Založ si blog

Dračí dych 3. – Ponechaj na osud. ..

 

Po našom minulotýždňovom stretnutí s premiérom sa médiami valili informácie o jeho ráznom  vyhlásení, že má nastať v zdravotníctve náprava.

Nevyjadrovala som sa k tomu, lebo moja dôvera má teraz pevné hranice – presvedčia ma len činy, nie akokoľvek pekné slová. No páčilo sa mi, že rezort spravodlivosti i zdravotníctva začali konať v prospech zmeny zmenou konkrétnych zákonov. Veľmi si cením, že minister Gál cíti i ľudskú účasť s nami, lebo to na človeku vidíte, že do niečoho dáva srdce, alebo koná len formálne, lebo musí – a z jeho strany tam to srdce je. Páčilo sa mi tiež, že premiér na stretnutie s nami prizval i ministerku zdravotníctva a riaditeľa UDZS SR, aj zástupcu ľudskoprávneho výboru. Myslím, že kompetentní si uvedomili nutnosť situáciu riešiť.

 

Pretože obetí pochybení lekárov pribúda. I dnes médiá priniesli správu, že koleno operovali nejakému  pánovi v Nitre – ibaže omylom údajne to zdravé, takže namiesto vyliečenia má teraz problémy s obomi kolenami. Druhou z dnešných správ, prepojených s pochybeniami lekárov a tiež aj s Nitrou, je správa, že opäť obvinili dve lekárky v prípade Sebinka – jeho príbeh som popísala v mojom blogu opakovane, napríklad

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2017/09/12/riesenia-3-sebik-tu-uz-nie-je/

Sú teraz obvinení 4 zdravotníci. No tým sa dlhá a boľavá  cesta za spravodlivosťou nekončí. Opakované ničenie chlapčekovho hrobu, ako aj prostredníctvom sociálnych sietí realizované psychické deptanie Dominiky – Sebinkovej mamy v čase smrti syna tehotnej v 7. mesiaci  s dcérkou, ktoré prebiehalo dokonca počas pracovnej doby priamo z krízovej linky MPSVaR SR, vyhrážky, zneužitie osobných údajov dieťaťa nemocnicou – toto všetko, čomu bola rodina doteraz vystavená, je len slabým odvarom toho, čomu sú obete vystavené v rámci vyšetrovania a súdneho konania. Dôverne to poznám, zažila som to pri ceste za spravodlivosťou pre svoje dieťa. Nemôžem povedať, že som tým peklom prešla, prechádzam tým stále. Nie je pre mňa ľahké udržať sa v racionálnom tóne, nabudúce prezradím o tom viac.

 

Teraz dám  záverom zasa raz niečo koincidenčné, tak náhodne nenáhodne otvorme nejakú knihu. „Je ťažké alebo ľahké milovať? Ale kto to nedokáže, nič nezíska. Láska je skutočne všetko, o čo stojí usilovať sa.“  Dobre, to je také prvomájové, to nejdem rozoberať. Radšej dajme ešte nejaký ďalší citát z inej knihy.  „Nádhera spočíva v predstave krásy, toho čo sa vám páči, pocitovo vás napĺňa – to si myslia ľudia. Nádhera však môže byť i to, čo vám je dané mimo vášho chcenia, a proste to je a pôsobí na všetko zvonku i zvnútra. To je Božské pôsobenie.“  No počkajte, dám do tretice nejakú knihu. „Pravé nie je dokonalé ani nedokonalé, je to jednoducho pravé.“

Pobavil ma tento tajný dialóg Zámeru sveta so mnou, mne to, pravdaže, celé dáva význam. Presne o tom som dnes popoludní uvažovala asi pol hodiny – ako by som mala problém veriť niekomu teraz, komukoľvek – a ako by som si spravila presný zoznam ideálnych vlastností. No potom ma Zámer sveta večer usadí jednou vetou. Naozaj ma rozosmial, lebo je to hlboká pravda – ak je niečo pravé, potom je dokonalosť nepodstatná, lebo je to dokonalé pre nás.

V konečnom dôsledku je to naozaj o pochopení, že jediná správna cesta je hlboká dôvera v Zámer sveta a prijatie toho, čo prináša.

 

Elena   2.5.2019

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

električka snd

Ministerstvo električku popred SND neodmietlo. Divadlo argumentuje garážami a štúdiám neverí

30.04.2024 20:53

Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva

Covid

EMA požaduje aktualizáciu vakcín proti covidu pred ďalšou očkovacou kampaňou

30.04.2024 20:19

Najrozšírenejším variantom na svete je teraz variant JN.1, ktorý "predbehol" subvariant XBB

Javelin, vojna na Ukrajine, vojaci, raketomet, protitanková strela

Čaputovej poradkyňa: Vláda vníma to, čo sa deje na Ukrajine ako bezpečnostnú hrozbu, rozdiel v porovnaní so susedmi je v rétorike

30.04.2024 19:07

Kobzová tvrdí, že Poľsko sa jednoznačne vybral cestou, „ak chceš mier, priprav sa na vojnu“.

Grécko Rodos požiare lesné ľudia evakuácia

Na ruskej Sibíri sa začína sezóna lesných požiarov

30.04.2024 18:52

Kým na východe Sibíri vyčíňajú lesné požiare, viaceré regióny v jej západnej časti pri hraniciach s Kazachstanom sužujú rozsiahle záplavy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019853x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie