Založ si blog

Hra svetla 1. – 101. deň vojny

Neviem čím bude pozoruhodný.

Ale viem o ňom už nejaké dva týždne. Nám intuitívcom tichý hlások zašepká – a poznanie ide s nami.

Tak čakám, čo prinesie.

I keď by som bola radšej, keby 101. deň vojny vôbec neprišiel…

Keby neexistovali žiadne vojny. A žiadne zlo – ale to by sme museli vytrhávať jeho korienky kdesi tam, kde „vedci“ vymýšľajú namiesto vecí v prospech ľudstva to, čo mu prináša bolesť a ničenie.

A pritom keby dali svoje sily a intelekt do služieb dobra, mohli by sme mať rozkvitnuté púšte, úžasné spôsoby bezpečného cestovania či superzdravé potraviny. Neexistovali by bezdomovci, týranie zvierat a ani krutosť.

Hej, som veľký snívač a moje idealistické vodnárske zameranie v mojich plánoch mi vždy nazerá cez plece…

 

Viete si vôbec predstaviť, aký by bol svet, keby sme každý konali dobro?

Keby sme sa správali čestne, láskavo a pomáhali si navzájom?

Hej, viem, rovnováha sveta  – úlomky dobra sú cennejšie v časoch zla. Pripomínam si to často –  keď vidím teraz  na fb more správ o nachádzaných malých mačiatkach či psíkoch od ľudí, ktorí neprejdú ľahostajne popri nich.

Možno nám teraz vojna ukazuje, aký je cenný mier.

Aby sme hovorili jasne a nahlas, že nechceme zbrojiť, nechceme podporovať žiadnu vojnu.

Že si neplánujeme kupovať „lacné kryty pre bezpečné ukrytie sa v záhrade i s rodinou“. Lebo raz by ste z toho krytu museli vyliezť – a videli by ste zničenú zem. Svet, v ktorom by ste žili „iba v kryte“.

Raz skrátka musíme vyliezť z krytu a dať si otázku, či nám akákoľvek vojna stojí za to.

 

No keď vidím, akých patologických ľudí ste zvolili, uvažujem že koľkí z vás sú schopní rozumne uvažovať.

 

 

 

Elena

 

 

P. S.: na fb ktosi písal, že vraj v Lešti cvičia ukrajinských vojakov, prezlečených do slovenských uniforiem. Bola by to hodne škaredá vec, keby to bola pravda, však?

 

 

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Matthias Ecke

Skupina útočníkov napadla a zranila europoslanca SPD Eckeho. Museli ho operovať

04.05.2024 17:39

Krajinskí predsedovia SPD uviedli, že útok je varovným signálom pre všetkých v Nemecku a známkou toho, že stúpenci krajnej pravice sú už celkom bez zábran.

Irán / Vojnová loď /

Iránska vojenská loď Šahíd Mahdaví prekročila prvýkrát rovník

04.05.2024 17:28

Je to údajne prvýkrát, čo Irán vyslal loď svojho námorníctva na takúto diaľkovú misiu.

Eurovoľby 2024

Strany môžu na kampaň v eurovoľbách minúť najviac tri milióny eur

04.05.2024 16:13

Pri volebnej koalícii platí tento limit zvlášť pre každú stranu.

Kim Čong-un

Pieseň oslavujúca diktátora Kima sa stala hitom TikToku. Skladba má nové, alarmujúce posolstvo

04.05.2024 15:27

Pieseň "Priateľský otec" vzbudila záujem hlavne medzi užívateľmi generácie Z. Nie je to prvá pieseň venovaná Kimovi, je tu ale viditeľný odklon v použitom jazyku a slovníku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9029527x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív