Založ si blog

Rozprávky na dobrú noc 10. – Plamienok. . .

 

Krajina sa strácala v hustnúcej temnote. Nastupovala vláda noci. Nebo sa roztrblietalo tisícimi hviezdami a vrhalo ligotavé odlesky na hladinu mora. Nad morom zavial chladný vietor, silnel každým okamihom. Prinášal  špľachot vĺn, narážajúcich na breh a ostrý slaný morský vzduch, ako tajný plač mora, znásobený tmou.

Čajky usínali v bezpečí svojich úkrytov v skalách, zbierali sily spánkom, aby mohli ráno vítať ďalší deň.

 

Modro-modrý vták  sa ticho chúlil s privretými viečkami, čelil snom. Jemne, upokojujúco sa chvíľu kolísal, no potom na kameň v dychu noci napísal svoju desiatu myšlienku:

Najúžasnejším svetlom je plamienok v temnote.

 

Záverom…

Plamienok žiariaci v tme je najcennejším svetlom. Žiadne iné svetlo nemá takú krehkosť a zároveň silu, ani poludňajší úpek, ani svetlo bežného dňa, hoci v žiare slnka či počas dňa si ho málokedy všimneme.  No je tu a dodáva nádej v temnote. Možno preto prichádza občas do nášho života temnota, aby sme zbadali jeho svetlo.

 

Dobrú noc.

 

 

Elena K. Ištvánová   Predná Hora, 21.2.2017

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Charkov, vojna na Ukrajine

ONLINE: Zbane z USA už prúdia na Ukrajinu. Prejdú týždne, kým masívne ovplyvnia front

04.05.2024 07:10

Môže trvať týždne až niekoľko mesiacov, kým na Ukrajinu dorazí značný počet západných zbraní a vybavenia.

special podcast pocuvajte Pravdu novy jzbt6t / Počúvajte Pravdu /

Po 20 rokoch v únii nemôžeme na ňu najmä nadávať, ak ju chceme zmeniť

04.05.2024 06:05

Európska únia sa môže a má kritizovať. U nás však kritika dosahuje absurdné rozmery.

Peter Pellegrini, Andrej Danko

Nebude to boj, ale permanentné napätie. Hlas a SNS sú znova na nože: Fico je ticho, aby koalícia prežila

04.05.2024 06:00

Hlasovanie o Fonde na podporu umenia tretíkrát presunuli. Dôvodom sú spory medzi SNS a Hlasom.

kalifát, demonštrácia, islamisti, moslimovia

Žiadať kalifát nie je trestné, tvrdia odborníci. Aj to je sloboda prejavu

04.05.2024 06:00

Možno zakázať demonštráciu, kde spochybňujú základné práva, alebo by to nebolo demokratické? V Nemecku riešia dilemu, ktorú vyvolalo zhromaždenie moslimských radikálov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9028764x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív