezprostredne po teroristickom útoku z 11. septembra 2001 sa Cheney ako prvý ujal oparatívneho vedenia vlády.

nemecko, polícia, polizei

Európsky úrad pre boj s podvodmi OLAF povedie Čech Klement

04.11.2025 12:55

Vypočutie so štyrmi kandidátmi na šéfa úradu OLAF sa uskutočnilo už v polovici júla vo výbore Európskeho parlamentu.

kolaz lubo pilc ivan majersky tender tachranky

Škandál za dve miliardy. Po rozhodnutí Žilinku spustila opozícia ostrú kritiku: Šaško nemá čo hľadať vo vláde

04.11.2025 12:45

Pochybil dvakrát - ani správne nevypísal tender a ani ho správne nevedel zrušiť, skonštatoval Gröhling.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3,251
Celková čítanosť: 11014190x
Priemerná čítanosť článkov: 3388x

Kategórie

Archív