Založ si blog

Bola raz pravda 6. – Pizza piecka. . .

Čas rozprávok sa blíži so sadajúcou tmou – a tak vám v tejto chvíli jednu z nich ponúkam.

 

Dvere na domčeku ježibaby zaškrípali.

Vykročila pred domček a zašemotila: „Ááááá, detičky…“ .

 

Deti stíchli, v ruke nedojedený kus perníka – strach sa dal krájať.

„Poďte, poďte ku mne dnu do domčeka, povedala, ostro ich pozorujúc..

Deti iba mlčky zavrteli hlavou.

 

„Nedajte sa núkať, detičky, mám výbornú pizza piecku, upečiem vám v nej niečo dobré“ zostrila hlas ježibaba.

Deti zagúľali očami, chrúmali rýchlo perník v ústach a potom sa Janko osmelil povedať: „My nejeme pizzu, sme proslovensky orientovaní. Nejaké naše národné jedlo nemáte v ponuke?“.

Toto ježibaba nečakala. Chcelo sa jej na plné hrdlo zakričať „Dokelu, ja nie som hotel, ani vývarovňa. Pizza ti musí stačiť, decko rozmaznané.“.

 

Ale deti nejako do domčeka nalákať musela.

Nadýchla sa preto zhlboka  a vyhlásila.

„Moja pizzová piecka je vynikajúca, detičky. I halušky s bryndzou vám na nej prichystám“.

I sama sa v duchu tej hlúposti preľakla, ale veď nasľubovať sa dá kadečo, nie?

 

Deťom zaihral na tvárach úsmev. Perník už dožula aj Marienka, a tak nesmelým hláskom povedala:„A máš čerstvú bryndzu, z čerstvého ovčieho mlieka a bez  dokombinovaného kravského mlieka? Lebo nám mama iba takú kupuje. Od domácich výrobcov…“ 

„Vy ste ako chodiaca reklama na slovenské výrobky, detiská nepodarené“ chcelo sa zavrešťať ježibabe.

Namiesto toho zaševelila s maximálnym premáhaním sa: „Ale pravdaže mám, tú najčerstvejšiu bryndzu ovčiu mám, aj syrík údený, pareničkou vám ich navrch posypem, ešte vonia dymom zo salaša…“

 

Deti sa usmiali.

„No áno, presne tak ich máme radi,“ povedal Janko. Deti sa chytili za ruky a vykročili ku chalúpke.

Ježibaba sa od radosti zachechtala., Dodala: „Poďte, poďte, rýchlo, detičky, aj čerstvé rožky vám na tej mojej pizzapiecke upečiem..“

 

Deti zastali.

„Nie, klameš“, zvolala Marienka. „Nepečieš“.

„A čože by som neupiekla?“ napajedila sa ježibaba. „Upečiem veru, čerstvé, chrumkavé, voňavé teplé rožky, tie najlepšie, len poďte rýchlo dnu“.

 

Ibaže deti sa zvrtli a utekali preč, ako srnky poskakovali cez haluze stromov na zemi napadané.

A zdiaľky sa ešte na chvíľu zastavili a Janko zakričal: „Klameš, klameš, neveríme ti, klameš, keby sa na piizzapiecke teplé rožky piekli, tak by si ich aj Sulík piekol.“

 

 

Elena

 

P.S:: A zdá sa, že na pizzapiecku nielen deti ježibaba nenalákala, ani niekomu inému sa to nepodarilo…

 

https://www1.pluska.sk/spravy/z-domova/matovic-vytiahol-bilanciu-prace-chvali-vakcinami-co-sulik-len-nadavky-tvrdi-premier

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

vojna na Ukrajine, Rusko, Petrohrad

ONLINE: Kyjev s našou pomocu môže opäť zaútočiť v roku 2025, verí Biely dom

05.05.2024 07:25

Ukrajina so schválenou vojenskou pomocou Spojených štátov udrží obranu a v roku 2025 môže aj zaútočiť, uviedol Jake Sullivan.

nôž, krv, zranenie

Zradikalizovaný mladík pobodal muža v Perthe, austrálska polícia ho zastrelila

05.05.2024 06:22

Polícia na západe Austrálie zastrelila 16-ročného radikalizovaného chlapca, ktorý v nedeľu na verejnosti nožom poranil jednu osobu.

Czech Republic V4

Babiš s ruskými vlajočkami na lícach a nevydarený náhradník exministerky. Strelila si Fialova vláda až tri rýchle vlastné góly?

05.05.2024 06:00

Europoslanec sa hanbí za predvolebnú antikampaň svojich straníckych kolegov a dianie okolo odvolania ministerky vyzerá ako politická tragikomédia.

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030538x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív