Založ si blog

O čom 1. – Sú dni, keď v nás. . .

 

Kedy už konečne spravíme poriadok s korupciou a darebáčinami v tomto štáte, zavládne svetový mier a ľudia budú žiť svoj obyčajný ľudský život, možno nie bez problémov, ale zmysluplne? Záplava bašternákovčin, problémov s migrantmi a vecí podobných ma facebookovo za posledné tri dni zasypávala a zasypávala – až som zasa raz pocítila intenzívne chuť vymazať si z facebooku takmer každého a celkom vážne som o tom uvažovala. A hej – kládla som si otázky a hľadala na ne v sebe odpovede.

Pretože sú dni, keď si kladieme otázky, možno tieto a možno úplne iné – naliehavo a zúfalo – a hľadáme na ne odpovede sami v sebe…

Však poznáte také dni aj vy? Poďme o nich teraz spolu uvažovať.

 

Sú dni…

Sú dni, keď hľadáme odpovede, ale v skutočnosti si tie odpovede zbierame čriepok po čriepku dlho, dlho predtým, život nám ich postupne posúva –  niekedy láskavo, jemne  a inokedy bolestne, tvrdo, facka zľava, facka sprava – aby sme zmúdreli. A potom v jeden deň skladáme tie úlomky do súvislého obrazu. Ešte ho nevidíme, ešte nie – a potom zrazu už hej. Je to taký zvláštny vhľad – ako budhistické osvietenie – zrazu pochopíme…

Je to cesta, ktorou nás nikto nemôže previesť za ruku, pretože potrebujeme ten svoj správny čas.

 

Predvčerom

Ja som si takto musela poskladať dve veľké pravdy o mojom živote, pochopiť ich. Stalo sa. A musela som jednu vec môjho srdca pustiť, definitívne, pretože bez spoľahlivého partnera taký projekt robiť nemožno – Územie anjelov.

Až potom som spravila dva kroky dopredu. Jeden z nich tu nemôžem pomenovať a ten druhý je kurz, na ktorý som sa nahlásila a začne už o dva týždne, zásadne ovplyvní môj život.

Včera

Niekedy len tak idete ulicou a máte pocit neskutočna. No hej, včera bol taký deň – slnko pálilo, z mestského rozhlasu znelo…„co bolí, to přebolí, možná víš, co s tím…“ a ja som kráčala ulicou, prehadzujúc si ťažkú tašku s nákupom z ruky do ruky.Teda, Žbirka je môj obľúbený spevák, ale mne v hlave znela úplne iná pieseň.

Kráčala som ulicou a našla som srdce z kameňa…

Dnes

Dnes sme boli s dcérami v parku, ako za starých čias, keď žil Maroško. Dali sme sa do pohody, na chvíľu, strach sa rýchlo vracia, lebo dnes je streda – a my vieme už od obeda…

Aj dnes som našla srdce z kameňa… A aj dnes mi víri hlavou tá istá pieseň, ako včera, znovu a znovu, znovu a znovu.

Ak si niektoré otázky kladieme znovu, nemáme ich pre seba ešte jasne zodpovedané…?

 

A čo záverom?

Že sme nedali už dávno hru na jednu otázku? Tak akú? No jasné – aká pieseň ma to tak valcuje už dva dni? Hm, dám?

Roxette – Listen to your heart.

Ale čoho, či koho sa týka, vám nenapíšem…
Elena K. Ištvánová       Predná Hora, 3.8.2016DSC_0256

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

brazília, priehrada, pretrhnutie, voda, záplava

Juh Brazílie sužujú najhoršie povodne za 80 rokov, 37 ľudí zomrelo

03.05.2024 20:37

Je to už štvrtá takáto ekologická katastrofa za rok, v júli, septembri a novembri 2023 udreli záplavy, pri ktorých zahynulo celkovo 75 ľudí.

gaza

Izrael dal Hamasu ultimátum: Máte týždeň, potom vstúpime do Rafahu

03.05.2024 20:20, aktualizované: 21:03

Izrael dal palestínskemu radikálnemu hnutiu Hamas týždeň na to, aby prijal dohodu o prímerí a prepustení rukojemníkov.

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9027517x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív