Založ si blog

Len tak 2. – Ľudia v mojom srdci. . .

Čím sa nám niekto zapíše do srdca? A akých ľudí si do neho púšťame? Odpovede na tieto otázky vypovedajú nielen o tých do nášho srdca prichádzajúcich, ale aj o nás samotných.

A ja v dnešnom článku môjho blogu napíšem, akí ľudia sú „moja krvná skupina“…  Nebudem hovoriť o konkrétnych ľuďoch, len uvažovať o tom, s akými ľuďmi si rozumiem.

 

Mám rada ľudí.

Nemám rada posudzovanie a hodnotenie, pri mojich cestách životom sa stretávam s rôznymi ľuďmi. Rada s nimi hovorím, učím sa od nich. Cením si každú skúsenosť.

Milou spomienkou pre mňa zostáva, ako som pred rokmi po pôrode Jazmínky, mojej najmladšej dcéry, chodievala s ňou v priebehu pol roka v týždenných intervaloch na kontrolu kĺbikov do Popradu. Bol to pre nás dve celodenný výlet autobusom, nosila som ju v detskej taške a kadečo sme my dve museli zvládnuť, nebolo to celkom jednoduché – no mala som „rozhovorovú“ pani v obchode s obrázkami, v sekáči, kade-tade… Všade nás už čakali a tak sme sa zakaždým zastavili na pár slov, len tak o živote.

 

Ľudia úprimní, radostní, so zmyslom pre humor…

Klamstvá neznášam, v žiadnej podobe a veľkosti, cením si radostnosť a zmysel pre humor, to som už opakovane písala a niet k tomu čo dodať.

 

Ľudia vnútorne láskaví…

To z človeka cítite, či v ňom dobro zapustilo hlboké korene, alebo sa len tvári navonok milo. Vnútorne láskavý človek je pomáhajúci, obetavý, podá pomocnú ruku bez podmienok a vtedy, kedy treba.

Niekedy nemusíte človeka ani osobne poznať a jeho krok o ňom jasne vypovie, že má láskavé srdce. Takým človekom určite je pán z Brezna, ktorý sa nezištne stará o kopu mačiek – ako som zistila, keď som v zime hľadala záchranu pre nájdenú túlavú mačičku… Hej, vnútorne láskaví ľudia majú radi zvieratá…

 

Ľudia, ktorí sa dokážu dívať na svet detsky čisto…

Veria v zázraky, uchovávajú si nádej ako plamienok vo svojom srdci, s ktorým kráčajú dňami. A uvedomujú si „zázračno“ všedného dňa – vidia kvapku rosy na liste, nastavia tvár vychádzajúcemu slnku a vedia byť pochabí, krásne blázniví…

Sú to ľudia, ktorí hlboko vo svojom vnútri uchovávajú dušu dieťaťa a nestrácajú detsky radostný, dôverčivý pohľad na svet…

 

Ľudia trojcitrónoví…

Moja najstaršia dcéra Kika napísala do jednej súťaže svoju verziu rozprávky o troch citrónoch – nájdete ju i tu, v Kikinej časti blogu, pod názvom Moderná rozprávka o troch citrónoch  – http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2014/07/23/moderna-rozpravka-o-troch-citronoch/

Takže presne takých ľudí rada stretávam – ktorí sa budú štverať kvôli trom citrónom na sklenený vrch. Ľudí, ktorí sa neboja vynaložiť svoju energiu pre dobrú vec. Ktorí sa nevzdávajú a plnia sľuby. Ktorí vedia, že citróny zo skleneného vrchu sú úplne iné, ako tie z obchodu – úplne, úplne iné – a vedia aj prečo…

 

Pretože len s takými ľuďmi je každý deň zázrakom…

 

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 10.5.2016

 

P.S.: A hej, ľudia môjho srdca nie sú o úžasnom intelekte, ani o úžasnom vzdelaní, ale o úžasnom srdci.

 

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Miloš Vučevič

Smer Moskva. Srbský parlament potvrdil novú vládu, na niektorých ministrov sú uvalené sankcie

02.05.2024 21:19

Vučevičovu vládu po búrlivej dvojdňovej rozprave podporilo 152 z 250 poslancov.

SR Bratislava PS protivládny protest BAX

Na proteste proti zásahom do RTVS a 2. dôchodkového piliera sa zišli tisíce ľudí

02.05.2024 20:17, aktualizované: 20:40

Protest zorganizovalo opozičné hnutie Progresívne Slovensko.

radev

NATO znepokojujú škodlivé aktivity Ruska v Česku a ďalších štátoch. Slovensko chýba

02.05.2024 19:44

Ruské škodlivé aktivity podľa NATO spočívajú v sabotážach, dezinformačných kampaniach, násilných činoch či kybernetických útokoch.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Bíreša na poste šéfa veterinárnej a potravinovej správy nahradil Martin Chudý

02.05.2024 18:47

Po návrate z Bruselu bol od roku 2017 nepretržite vedúcim odboru zdravia a ochrany zvierat.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,857
Celková čítanosť: 9023770x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív