Padajú nám mosty. Znepriechodňujú sa cesty.
Ach, tá klíma, tá jej zmena za to môže – znie mantra z úst podaktorých, ktorí sú platení za to, aby bezproblémovo fungoval chod štátu.
Nie, nie je to tak. Je to v skutočnosti dlhodobé zanedbávanie základných povinností zo strany štátu, systematickej starostlivosti o cesty a o občanov.
Takže k tomu dám argumenty teraz.
Cesta medzi Muráňom a Prednou Horou spadla…
Ešte v júni tohto roku v búrke cesta sa zrútila.
Predseda BBsK na TA3 oznámil, že peniaze na opravu cesty nie sú
https://www.ta3.com/clanok/1188426/znicene-cesty-na-gemeri-neopravia-zupa-potrebuje-miliony.html
Ľudia v regióne, ktorí cestujú za prácou, majú zvýšené finančné aj časové náklady na obchádzke národným parkom Muránska planina. Je to cesta pôvodne určená pre peších turistov a cyklistov, nie pre autá, v zime ju nemožno použiť ako dopravnú. A tak ľuďom v regióne dochádzajúcim za prácou hrozí, ak aspoň polovicu cesty neopravia do zimy (tá tu v horách prichádza skoro a s pokusom o opravu sa má len začať v priebehu mesiaca septembra), že budú do práce v Revúcej či z Revúcej cestovať cez Brezno alebo cez Rožňavu. Náklady časové aj finančné na takéto putovanie by boli neúnosné, a tak veľa ľudí zvažuje v takej situácii výpoveď z práce.
A nie je jedinou cestou, ktorá u nás na Slovensku spadla za posledné roky. padajú mosty i cesty. Kto za to nesie zodpovednosť, a mal by občanov odškodniť za ich časové aj finančné straty s tým spojené?
Stretnutie ministra dopravy so zástupcami krajov sa odohralo ešte vo februári 2018.
Hovorilo sa na ňom – predstavte si – o katastrofálnom stave ciest na Slovensku
https://www.noviny.sk/slovensko/305287-slovensku-chybaju-useky-dialnic-ale-katastrofalny-je-aj-stav-tych-existujucich-minister-tvrdi-ze-na-to-financie-poskytne
Zoznam priorít by bol nekonečný, a to stačí spomenúť len dopravu – zaznelo tam.
No krásne. Skutočne výstižná charakteristika dlhodobého prístupu tohto štátu ku starostlivosti o svojich občanov.
Doplním, aby sme boli v obraze…
Nie, kraje, ale štát nás zanedbáva – štát sa nemôže tváriť, že sa ho stav ciest 2. a 3. triedy na Slovensku netýka – „nech sa starajú kraje“.
Je to dlhodobý problém, kraje naň poukazovali.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/483649-viskupic-vuc-nemaju-z-coho-opravit-cesty-ii-a-iii-triedy/
„Otvárame tému, že sa zle financujú cesty, jednoducho zo súčasných rozpočtov žúp ‚dvojky‘ a ‚trojky‘ opravené nebudú. Potrebujeme sa s touto alebo akoukoľvek inou vládou dohodnúť, ktorá daň alebo výnos štátu budú určené na to, aby mohli byť sanované. Jednoducho, ak to nebude, tak treba, aby sa odvážny politik postavil pred novinárov, verejnosť a povedal, že za súčasného nastavenia sa tieto cesty ani po 17 rokoch, tak ako fungujú župy, jednoducho opraviť nedajú. Rozpočtových prostriedkov z výberu podielových daní je málo. Postačia na široký kompetenčný rámec žúp – stredné školy, domovy sociálnych služieb alebo kultúrne inštitúcie, ale na to, aby sa sme robili infraštruktúru, ktorá je v tisícoch kilometrov, to sa nedá,“ reagoval po zasadnutí predseda Trnavského samosprávneho kraja a predseda Združenia samosprávnych krajov SK8 Jozef Viskupič.
Toto skutočne musí byť jedna z národných priorít – dôstojné a bezpečné cesty pre ľudí, ktorí vyrábajú hodnoty.
Elena 15.8.2020
P. S.:
Ak uvažujeme, odkiaľ na cesty a mosty zobrať peniaze – O stíhačku made in USA menej, o poriadnu cestu pre ľudí na Slovensku viac.
Opravíme za ušetrené peniaze u nás na Slovensku všetky cesty a mosty. Aj zamestnanosť sa zvýši, lebo naši ľudia budú mať prácu.
Vlastne si týmto príspevkom potvrdil, že olanovské... ...
Azda máš len niečo proti KIČUROVSTVÁM ,ktoré... ...
Ty si daj vyčistiť uši a kúp si nové okuliare... ...
Skalní súčasnej opozície sa išli a idú ...
Zase si mal veľmi ťažké sny z kategórie ...
Celá debata | RSS tejto debaty