Založ si blog

Zápisky psychiatra 5. – Ten pravý trest osudu. ..

Prišla dve minúty pred šestnástou. Citrónovo žltý šál jej vial vo vetre. Kým vstúpila od čakárne, rozvoniaval už ambulanciou v dvoch šálkach bazovo-citrónový čaj.

„Dobrý deň“ zastala váhavo vo dverách.

„Vitajte, poďte, sadnite si – prosím“ postavil som pred ňu šálku pariaceho sa čaju.

Poďakovala, privoňala k nemu. Keď sklonila hlavu k šálke, vlasy sa jej leskli ako mosadz.

Áno, ten čaj vonia naozaj nádherne, povedal som si v duchu. A rozosmial som sa uznanlivo „ste riadna bojovníčka, spisovateľka, a to som si stihol pozrieť dva z tých Vašich príbehov, z dvojdňovej konferencie som prišiel len dnes v noci. A moc sa teším na ďalšie, zatiaľ som prečítal ten úvod a taškový príbeh.“

Prikývla.

„Živo som si predstavil, akou populárnou sa stane krava Karola po uverejnení toho Vášho príbehu…“povedal som pobavene. „Rýchlo zruší pôvodný pokec. Dá nový, bezfotkový? Či na messenger nabehne?“ zauvažoval som.

Upila si z čaju. „Hej, po jeho uverejnení okamžite bude mať na Pokeci vysokú sledovanosť. A to ste ešte nečítali Predvianočný príbeh, ten veľa osvetlí… “

„Predvianočný?“ povedal som zaskočene. Súcitne som sa na ňu pozrel. „To na Vianoce, panebože…“

Prikývla „No…“ Pokrčila plecami. „Nie som až taká beštia“ povedala „nečestnosť však neznášam.“

Dal som jej za pravdu v duchu – aj ja mám voči nečestnosti a nečestným ľuďom averziu. A aj som to priznal „To i ja.“

„Viete, na tie Vianoce som sa k nej správala slušne. Ale svojou nečestnosťou si vykoledovala, že žiadny ohľad na ňu už neberiem“ povedala vzdorovito. Potom sa pousmiala a napriek dnešnému čiernemu tričku pôsobila žiarivo. Nebolo to len tými vlasmi, zlatisto sa jej ligotali aj oči.

„Nuž, svojim spôsobom ju aj ľutujem, je to chudera. Okrem môjho manžela o ňu za celé roky nik nezakopol. A ani nezakopne, po tom ako by čítal príbeh o jej nečestnosti, každý rozumný chlap zváži, či takú osobu by chcel do života – keby jej môj muž náhodou vybehol za niektorou z tých jeho ďalších pokecových kamošiek. Musí sa ho preto držať ako kliešť, za každú cenu, je to zrejme jej jediná šanca. Neviem, čo s ňou nie je v poriadku, ale niečo rozhodne nie je – za pár rokov sa jej nepodarilo nájsť si nikoho. V meste, kde som ja po polhodine neaktívnej existencie na Pokeci mala komunikáciu od niekoľkých miestnych neženatých chlapov v primeranom veku. Odpísala som len jednou vetou, keďže som nehľadala známosti. Traja z nich mi napísali i na ďalší deň ráno už po šiestej, a minimálne jeden z nich bol veľmi milý a slušný pán. Nuž tak. Myslím, že tým pravým trestom osudu pre neho bude ona sama.“

 

Elena 24.2.2019

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030205x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív