Založ si blog

Tou cestou, ktorou si šiel 7. – Chcem vedieť. . .

V živote chceme vedieť rôzne veci. Niekedy odpovede tvrdohlavo hľadáme, inokedy ich chceme úpenlivo vymodliť, a niekedy na ne trpezlivo čakáme. To keď sme natoľko zmúdreli, že vieme, že správne odpovede jednoducho prichádzajú v ten správny čas. Presne vtedy. A ony skutočne priplávajú, tak ako oblaky oblohou, náhle sú tu.

Takže dnes o správnych odpovediach, a o nenáhodných náhodách. A o úžasnej knihe, pravdaže, aj o úžasnej knihe.

 

Začnime tou úžasnou knihou…

Už tri týždne ma ťahalo zháňať jednu knihu, všade bola vypredaná – až na jednu českú stránku. A tak som mojim náhodne nenáhodným výberom doplnila ešte nejaké knihy, veď škoda poštovného za jednu knihu. Dnes prišli.

A keď som večer konečne siahla po tej knihe – Hellinger, Přirozená mystika – jej otvorenie mi dalo odpoveď. Hlboko zarezonovala vo mne. Áno, presne to hľadám. Nič viac – a nič menej. K tomu viac nepoviem. Zato dám nejaký citát z tej knihy, plnej múdrych myšlienok? Jasné.

Nebudem klamať, ten prvý náhodne otvorený citát sem nedávam. Ale ten citát otvorený ako druhý je tiež výstižný – hovorí o očiste, dôležitej pre mystickú skúsenosť – tá spočíva

  • v očiste zmyslov, odvádza od lákadiel vonkajšieho sveta,
  • v očiste ducha, znamená zbaviť sa myšlienok,
  • v očiste vôle, necháva odísť priania „chcem to a to“.

Také prijímanie prichádzajúceho je presne ono, nedať sa odlákať lákadlami zvonku, ani brzdami zvnútra, ani falošnými prianiami „ako to má byť správne podľa mňa“. Ale s pokorou a prijímať prichádzajúce, trpezlivo čakať na odpovede Osudu…

 

Ach, áno, posledný večer doma…

Zajtra už budem na ceste do Prahy na výcvik o tomto čase. Jasné, trochu nostalgické povzdychnutie. Ale na výcvik sa teším, tento raz dvojnásobne, lebo ma posunie o krok ďalej k budúcnosti. Vždy som milovala veľké vizionárske projekty – a tento raz to bude presne o nich.    Je zvláštne vedieť že ČO, len nie ešte že AKO. Na tie odpovede čakám.

Koincidencie cinkajú, že „toto je dôležité, tak si to všimni…“

A prezradím vám, že do Prahy nejdem sama – ide tam so mnou ďalšia z dnešných úžasných kníh. Ohromila ma – tak ma ohromila, že vám to vykecám. Teda – na facebooku mám  už pár rokov jednu indiánsku báseň, moc hlboko ma oslovila. A dnes mi prišla kniha, ktorá presne tú báseň má v úvode. A časti z nej rozoberá. Samozrejme som neodolala a náhodne nenáhodne som ju otvorila. Fúha, to je pravda. Tie koincidencie sa ma dnes rozhodli zavaliť? Kniha sa volá Pozvání, napísala ju Oriah Mountain Dreamer. Budúci týždeň o tej knihe napíšem viac.

 

Záverom…

Viete, s odpoveďami Osudu a pravým časom je to ako so sadením.

Ak zasejeme semienka, tiež nepomôže, ak budeme popri záhone pobehovať a pokrikovať, že chceme, aby to vyrástlo hneď. Všetko má svoj čas, a tak ako semienko potrebuje čas, aby vyklíčilo, aj tie správne odpovede potrebujú čas klíčiť.

Že ako spoznáme ten správny čas? Jednoducho, správna odpoveď presne vtedy príde.

Nuž, tak.

 

 

 

 

Elena   Predná Hora, 26.4.2018

 

 

 

 

 

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Tibor Gašpar

Gašpar: Slovensko zaznamenalo nárast nelegálnej migrácie z Ukrajiny o 82 percent

29.04.2024 12:20

Podľa neho ide o reakciu na Kyjevom nedávno prijatú novelu mobilizačného zákona.

lešť

Vojaci si v Lešti preverili svoju pripravenosť v rámci cvičenia Strong Cohesion 2024

29.04.2024 12:01

Na cvičení sa zúčastnilo takmer 1 500 vojakov šiestich armád NATO so 400 kusmi vojenskej techniky.

Ruská polícia, poriadková polícia, Petrohrad,

Militanti zaútočili na policajtov v Rusku, hlásia sedem mŕtvych. Útočili aj pred týždňom

29.04.2024 11:20

Ozbrojenci severne od mesta Karačajevsk začali proti dopravným policajtom paľbu z automatických zbraní a hodili na nich výbušné zariadenia.

ide o pravdu, dzurinda

Dzurinda: Nie je najmenší dôvod zvažovať alternatívu k EÚ

29.04.2024 11:15

Expremiér pred 20 rokmi doviedol Slovensko do Európskej únie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9015437x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie