Založ si blog

Na kolenách 6. – Správny čas. ..

Osud, alebo inak aj Zámer sveta, má jasno o tom ako náš život pobeží. Na rozdiel od nás samých. My často tápeme na svojej ceste, zastávame či odbočujeme zo správneho smeru. Nemá to Zámer sveta s nami ľahké, poviem vám…

Čo je pre nás pri hľadaní tej správnej cesty najdôležitejšie?

Hm, pravdaže, o tom dnes píšem v mojom blogu.

 

Zámer sveta alias Osud…

Osud môžeme chápať rôzne. Ja nad tou otázkou už dva dni uvažujem, akosi mi ju vyplavilo po sobotňajšej konštelačke, ktorou som čosi uzavrela. Definitívne, zostal dočasne pocit prázdna.

Predstavte si, že vám vytrhnú pokazený a boľavý zub. Po vytrhnutí to ešte chvíľu bolí, kým sa rana zahojí. Jednoducho tým obdobím doznievajúcej bolesti pri hojení treba prejsť. Ale bol by nezmysel priať si, aby ten problematický zub bol späť – a trpeli by sme ďalej. Hodne múdru myšlienku som k tomu objavila, že je ťažké sa pustiť niečoho, čo trvalo dlho, ale je nezmysel držať sa niečoho, čo je prázdne a škodí nám.

Samozrejme pritom sa z nášho vnútra vyplavia rôzne veci, ktoré nemáme spracované a potrebujeme ich riešiť – ja sa zaoberám otázkou komu možno v živote veriť. A ešte niečím, ale o tom vám nemôžem napísať –  no dobre, nebudem sa vyhovárať – môžem, ale nechcem.

 

Odpovede…

Neviem, poznáte tú situáciu, kedy vám Zámer sveta nasýpa odpovede, ako semienka vtáčikom do krmítka?  No mne sa to teda teraz stáva – aj niekoľko koincidencií za jeden deň, akoby Osud chcel, aby som si niečo pre mňa dôležité konečne všimla – lenže ja netuším, čo to má byť.

A posledné dva dni mi takto sype dookola veci, ktoré veľmi úzko súvisia so súčasnou situáciou, v ktorej sa nachádzam. Dávala som si otázku, kam ma to Zámer sveta smeruje. A že to chcem jasne uvidieť, teraz. No a hneď som dostala po zvedavom nose. S trpezlivosťou. Predstavte si, včera a dnes mi práve toto koincidencie bláznivo signalizovali znovu a znovu. Najskôr mi nabehla predobedom na fb múdra myšlienka, že veci sa skladajú ako majú. Potom Hellinger vo videu na výcviku riešil tému trpezlivosti.

Moc krásne to povedal – no prezradím vám to. Podľa neho trpezlivosť zahŕňa  trpezlivé čakanie na správny čas. Keď zasejeme semienko, musí vyklíčiť a vyrásť – to potrebuje čas, a žiadne naše poskakovanie popri poli to neurýchli. Musíme čakať, kým semienka vyklíčia, vyrastú, až tak získame úrodu. Nakoniec je vždy potrebné byť trpezlivý, nechať veci plynúť  a vyčkať na ten správny čas… Zvláštne, však?

 

Záverom…

Pravdaže, koincidencie majú pravdu. Jasne cítim, že ma napomínajú. Viem, že by som mala pokorne skloniť hlavu a byť trpezlivá. Veď hej. No vo mne stále prevoláva môj buričský duch – čo je to ten správny čas, hej, hej, povie mi to už konečne niekto?

Hm, byť trpezlivý, nechať veci plynúť a čakať na ich naplnenie je veľké umenie…

 

 

 

Elena      Predná Hora, 26.6.2017

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

special podcast pocuvajte Pravdu novy jzbt6t / Počúvajte Pravdu /

Po 20 rokoch v únii nemôžeme na ňu najmä nadávať, ak ju chceme zmeniť

04.05.2024 06:05

Európska únia sa môže a má kritizovať. U nás však kritika dosahuje absurdné rozmery.

Peter Pellegrini, Andrej Danko

Nebude to boj, ale permanentné napätie. Hlas a SNS sú znova na nože: Fico je ticho, aby koalícia prežila

04.05.2024 06:00

Hlasovanie o Fonde na podporu umenia tretíkrát presunuli. Dôvodom sú spory medzi SNS a Hlasom.

kalifát, demonštrácia, islamisti, moslimovia

Žiadať kalifát nie je trestné, tvrdia odborníci. Aj to je sloboda prejavu

04.05.2024 06:00

Možno zakázať demonštráciu, kde spochybňujú základné práva, alebo by to nebolo demokratické? V Nemecku riešia dilemu, ktorú vyvolalo zhromaždenie moslimských radikálov.

radnica, Banská Bystrica

Vzácny erb na najkrajšom slovenskom námestí sa na svoje miesto nevráti. Mesto má však náhradu

04.05.2024 06:00

Historický skvost zdobil banskobystrickú Radnicu na Námestí SNP viac ako dve storočia. Vlani na jeseň však odtiaľ mestský erb zložili a dnes je už isté, že na pôvodné miesto sa nikdy nevráti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9028678x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív