Založ si blog

Človečina 1. – Hento Toto. . .

Naozaj stačia iba dve slová, aby  sme boli dúhoví.

Aby sa v našom svete rozžiarilo slnko a na tvári nám zatrblietal úsmev a aby sme sa súčasne aj rozplakali. Veď hovorím – ako dúha…

Iba dve slová stačia…

Zámer sveta sa díva natešene. A pobavene. A dojato.

Neviem či vedel, že ma tak zdúhovie – lenže on vie všetko – tak vedel…

Teším sa na dve nádherné brošne. Je to ten najkrajší dar. Naozaj sa teším.

 

Cítila som únavu z písacieho denno-nočného maratónu a po rannom blogu i smútok z toľkej špiny – nehanbili sa okradnúť postihnuté deti, čvarga… Vyčerpane som ťukala som do notebooku len vďaka sebadisciplíne, zotrvačne. Zámer sveta na mňa dýchal teplým dychom.

No tak, pozri sa, šepkal upokojujúco. Pozrela som naň. Hento toto zašepkal a zasmial sa.

Prosím, potrebujem niečo prekrásne, povedz mi niečo útešné – poprosila som. Sú okamihy, kedy ma to bahno okolo nás naozaj nahnevá, toto bola jedna z nich – okradnúť postihnuté deti o Čilistov dokáže len netvor bez morálnych zábran.

Hento toto  zopakoval so smiechom.

Nič mi na tom smiešne nepripadalo. Hento toto – zopakovala som i ja. Nič sa nestalo. Obloha bola zatiahnutá, fúkal mrazivý vietor, a mne bolo smutno z toľkej špiny. Tých ľudí by bolo hnať ako kráľa Kazisveta, vidlami – dýchla som plameň hnevu.

Hento toto, usmieval sa môjmu dračiemu dychu Zámer sveta.

 

Hento toto?  Doplo mi náhle. Rozbehla som sa k notebooku. Môjmu najlepšiemu kamarátovi googlovi som napísala – čo je to Hento toto?

Zámer sveta sa hlasno smial. Konečne, prikyvoval.

Hento Toto existuje? Aaaaach… Dojalo ma, že mi rozumie tak hlboko, zakaždým ma to dojíma. Zámer sveta mi skombinoval tému ľudí s postihnutím, ktorí vždy zahrejú moje srdce, s niečím úžasným.

Niečím, čo ladí presne ku mne. Áááá, túto si kúpim. A ešte aj túto.

Mám rada veci vtipné a prekrásne.

Ach, hej, mám rada Hento Toto…

 

Elena

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9008818x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie