Založ si blog

Okamihy 4. – Je živá a svieti. ..

 

No toto počasie nie je tá pravá idylka, však? Alebo tí, ktorí žijete kdesi v meste, ani netušíte o čom teraz píšem?

Víchor rozmetáva snehové vločky divoko, na všetky strany, vyráža dych. Krajina zavalená hustou snehovou hmlou. Stopy v snehu sa rýchlo strácajú.

Ale o niečom rozprávkovo čarokrásnom  vám  o tejto snehovej metelici teraz napíšem.

 

Snehová víchrica…

Policajti sa hrajú na Gandalfa… „Neprejdeš“ mávajú uniformovaní chlapci pochabým vodičom v Muránskej Hute. Odstavili cestu smerom na Červenú Skalu. Kadečo je pokrížené v kopcoch.

Tak to je dnešná realita Prednej Hory. A určite aj viacerých kútov Slovenska. Ach, Bože,  v Bratislave nie, však nie? (To už myslím na moju zajtrajšiu cestu do Bratislavy, hm, hm… s kadejakými prestupmi. A hlavne nedeľnú nočnú cestu späť, to je pre mňa zakaždým utrpenie, no v takomto počasí bude nočné vyčkávanie na Polceste hororstory).

Mne toto počasie teraz skrížilo plány – putovanie horami sa stráca v nedohľadne.

A pritom toto dnešné počasie je také romantické – keď sa naň dívate z okna. Dívate sa do snehovej metelice a strácate pojem o čase. Je stvorené na domácu pohodu, horúci voňavý čaj a tichý hlas starej mamy, rozprávajúci rozprávku kdesi pri rozhorúčenej peci. Prípadne ešte na zababušenie sa do teplej deky a pútavú knihu do ruky. Aj do teplučkej postele by sa dalo vtiahnuť a čítať (ale to by som ja určite okamžite zaspala, včera som vzala dajaké termínované nočné práce, lebo som bola smutná – takže už zasa mám spánkový deficit a som unavenáááá).

Kráčať skoro ráno k autobusu v počasí ako dnešné nemusí byť ktovieako úžasné (dvojnásobne po nočnej práci). Ale na Prednej Hore to je i tak rozprávkový príbeh. Stromy skrášlené snehom  tak, že už len čakáte, spoza ktorého rohu sa vynorí Mrázik. Vločky snehu dychtivo poskakujú vo vetre.

Mne vietor nerobí problémy, mám ho rada, ak sa nerozbesní tak, ako popoludní pri mojom návrate z práce. Ale ráno až taký nespratný nebol, len sem – tam víril vločky do snehovej hmly. Všetko bolo tak neskutočne nežne snehobiele – biela je farbou, do ktorej si premietame sny a predstavy.

A potom, keď sa blížite k liečebni, kde prichádza autobus, tak vám tá ranná krása vyrazí dych. Fontána žiari v snehovej hmle. Nie, neviete si predstaviť aká je čarokrásna v rannom snežení. Fotografia to nevystihuje ani na 10 percent. Poviem vám, šla som k nej ako hypnotizovaný had – úplne človeka láka sa do nej ponoriť…

Pripomenula mi jednu rozprávku z detských čias o svätojánskej muške, ktorá „…je živá a svieti…“

Ach, hej, veď pozrite, aj napriek slabej kvalite fotiek mobilom z nich dýcha úžasnosť rozžiarenej fontány.  Je živá a svieti… Ako zázračná svätojánska muška.

Je živá a svieti… Je živá a svieti… Je živá a svieti…

Však je prekrásna?

 

 

Elena K: Ištvánová   Predná Hora, 19.4.2017

 

 

 

 

 

 

img_20170418_060236 img_20170418_060218 img_20170418_060049..
img_20170418_060057

Ariadna 8. – Chcete robiť starostu v Telgárte?

07.05.2024

Ako píše článok v linku https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/708836-zahadna-abdikacia-starostu-svoj-koniec-oznamil-v-liste-dovod-vraj-neuviedol/ starosta v Telgárte vraj záhadne abdikoval. No tak sa na to pozrime. Pravdu poviem – starosta Telgártu ma zaujal už pred časom pri reportáži, kedy vykladal ako dostali 6 stanov pre 102 ľudí, a tak sa v jednom stane tlačí 30 [...]

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť mali predstavitelia toho [...]

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Základná škola Podsadek, Stará Ľubovňa, Rómovia

Ministerstvo školstva chce z plánu obnovy zaplatiť výchovnú šou. Odborník nápad kritizuje

07.05.2024 07:00

Rómska komunita je zámerom pobúrená, rezort však nápad obhajuje

izrael, gaza, rafah

Izraelské nálety v Rafahu si vyžiadali najmenej päť mŕtvych

07.05.2024 06:50

Izraelské letectvo podniklo údery na viac ako 50 miest spojených s Hamasom a jemu blízkym organizáciám.

Rusko, Deň víťazstva, Červené námestie, vojna na Ukrajine

ONLINE: Rusi chcú navýšiť raketový arzenál, odradiť nepriateľov 'testovať sily Ruska'

07.05.2024 06:25

Rusi zvyšujú výrobu zbraní. USA predpokladajú, že tento rok vyrobí Rusko viac munície ako všetkých 32 členov NATO dohromady.

Hrad Likava, Likavka, Ružomberok

Najväčší hrad na Liptove opravia za milióny eur. Pre návštevníkov chystajú novinky

07.05.2024 06:00

Stredovekej pamiatke „odklepli“ veľký balík peňazí. Pribudnú tam nové priestory aj moderné prvky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,862
Celková čítanosť: 9036583x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív