Založ si blog

Hrejivo 2. – Mohol to byť ktokoľvek z nás. . .

Mohol to byť ktokoľvek z nás, kto milujeme zvieratá a pomáhame im – ktokoľvek z nás mohol byť na mieste troch žien, ktoré sa utopili v Revúcej pri záchrane psíkov.

Ľudia na sociálnych sieťach sa vtedy pustili do hľadania vinníkov a útočili hlava – nehlava. Pravdou je, že búrka prišla v čase, keď už peniaze na útulok boli zo strany mesta pridelené, dokonca poslanci mesta Revúca odhlasovali pomoc v podstatne vyššej sume, ako bola pôvodná požiadavka. Policajti i hasiči pomoc ponúkali doobeda – a v čase, keď ženy zomreli, zachraňovali vytopené domy, pracovali obetavo a nepretržite počas kalamity – žiadne „odrobil som osem hodín, a padla“. Ktosi i na tie mŕtve ženy dokonca spustil výčitky, už ani neviem aké bludné dôvody vymyslel – nevošli do rieky úmyselne, bola tma, boli v strese, v cudzom prostredí, snažili sa odviezť psíkov – robili to najlepšie, čo vedeli. Súhlasím s tým, že by sa mal o túlavé zvieratá slušne postarať štát, ibaže čo môžeme čakať od štátu, ktorý sa slušne nestará ani o ľudí – má množstvo bezdomovcov a obyvateľov živoriacich zo žobráckeho dôchodku či zo žobráckej mzdy, a jeho jedinou starosťou je skresliť štatistiky, aby sme chápali, že „máme sa fajn“…

Chápem, že z väčšiny diskutujúcich hovorila bolesť a preto tie reakcie – nájdime vinníka. Lenže v tomto prípade ho nieto. Nemá ani zmysel hľadať vinníka – lebo tým už nič nezmeníme.

To, čo môže urobiť teraz každý z nás, dnes, je pomôcť – ak naozaj úprimne chceme. Kúpila som si  dnes ich kalendár. A ak každý z diskutérov, ktorí vtedy písali búrlivo svoje názory, kúpi tiež  jeden kalendár z útulku za 10 eur, tak urobí oveľa viac dobra, ako keby vypisoval na sociálne siete takéto názory päť rokov.  Pretože nie sú dôležité pekné reči, ale skutky.

 

Dnes je v Revúcej jarmok – bola som sa tam prejsť a hlavou mi vírili spomienky.

Útulok tam mal tiež stánok. Boli i psíky, prekrásne sú, však? Hľadeli na ruch okolo seba, túžili sa doň zapojiť. Každý chce mať domov, dá ho niekto k Vianociam týmto psíkom – natrvalo?

Elena    6.12.2019

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

EU Dollar Euro Parity Explainer

Lídri susedných štátov svoje sľuby o eure nesplnili. Kedy Slováci prestanú platiť korunou, forintom a zlotým?

05.05.2024 11:27

Politici v Česku, Poľsku a Maďarsku mali ambiciózne plány s prijatím spoločnej európskej meny. Zostalo pri kvetnatých rečiach. Ako to vyzerá teraz?

Partizánske / Prietrž mračien / Potopa / Pes /

Stačilo 15 minút. Po prietrži mračien vytopilo časť Partizánskeho, vyhlásili mimoriadnu situáciu

05.05.2024 10:42

Okrem mimoriadnej situácie vyhlásili aj tretí stupeň povodňovej aktivity.

Vesmír / AStronómia / Hviezdy /

Z Hurbanova do brazílskeho Ria. Pätica slovenských študentov postúpila na medzinárodnú olympiádu v astronómii

05.05.2024 10:28

Do medzinárodného kola sa prebojovali Patrik Prítrský, Mário Tlamka, Vladimír Slanina, Tomáš Kubrický a Marek Baňárek.

Willy Brandt / Günter Guillaume /

Špión Stasi Guillaume stál pred 50 rokmi za odstúpením kancelára Willyho Brandta

05.05.2024 09:50

Keď 24. apríla 1974 zatkli v Bonne pracovníka úradu spolkového kancelára Güntera Guillauma, jeden z najväčších škandálov v Nemeckej spolkovej republike bol na svete.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030819x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív