Založ si blog

Záblesky 6. – Kapitán Horalka, je s ním skrátka sranda . . .

 

Na rovinu úvodom poviem – bola by som rada, keby Slovensko nebolo členom NATO. A keby našich 152 vojakov neliezlo pod taktovkou NATO nikam do zahraničia – znovu a znovu. Národná rada opätovne súhlasila s vyslaním vojakov na misie v rámci NATO.

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/516470-narodna-rada-suhlasila-s-vyslanim-vojakov-na-misie-v-ramci-nato/

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/509897-slovenski-vojaci-budu-na-vychodnom-kridle-nato-posobit-do-roku-2020/

Rezort v návrhu argumentuje potrebou čeliť novým hrozbám spoločne –  „výzvy súčasnosti, ktorým dnes v zmenenej bezpečnostnej situácii čelíme, kladú vysoké nároky na ich komplexné zvládanie. Svojím charakterom si vyžadujú spájať úsilie viacerých krajín, žiadna z krajín nemá dnes schopnosť čeliť týmto výzvam osamotene“ vysvetľuje dôvody účasti na spoločných misiách rezort obrany. Za základný princíp rezort označil predchádzanie konfliktom a vojne, ochranu spojencov, zaistenie slobody rozhodovania a realizáciu rozhodnutí. Za rovnako dôležitú považuje ochranu hodnôt, na ktorých Aliancia stojí, teda slobodu jednotlivca, demokraciu, ľudské práva a vládu zákona. Rezort doplnil, že za jeden zo základných elementov aliančnej obrannej stratégie sa už dlhšiu dobu považuje odstrašenie, zaistiť pripravenosť NATO na rýchlu a účinnú reakciu na nové bezpečnostné hrozby z východu aj z juhu.

Slovenskí vojaci budú naďalej súčasťou Posilnenej predsunutej prítomnosti NATO do Lotyšskej, Litovskej, Estónskej a Poľskej republiky…

 

NATO nám netreba… Ale zasa by sme nezažili takú srandu, akú môžeme vidieť pri vystúpení z parlamentu, kde poslanec Mazurek kritizuje vyslanie slovenských vojakov na ruské hranice (v rámci 46. schôdze z 19.6.2019, https://www.youtube.com/watch?v=X3SQiQaHbUI) – reakcia kapitána Horalku, teda vlastne Danka, je naozaj fascinujúca a pobaví – nemýlila som sa veru, keď som pred časom napísala, že on nepotrebuje nijakého nepriateľa, sám sa dostatočne zosmiešni).

Dôvodom ich vysielania, tuším už tretieho, je vraj ochrana záujmov demokracie a ľudských práv pod hlavičkou NATO – kde sa to stalo, prosím, strana SNS? Pridávam sa k poslancovi Mazurekovi, aj mňa toto fakt zaujíma. Kde oni chránili ľudské práva? Povedzte mi aspoň jeden, jediný taký príklad, prosím.

Pozrela som si pred chvíľou v rámci výdychu v mojej nočnej práci – píšem tú moju druhoatestačku, čo už – aj vystúpenie pána poslanca Kotlebu, tiež na youtube, ktorým vznáša námietky vo vzťahu ku pozvaniu amerických vojakov na Slovensko. Vojenská posádka v Martine by ich mala prichýliť. A majú výcvikové stredisko na Záhorí, či Integračné centrum vo Vajnoroch, ktoré z môjho pohľadu je akýmsi riadiacim strediskom. No krása, toto radšej ani nekomentujem.

 

Hrozba z juhu…

Ten východ, to chápem, pán minister vojny a stíhačiek Gajdoš, to je tá Vaša utkvelá predstava o Rusku, ktoré sa na nás chystá. Ale, márnosť, kto nás chce napadnúť od juhu? To ako Maďari? Alebo Taliani? Či nebodaj migranti z Afriky? Však otvorene povedzte, pán minister, kto konkrétne je tou hrozbou, som z tej južnej hrozby celá nervózna. Máme dvere na balkón otočené k juhu, prepánajána, práve v situácii, kedy sa tá hrozba od juhu privalí? Ktosi nám natrepal pod bytovky 5 včelích úľov, tie nás ale určite pred tou hrozbou z juhu dostatočne neochránia.

Tak Vás verejne žiadam o tú „posilnenú predsunutú prítomnosť“ – to je krásny termín, ani ja by som lepší nevymyslela, možno – aj pod náš balkón. Aspoň 15 slovenských junákov, aj s ďalekohľadmi na nočné videnie. Viete, ten kopec je dosť strmý, kým tá hrozba z juhu naň vylezie, tak ich „predsunutá vojenská prítomnosť“ zazrie ďalekohľadom a potom ich spoločnými silami zlikvidujeme. Teda, ja samopal nemám, žiaľ, zatiaľ žiadny, ale môžem prispieť mojim čili con carne – keď doň dám chilli papričky v dostatočnom množstve, je to „smrťák“. Pripravím zajtra rezervu do mrazáku, aby sme boli pripravení na tú hrozbu z juhu……

 

 

Elena 20.6.2019

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

brazília, záplavy

Počet obetí záplav na juhu Brazílie stúpol už na najmenej 75

06.05.2024 08:32

Ďalších 103 osôb je nezvestných. Záplavy po sebe zanechali rozsiahlu skazu.

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: ISW: Ukrajine nestačí 'aktívna obrana'. Demokratický líder pripustil, že USA budú musieť poslať proti Rusku vojakov

06.05.2024 06:45, aktualizované: 09:17

Ak bude mať Rusko počas celého roku 2024 v bojoch na Ukrajine celoplošnú iniciatívu, môže mu to priniesť viaceré výhody, upozorňuje ISW.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,860
Celková čítanosť: 9032867x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív